Problem med grepp på BT014.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Däcket var då varmt när jag stannade så "däcktempen" bör det inte vara nåt fel på heller. Däcktryck brukar jag ha mellan 2.3-2.5. Men vid det här tillfället körde jag med 2.5.
Känns som det bara är att glömma banåkning med det där däcket om det släpper så här efter gata då det går betydligt lugnare.

Jag körde med BT014 på bana med min GSXR 750 där de var originalmonterade. Det fungerade bra första gången vilket var i början på maj för då var det kallt ute. Typ nedåt 10-15 grader. Nästa gång jag körde var senare på sommaren då det var varmare och då fick jag rätt många släpp varav ett stort med dem.

Min teori är att de överhettar om det är varmt ute och man kör lite mer inspirerat alt bana.

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Hade en kund som kom in med en sprillans ny gixxer k7 på släp, direkt från handlaren för ett par år sedan.

Han ville att jag skulle lägga på en uppsättning Mezeler Sportech M3 eftersom han totalkvaddat sin föregående hoj just pga. BT014 :gnissla

Själv kör jag med BT016 på min gixxer och är helnöjd med dem.

Ps. Funkar bäst för min del med 2,5bak 2,3fram vid all typ av körning (även bana) förrutom ren touring med skjuts. Då ökar jag till 2,9bak 2,5 fram. :tummenupp

mrsammy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
-01, Triumph TT600
hala däck..

BT014 sitter just nu på min hoj.. som tur var är det så slitet att det måste bytas ut. Har också upplevt att det släpper vid tillfällen..

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Har nya BT014 på nu... första turen idag.. släppte direkt när jag kom ut från garageuppfarten... Visst nya däck.. Men jag ringde å kollade upp med försäljaren som inte fått några klagomål innan på dom här däcken.. Jag får väl köra lite till med dom å se vad som händer....

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Sämsta däcken jag har kört på.

Har inget emot Bridgestones slicks, men deras gatudäck skulle jag inte köra på ens om jag fick betalt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept