Då var laddningsregulatorn bytt, men bågen ville fortfarande inte ladda ordentligt utan har fortsatt att dra ur batteriet. Den laddade som den skulle direkt efter att regulatorn bytts ut, medan hojen fortfarande var kall. Glömde dessvärre att mäta upp eventuell laddningsvolt innan jag gav mig på å skruvade igen nu, å jag missade att mäta laddningen då hojen var varmkörd..
Jag kan åka åtskilliga mil på ett laddat batteri, men det slutar alltid likadant, med urladdat batteri (två gånger innan jag lät hojen stå, varav en gång efter att laddningsregulatorn bytts ut).
Nu har jag hittat en komponent under sadeln som måste ha gått paj; Innandömet har smält och delvis droppat ner. Det sitter två likadana intill laddningsregulatorn. På kabelhärvan som går upp från generatorn sitter dessa två först i ledet.. har dock inte skalat härvan för att se hur dragningen ser ut däri. Hoppas att någon kan tala om för mig vad det är i alla fall, och om det kan vara det som orsakar de problemen jag har. Jag antar (och hoppas på) att det var laddningsregulatorn som la ner först, laddade på tok för mycket (15-16 volt mättes upp innan ny inhandlades), och på något vis överbelastade den här komponenten. Dock så laddades batteriet, som sagt, direkt efter att laddningsregulatorn bytts ut och medan hojen fortfarande var kall.
http://img133.imageshack.us/my.php?image=pic19pc.jpg
http://img133.imageshack.us/my.php?image=pic22fr.jpg
I "diamanten" står det OKI.. jag antar att det är tillverkaren. Nedanför, mellan de två linjer står det MPS-200. På komponentens sida finns det en stämpel som säger 8057-426.
Jag kan åka åtskilliga mil på ett laddat batteri, men det slutar alltid likadant, med urladdat batteri (två gånger innan jag lät hojen stå, varav en gång efter att laddningsregulatorn bytts ut).
Nu har jag hittat en komponent under sadeln som måste ha gått paj; Innandömet har smält och delvis droppat ner. Det sitter två likadana intill laddningsregulatorn. På kabelhärvan som går upp från generatorn sitter dessa två först i ledet.. har dock inte skalat härvan för att se hur dragningen ser ut däri. Hoppas att någon kan tala om för mig vad det är i alla fall, och om det kan vara det som orsakar de problemen jag har. Jag antar (och hoppas på) att det var laddningsregulatorn som la ner först, laddade på tok för mycket (15-16 volt mättes upp innan ny inhandlades), och på något vis överbelastade den här komponenten. Dock så laddades batteriet, som sagt, direkt efter att laddningsregulatorn bytts ut och medan hojen fortfarande var kall.
http://img133.imageshack.us/my.php?image=pic19pc.jpg
http://img133.imageshack.us/my.php?image=pic22fr.jpg
I "diamanten" står det OKI.. jag antar att det är tillverkaren. Nedanför, mellan de två linjer står det MPS-200. På komponentens sida finns det en stämpel som säger 8057-426.