Problem med hojjen IGEN :(SNÄLLA BEHÖVER HJÄLP [u]SNABBT[/u]

Crue

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Huddinge
Hoj
yz 125 enduro
tjena, försöker att få min enduro att starta (yz 125 -93)
hade ju kommit in vatten i cylindern, så jag tänkte ju att jag skulle köpa ny topplockspackning, så det gjorde jag torkade rent allt å så, det såg schyst ut, ut å ska starta, den startar inte, lossar kröken. sen att det e vatten i den, lossar även toppen å det e blött där med
trots nya packningen så läcker det, vad kan det vara för fel :S:S
vill gärna ha snabb hjälp då jag ska försöka ha den i gång tills imorrn då jag ska köra....

hjälp mej! snabbt!
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Jag är ingen mekaniker eller expert på något sätt, men logiken säger mig att om du har monterat på en helt ny packning och att det fortfarande läcker så måste felet antingen ligga i topplocket eller cylindern.
Kollat så att det inte är sprickor runt locket etc.? :va
 

Crue

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Huddinge
Hoj
yz 125 enduro
Lion skrev:
Jag är ingen mekaniker eller expert på något sätt, men logiken säger mig att om du har monterat på en helt ny packning och att det fortfarande läcker så måste felet antingen ligga i topplocket eller cylindern.
Kollat så att det inte är sprickor runt locket etc.? :va


Har kollat efter sprickor, finns ej några...
gick ut med hårtork nyss å så försvann det mesta av vattnet däri hälde lite bensin på kolven oxå å kickade, så nu har det mesta av vattnet försvunnit ska ut å kicka mera start ;)
 

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda CRF 450 sm
Crue skrev:
Har kollat efter sprickor, finns ej några...
gick ut med hårtork nyss å så försvann det mesta av vattnet däri hälde lite bensin på kolven oxå å kickade, så nu har det mesta av vattnet försvunnit ska ut å kicka mera start ;)

Är du säker på att det var rätt packning :va
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Om du inte ser några sprickor så knacka lite lätt på toppen, det kaan vara spricka ändå men svår att se, men kan höras, hur ser oljan ut? kan det läka vid cylinder foten?

Torka torrt och skruva ihop den ordentligt, fyll på vatten, kommer det vatten i cylindern igen så riv och ta reda på felet.
 

Crue

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Huddinge
Hoj
yz 125 enduro
Pertan skrev:
Om du inte ser några sprickor så knacka lite lätt på toppen, det kaan vara spricka ändå men svår att se, men kan höras, hur ser oljan ut? kan det läka vid cylinder foten?

Torka torrt och skruva ihop den ordentligt, fyll på vatten, kommer det vatten i cylindern igen så riv och ta reda på felet.

okei ska pröva att knacka
inget läckage vid cylinderfotspackningen
köpte "packning på tub" idag, ska ha på liite sånt innan å sen på med packningen så det verkligen är tätt
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Ingen packning på tub mm , blir bara skit.

Smörj på lite olja på topppackningen samt cylinder topp o spänn i kors med rätt moment så ska du se att det blir tätt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top