Problem med krogköer.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Olzki skrev:
Ha lust att leverera ett klar analys med slutsats och åtgärder till svar på detta men Sverige är inte moget för det. Blir nog tyvärr värre innan det blir bättre. Det är egentligen heller inte ALLAs ansvar som några skriver i tråden. Det är kort o gott en konsekvens av människans natur och något som kräver mycket arbete att åtgärda. Tråkigt är det hur som helst.

/Olzki

Börja leverera Olzki! :7peta

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
A.C skrev:
Börja leverera Olzki! :7peta

Har fruktlöst försökt i flera tidigare trådar som berört angränsande ämnen. Sök gärna på mina tidigare inlägg, från i somras vill jag minnas eller pm:a.

Mvh

/Olzki

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
DanTheMan71 skrev:
Tänkte gå in på Garbo i Sumpan,,,aldrig vart problem förr men nu hade jag dock 2 invandrar polare (dock födda här) o vaktfan frågar om jag bokat bord,,då var kl 22 45 :kocko JoJo vi tänkte ju beställa varsin nattmacka :huvet Jävla idiot säger jag bara !!

Iofs inte ovanligt med bokning av bord på nattakvisten för att ta in helrör och sånt om man är ett lite större sällskap. Man behöver inte äta för att man bokat borde, defintiivt inte efter klockan 20.00.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Zana skrev:
Och i Malmö kommer man inte in någonstans utan att vara klädd i kavaj och lackskor... Jävla b-ö-g-stad...

Vad är då problemet? Släng på dig kavaj och ett par svarta skor (lackskor är jävligt fult och ute, överallt :D) samt nån schysst rock/jacka, när du är inne kastar du in jacka/rock/kavaj/löksoppa i garderoben så kan du lalla runt där inne med t-shirt och svarta jympapjuck eller vafan du nu vill ha.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
sege skrev:
Vad är då problemet? Släng på dig kavaj och ett par svarta skor (lackskor är jävligt fult och ute, överallt :D) samt nån schysst rock/jacka, när du är inne kastar du in jacka/rock/kavaj/löksoppa i garderoben så kan du lalla runt där inne med t-shirt och svarta jympapjuck eller vafan du nu vill ha.

Och om man inte råkar ha en kavaj i byxfickan då?! Eller som jag som inte bor där nere och inte hade med mig annat än "frilufts-kläder" ska jag behöva köpa nya skor och en ny jacka bara för att kunna komma in på ett ställe å slänga in kavajen i garderoben... Nääää...

Om du fortfarande inte inser att ditt förslag antingen är ironiskt eller bara dumt, så jääääälar!

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Zana skrev:
Att klä sig enligt dresscoden kan man göra för 499,50:- på HM... Att mina brallor kostar 1700:- och piké tröjan 1000:- är en annan femma.....

Zana skrev:
Och i Malmö kommer man inte in någonstans utan att vara klädd i kavaj och lackskor... Jävla b-ö-g-stad...

Du lägger 1700 på brallor, 1000 på pikétröja, kallar sedan Malmö för bögstad. Jag undrar vem det är som är bög?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
En sak är iaf jävligt märkligt och det är att på dom alla åren man farit och härjat på krogen så har jag inte träffat en enda vettig vakt, förutom dom man råkar känna personligen. Men fan vet om dom är hygglo mot andra :D Det går inte och diskutera med en vakt, jag har blivit stoppad av en vakt utanför dörren en gång pga att jag var för full (jag var nykter occh körde) Opponerade mig givetvis mot detta och sa att jag är nykter för jag kör ju, många om o men senare så ringde vakten snuten på mig. Polisen konstaterade ju snabbt att jag var nykter så han gjorde ju bort sig rejält innför krogkön vakten :yoparty

HARKE

Börjar bli varm i klädern
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
YAMAHA FZR600R 95
acura skrev:
Det har varit mycket snack om att folk med utländsktutseende blir diskriminerade på krogar och liknande. Men så är det en sak jag undrar över. Jag för ofta höra av vakterna "Du är för full, gå ett var runt kvarteret". Saken är den att jag brukar inte vara speciellt packad, vinglar inte fram, är trevlig, klär mig snyggt och vårdat. Som när jag var ute i lördags så gick vi till två ställen på båda ställena så var jag tydligen för full, på första stället kom jag in dirket med mina vänner, men fick höra att dom minsann skulle ha ögonen på mig. Andra stället kom jag in ca 2 timmar efter de andra. Dessutom så hade vi med en kille som var duktigt packad för han var det bara att knalla in ingetsnack där inte. Är det någon här som jobbar som vakt och kanske kan bringa lite klarhet i varför att jag jämt råkar ut för detta???

Tjena.

Tråkigt att höra det du berättat.

Jag personligen har ALDRIG nekat någon pga hudfärg att komma in,
Men tycker jag att någon är på gränsen till för onykter,så blir det ( du får ta ett varv och pigna till så gör vi ett nytt försök när du kommer tillbaks).
Vissa som ligger på gränsen till för full,blir jävligt dåliga/trötta om dom kommer in i värmen,och att ha personer som ligger och sover eller stökar vill varken du eller jag ha inne på krogen.

M.V.H

HARKE :banana

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag kommer alltid in... :tungan Rätt sätt, rätt klädd :tummenupp

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Det här med att vakter alltid är helt omöjliga att snacka med vet jag inte om jag kan hålla med om. Visst har jag råkat ut för sanslösa vakter jag också, men flera gånger har jag med lite sunt förnuft och trevligt sätt "fått min vilja igenom". Tror att det oftare än man vill erkänna handlar om hur man uppträder själv! :fyllisar :hej

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept