Problem med Kawasaki ZX6R 08 Ev kopplingen

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Tjena, tänkte kolla om någon vet vad som är fel på min hoj eller vet vad man bör göra!

När jag har lagt i växel och ska släppa kopplingen så precis när dragläget börjar så börjar hojen kugga o studsa som fan tills jag släppt ut kopplingen hela vägen sen går han felfritt och det verkar vara likadant på alla växlar..

Fick tipset av en mekare att slita på kopplingen som fan så kan det sluta då han inte trodde det var lamellerna eller någon fara att köra med den så ja körde en runda och gjorde det men det hjälpte inte sen stog hojen still 2 dagar sen när ja skulle köra igen så var den normal i 2-3 min sen kom kuggandet tillbaka..

Någon som vart med om liknande eller vet vad man bör göra?

Någon snackade om byta olja o filter men känns som det är något annat?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hack i korgen kanske? Då kan det bli lite lustigt ibland. Ta av kåpan och kolla.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Som sagt, låter som hack i kopplingskorgen. Troligtvis någon som använt kopplingen för att få upp hojen på slangen lite väl mycket.

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Okej, jag har bara haft hojen 1 månad ca och kört ca 180 mil med den och inte märkt något innan..

EBS, jag har väl gjort det kanske 10-20ggr Max så isåfall bör det vara föregående ägare som slitit som fan på den.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Okej, jag har bara haft hojen 1 månad ca och kört ca 180 mil med den och inte märkt något innan..

EBS, jag har väl gjort det kanske 10-20ggr Max så isåfall bör det vara föregående ägare som slitit som fan på den.

I vilket fall, det är ju gjort på en kvart att se om den ser ok ut eller inte. Lycka till :tummenupp

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
I vilket fall, det är ju gjort på en kvart att se om den ser ok ut eller inte. Lycka till :tummenupp

Japp skall skruva ner den imorn och kolla.
Tänkte byta olja o filter samtidigt, kan ju Inte skada iallafall.

Men vad ska ja kolla efter i korgen? Jack o märken som inte skall va där eller? Eller är det nått mer man ska kolla ?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Okej, inte för vara trög men jag är ingen höjdare på sånt så jag kan inte se felet på bilden då jag inte vet hur det ska se ut.. Kan du förklara mer exakt vad på bilden du syftar på ?
Som sagt okunnig på sådant här så tackar så mycket för all hjälp och tips!

Om du kollar på pinnarna som sticker upp i ytterkanten på korgen så är det som små hack in i dessa. Kolla t.ex. i mitten, längst upp på bilden. Den ytan ska vara helt slät när allt är som det ska. Kolla det som är inringat i rött.

Bifogat

• koppling.JPG
    koppling.JPG
    158.6 KB · Visningar: 74

MrNinjaMan

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r 08
Om du kollar på pinnarna som sticker upp i ytterkanten på korgen så är det som små hack in i dessa. Kolla t.ex. i mitten, längst upp på bilden. Den ytan ska vara helt slät när allt är som det ska. Kolla det som är inringat i rött.

Jaha okej då vet jag, tack som fan för tipsen!

Om det visar sig att den är okej, finns det något mer man bör kolla när jag ändå ska skruva ner den imorgon ?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM