Problem med hojjen IGEN :(SNÄLLA BEHÖVER HJÄLP [u]SNABBT[/u]

Crue

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Huddinge
Hoj
yz 125 enduro
tjena, försöker att få min enduro att starta (yz 125 -93)
hade ju kommit in vatten i cylindern, så jag tänkte ju att jag skulle köpa ny topplockspackning, så det gjorde jag torkade rent allt å så, det såg schyst ut, ut å ska starta, den startar inte, lossar kröken. sen att det e vatten i den, lossar även toppen å det e blött där med
trots nya packningen så läcker det, vad kan det vara för fel :S:S
vill gärna ha snabb hjälp då jag ska försöka ha den i gång tills imorrn då jag ska köra....

hjälp mej! snabbt!
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Jag är ingen mekaniker eller expert på något sätt, men logiken säger mig att om du har monterat på en helt ny packning och att det fortfarande läcker så måste felet antingen ligga i topplocket eller cylindern.
Kollat så att det inte är sprickor runt locket etc.? :va
 

Crue

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Huddinge
Hoj
yz 125 enduro
Lion skrev:
Jag är ingen mekaniker eller expert på något sätt, men logiken säger mig att om du har monterat på en helt ny packning och att det fortfarande läcker så måste felet antingen ligga i topplocket eller cylindern.
Kollat så att det inte är sprickor runt locket etc.? :va


Har kollat efter sprickor, finns ej några...
gick ut med hårtork nyss å så försvann det mesta av vattnet däri hälde lite bensin på kolven oxå å kickade, så nu har det mesta av vattnet försvunnit ska ut å kicka mera start ;)
 

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda CRF 450 sm
Crue skrev:
Har kollat efter sprickor, finns ej några...
gick ut med hårtork nyss å så försvann det mesta av vattnet däri hälde lite bensin på kolven oxå å kickade, så nu har det mesta av vattnet försvunnit ska ut å kicka mera start ;)

Är du säker på att det var rätt packning :va
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K