problem med mcdackonline.com

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Hallå där!

Jag beställde 2 däck ifrån mcdäckonline 2005-06-22

Tack för Er beställning!
Er däckhandlare på nätet mcdackonline.com http://www.mcdackonline.com

Märke, sort och storlek: Pirelli DIABLO FRONT 120/70 ZR17 TL 58W M/C
Antal: 1
pris per styck: 1179.80 SEK

Märke, sort och storlek: Pirelli DIABLO 160/60 R17 TL 69H M/C,
Antal: 1
pris per styck: 1152.10 SEK
------------------------------------------
Total inklusive moms: 2331.90 SEK


detta fick jag i ett mail efter min beställning... allt var frid o fröjd och jag kollade mitt konto och dom hade dragit pengarna..

Sen till min förvånan så får jag ett nytt mail där det står följande:

Detta är originalfakturan. Vänligen skriv ut den och spara.
23.06.2005
Beställda produkter:

Däckdimension: Pirelli DIABLO FRONT 120/70 ZR17 TL 58W M/C (für)
Antal: 1
Pris per st netto: 943.84 SEK (1179.80 SEK brutto)
-----------------------------------------
Slutlig totalsumma: 1179.80 SEK
==================================

Fakturabelopp på SEK 1179.80
har vi i enlighet med beställningen debiterat Ert kreditkort (Visa).
Produkterna har gått för leverans och kommer sannolikt att levereras till Er den: 30.06.2005

:kocko :huvet :fatta! :4skrika

Dom har alltså bara skickat 1 däck.. fast jag har beställt och betalt för 2...
FAN vad sur jag är nu.. Så har man semester nu och vill ut o köra men har blanka däck :huvet
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Ring dom imorgon och fråga. Säg att dom får skicka andra däcket till dig genast, fraktfritt givetvis!!
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
FUBAR skrev:
Ring dom imorgon och fråga. Säg att dom får skicka andra däcket till dig genast, fraktfritt givetvis!!

om dom nu jobbar imorrn?
men jo jag ska ringa och va förbannad!

jag hade hört en massa skit från dom här på forumet.. men tänkte "ääh, det är säkert inget fel på dom.. det kommer säkert gå bra"

så händer detta :rolleyes:
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Inte så att det är en delleverans bara?

Dvs, bakdäcket finns inte på lager så de skickar framdäcket så länge.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
xyx skrev:
Inte så att det är en delleverans bara?

Dvs, bakdäcket finns inte på lager så de skickar framdäcket så länge.


varför drar dom pengar för båda då? och sen skriver att dom bara dragit pengar för 1 däck :confused:
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
xyx skrev:
Inte så att det är en delleverans bara?

Dvs, bakdäcket finns inte på lager så de skickar framdäcket så länge.

Mycket troligt. Var inte arg när du ringer - bli det om de klantar sig.
 

BjörnLUNDBERG

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
SUNDSVALL
Hoj
YAMAHA YZF R6
När jag beställde därifrån så fick jag ett orderbekräftelse på fram hjulet och sen ett på bakhjulet och till sist så kommer däcken med varsin leverans (schenker). Det tyckte jag var lite konstig men förutom det så funkade det mycket bra. nästa gång jag behöver nya däck så kommer jag beställa från mcdackonline.com
 

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Öfvre Östermalm
Hoj
ZX-10R -05
Jag o en polare beställde varsin uppsättning Pirelli Diablo därifrån för en dryg månad sen, o det funkade helt perfekt! :tummenupp
Det verkar som de delar upp ordern däck för däck. Mina o polarens däck fraktades med Schenker i 2 separata försändelser, o om jag inte minns fel fick jag även 2 separata mail från mcdackonline, precis som du antagligen kommer att få.
De kanske inte har det 2:a däcket däcket på lager för tillfället, o skickar det när de får in det, separat!




Edit: Om ni undrar vad det är som ekar är det bara jag :tomten
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag är hyfsat irriterad jag med,
Jag väntar sedan kl 17 i eftermiddags på att Schenker ska leverera mina däck från mynetmoto. Dom skulle komma mellan 17 och 21, så dom är ganska precis 3 timmar (and counting) föresenade och jag har suttit hemma hela kvällen till ingen nytta. :huvet

Inte bara flipm0de som har problem med däckleverans menar jag... :3freak
 

Skywalker

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CRF 450 HM
Jag beställde mina däck från mcdackonline.com 6/7 -05 och idag sitter dom på hojen. Däcken levererades exakt på dagen enligt bekräftelsen som kom via mejl när jag gjorde min beställning. Fungerade utmärkt för mig och det till ett pris 40% (!) lägre än om jag hade köpt däcken här i stan (Sthlm).

De ockerpriser som dom lokala handlarna håller på med är ett antal resor värre än några timmars sena leveranser från online-firmorna.

Summa sumarum: så länge dom lokala firmorna håller sin skyhöga priser så kommer jag att beställa mina däck online.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Skywalker skrev:
De ockerpriser som dom lokala handlarna håller på med är ett antal resor värre än några timmars sena leveranser från online-firmorna.

Summa sumarum: så länge dom lokala firmorna håller sin skyhöga priser så kommer jag att beställa mina däck online.

Dessutom sitter dackonline inte på däcken som en lokal däckshandlare gör, så de kommer direkt från fabriken.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
No1 skrev:
Sorry my friend- INTE alltid, men oftast...

Patrik,
SWT Racing...


Vad är det för priser vi snackar om då? Om ni lägger en bra bit (Mycket) under så kommer andra däcksfirmor att börja gråta ju :gnissla
Men låt säga att ni kniper åt er dom flesta kunderna i sthlm så kommer det generella däckspriset att sjunka.Så gör en insats och håll skrämmande låga priser.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
No1 skrev:
Kollade på skoj ett par värsting däck i dimensionerna 120/70-17 fram samt 190/50-17 bak vilka skulle kosta 3000kr plus ngr småkronor- samma däck kommer hos oss att hamna på runt 2800kr MONTERADE, BALANSERADE & KLARA...

Så frågan är vad online priset PLUS monterings priset blir jämfört med vårt pris... Hhhmm!! :rolleyes:

Patrik,
SWT Racing...


2800 med montering är ju nästan gratis. 1400/däck. sen om man drar bort monteringen så hamnar alltså ett 190 samt 120 på ca; 1300 :banana
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
jag fick mina däck några dagar försenat.. och fast att jag beställde dom samtidigt så fick jag framdäcket på fredag och bakdäcket på tisdag. :mad:

men men.. man spara någon hundring ändå
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
No1 skrev:
Sorry my friend- INTE alltid, men oftast...

Patrik,
SWT Racing...

Nej det finns alltid undantag/incidenter, men man kan ju bara gå efter sannolikheter.

Jag hoppas ni får till en bra business, då har ni en kund i mig :tummenupp
Smidighet är värt pengar.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
No1 skrev:
Pratade med en däcks leverantör i dag ang just deras föräljning och anledning till att dom kan hålla dessa priser är just att dom köper in stora laddningar med däck varje gång vilket i sin tur gör att dom håller stora lagersaldon- absolut inget fel i det så länge däcken är färska!!

Patrik,
SWT Racing...

http://www.delticom.de/

"As soon as the online order has been received, the tyres requested are ordered off-the-shelf from the manufacturer. A courier then makes the final delivery to the customer"

Man kan diskutera sanningshalten i både Delticoms uttalanden och konkurrenternas, men det är ju supply chainen som skiljer de framgångsrika näthandlarna från de som konkar snabbt. Och Delticom har hittills varit framgångsrikt, så man får nog förmoda att ovanstående i de flesta fall stämmer.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Hmm Lärjungevägen 6 är inte det där speedworks håller till föresten?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
No1 skrev:
Så börja hålla tummarna då... :yoparty

Patrik,
SWT Racing...

Det va ju synd att man ska behöva köra 55mil från Skaune för att få handla billiga däck.
Hugger tag i Gummicentralen i Kävlinge istället.....styvbror som har det. Inköpspris?? ;) YES!
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Så du fick dina däck till slut? Jag beställde i slutet av förra månaden, 1st framdäck, som jag dessutom betalade i förskott. Leverans skulle ske 2005-09-05, fick ett mail med paketnr osv. MEN inga däck har dykt upp än, har mailat men inget svar ( jobbar skift o har svårt o passa tel tider ) Vad skickas däcken med posten? Paketnr är ej registrerat står det om man söker.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top