Problem med grannarnas katter. Vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.
Testa att knyta näven i fickan så går det otäcka över förhoppningsvis! Överkurs är att titta argt på katterna på långt avstånd.

Vilken vidrig tanke att behöva konfrontera någon annan med ett klagomål. :eek:

Jag har provat men det hjälpte inte. Att konfrontera låter alldeles för FaRlitT.

Nej, men klart man får snacka med dem vid tillfälle. Jag vill bara göra hemläxan först så man kan låtsas att man vet vad man pruttar om.

Eller så kan man bo i en lägenhet eller hitta ett område med tillräckligt mycket prettomänniskor så alla klipper gräset på bestämd tid.

Jag vet inte vad ni har för katter i ert område men i vårt något lantliga område har de flesta katter, de har varken för vana att klösa på bilar eller äta upp utemöblerna. Det jag kan rekommendera är lock till eventuell sandlåda samt att inse att katter får man leva med, håller dock med om att vattenslang är en bra idé.

Om du sen skall klaga så läs på lite tack. E-colibakterier är inget unikt för katter utan uppstår överallt där fekalier finns. Ett litet tankeexperiment inför kvällen: Gissa om det finns spår av fekalier på din tandborste som står i badrummet? Du kan få svaret redan nu, JA! :)

Som pappa som nyss passerat småbarnsåren så kan jag lova dig att du lär se mer bajs på nära håll det närmaste året än vad du hade gjort som latrintömmare...

Spänn av, köp en vattenspruta och njut av villalivet istället för att hetsa upp dig.

Det där gav mig en idé!

Börja med schlager? :banana

Eller så kan man bo i en lägenhet eller hitta ett område med tillräckligt mycket prettomänniskor så alla klipper gräset på bestämd tid.

Jag vet inte vad ni har för katter i ert område men i vårt något lantliga område har de flesta katter, de har varken för vana att klösa på bilar eller äta upp utemöblerna. Det jag kan rekommendera är lock till eventuell sandlåda samt att inse att katter får man leva med, håller dock med om att vattenslang är en bra idé.

Om du sen skall klaga så läs på lite tack. E-colibakterier är inget unikt för katter utan uppstår överallt där fekalier finns. Ett litet tankeexperiment inför kvällen: Gissa om det finns spår av fekalier på din tandborste som står i badrummet? Du kan få svaret redan nu, JA! :)

Som pappa som nyss passerat småbarnsåren så kan jag lova dig att du lär se mer bajs på nära håll det närmaste året än vad du hade gjort som latrintömmare...

Spänn av, köp en vattenspruta och njut av villalivet istället för att hetsa upp dig.

Killen skrev väl att han bor i ett nybyggt område, dvs inget sosseruckel på landet. Om han ville bo på landet bland djur hade han säkert skrivit det.
För övrigt kommer jag minsann ihåg att du skulle spöa mig med ett bejs bål trä!!!11 :rofl

Nu är jag supporter av GG så då är du inte så kaxig längre va? :confused:

Last edited:
va e problemet?

det är inte katterna som är problemet utan dina grannar; klappa till gubbfan och skyll på överdrivna ticsproblem (visa intyg från dr. h) och hälsa kärringen att ni ses senare ikväll vid samma buske men att hon kan skippa make-up'en för hon är fortfarande ful som stryk.

det krävs minsann körkort för att köra bil o hoj, du måste vara minst 20 för att tjacka sprit på systemet och 18 för att rösta, men att skaffa och sedan ta hand om små oskyldiga katter, kan man faen tydligen göra hursomhelst. inte undra på att katterna gör som de gör.

finns ingen respekt längre idag.

Nu är jag supporter av GG så då är du inte så kaxig längre va? :confused:

ething:

han/vi menar allvar.

fråga dig själv om du vill gå omkring med rymdblöja resten av ditt liv.

Last edited:
hmm.. humanast.. en klösbräda vid dina utemöbler så kanske dom går dit istället..

en kul grej o testa vore o sätta en sån där sköldpadda från teknikmagasinet
på altan/dörröppningen,, den reagerar på rörelse och börjar föra en massa liv =)..

finns de så en rörelseaktiverad vattenkanon :D

Sätt upp en arg lapp på anslagstavlan!
OM du är anonym kan du avsluta lappen med "annars....!"

Arsenik?

Jag hade:
1. Gått över till grannen och förklarat att allt som förstörs hamnar på faktura till dem. Och att en kattkissad utemöbel är en ersatt utemöbel.
2. Förklarat att katterna SKA hållas från min egendom, för många/stora övertramp "löses", "Och det vill ju ingen av oss, eller hur?"

Kattägare är så förbannat ignoranta mot sin omgivning när det gäller sånt här, ett evigt problem som aldrig accepterats om det handlat om hundar eller elaka barn!

Härligt:tummenupp

:va

Edit: ONTOPIC: Som någon skrev, knalla över förklara läget med allergin eller säg helt enkelt som du skrivit här med barn osv.
Säg att du kommer spruta lite vatten på katten när du ser den på din tomt. Sen sprutar du givetvis bara 10ggr mer vatten närhelst du ser katten i närheten av ditt hus :tummenupp

Markus: Sist jag kollade stod inte Gunvald på våldtäktsmännens sida men man måste inte gilla alla hans ideal för att vara en fan antar jag? Skönt att minnet inte sviker då du minns vår lilla debatt från 2 (?) år sedan. Jag måste nog erkänna att jag både glömt den och gått vidare...

OnT:
Kattägare låter precis som motorcyklister på Bulten, egoistisk ignorerar de boende i närområdet och gör som de själva vill... Bor man i villaområde får man nog enkelt acceptera att grannar har katter, barn som skriker på kvällen och cyklar i området, fester, gräsklippare som låter, altanbyggen som drar igång 07.00 en söndag o.s.v. Är allt detta oacceptabelt är det nog just landet man bör söka sig till.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back