Problem med Kawasakin

Phillip

Guest
Tjenis!

Idag så skulle jag byta tändstift på min mc (Kawasaki Zephyr 550 -92). Jag tänkte att sånt här klarar väl vilket noob som hellst. Jag satte igång och allt gick som smort tills jag skulle starta hojen efteråt. Den tänder den första sekunden men sen händer det inget mer. Jag tar ur och luftar stiften lite, sätter tillbacka dom och testar igen... Samma sak. Tänder första sekunden och sen är det dött.

Detta är min första hoj så jag är väl inget keni men att byta tänstift borde jag väl klara. Så har någont lite tips så skulle det ju inte sitta fel. Är ny här på sh btw så hej på er.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sitter tändkablarna i rätt ordning? Rätt typ av stift? Rätt elektrodavstånd?

fleetwood

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
1985 Honda NS400R
Den lilla "pinnen" längst ut på stiftet ska sitta på rätt avstånd. Pinnen är relativt mjuk och kan knackas/böjas av misstag...kolla upp vilket avstånd du ska ha och använd ett bladmått för att få rätt.:tummenupp

Phillip

Guest
Den lilla "pinnen" längst ut på stiftet ska sitta på rätt avstånd. Pinnen är relativt mjuk och kan knackas/böjas av misstag...kolla upp vilket avstånd du ska ha och använd ett bladmått för att få rätt.:tummenupp

Jaha ok... Jo men det kolla jag på innan jag skruva dit dom. Eller jag vet ju inte vad avståndet ska vara men dom vart inte skadade iaf...

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
SÅLD
ca: 0,7 mm ska gapet vara på tändstift.... men skulle du ha ca:0,5 så skulle hojjen gå ändå.Tror det är något annat som spökar för dej.

BlueBull

Guest
Du har väl fått på hattarna ordenligt? Vissa sitter pretty jävla tajt å med begränsat utrymme så....

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Så brukar det bete sig vid problem med startspärr/immobilizer, en -92 vette tusan om den har det iofs. Om du har det, prova med andra tändningsnyckeln.

EDIT: Prova även med stödet uppfällt...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM