Halloj allihoppa!
Köpte mig en Suzuki RG 125 -f förra hösten som funkade finfint, körde ända in i december utan några som helst problem med den innan jag körde in den till service och vinterförvaring hos en MC verkstad i Stockholm. Jag sa att de skulle fixa felen de hittade och de gjorde dem också. De stora problemet var förgasaren.
Ägaren innan mig hade satt på en ny förgasare som inte passade till 100 % så de på mc verkstan fick börja fiffla för att få den så bra som möjligt. Tydligen så flödade förgasaren. Nåväl, dem fick den inte riktigt på plats, så för att göra de så bra som möjligt sänkte de bränsletillförseln.
11700 kr fattigare skulle jag nu hämta min hoj i torsdags som jag trodde var i toppenskick. De första som händer är att de inte får igång den. tändstiftet blev hela tiden för blött, men efter att de tömt förgasaren och använt ny och fresh bensin startar åbäket efter 30 mins arbete.
Drar ut och åker 20 mil och allt funkar prima. Ställer hojen i garaget och kommer ut till garaget i morse för att åka en sväng.... Den startar inte! Försöker rulla igång den men inget fukar. Jaha, brottom som jag hade fick de vänta tills i eftermiddag då den faktist startade utan problem.
Kör lite landsväg och tycker att den vibrerar med än vanligt. Kommer sedan ut på motorvägen där den tvärdör. Blir stående på kanten och försöker starta, den har inte värmenypit då mätaren är på vanlig arbetstemperatur. Chokar lite och så efter lite om och men startar den faktist.... Därefter körde jag sakta hem och nu står den i garaget...
Någon som har en aning var felet kan vara? Kan de vara förgasaren som spökar?
Köpte mig en Suzuki RG 125 -f förra hösten som funkade finfint, körde ända in i december utan några som helst problem med den innan jag körde in den till service och vinterförvaring hos en MC verkstad i Stockholm. Jag sa att de skulle fixa felen de hittade och de gjorde dem också. De stora problemet var förgasaren.
Ägaren innan mig hade satt på en ny förgasare som inte passade till 100 % så de på mc verkstan fick börja fiffla för att få den så bra som möjligt. Tydligen så flödade förgasaren. Nåväl, dem fick den inte riktigt på plats, så för att göra de så bra som möjligt sänkte de bränsletillförseln.
11700 kr fattigare skulle jag nu hämta min hoj i torsdags som jag trodde var i toppenskick. De första som händer är att de inte får igång den. tändstiftet blev hela tiden för blött, men efter att de tömt förgasaren och använt ny och fresh bensin startar åbäket efter 30 mins arbete.
Drar ut och åker 20 mil och allt funkar prima. Ställer hojen i garaget och kommer ut till garaget i morse för att åka en sväng.... Den startar inte! Försöker rulla igång den men inget fukar. Jaha, brottom som jag hade fick de vänta tills i eftermiddag då den faktist startade utan problem.
Kör lite landsväg och tycker att den vibrerar med än vanligt. Kommer sedan ut på motorvägen där den tvärdör. Blir stående på kanten och försöker starta, den har inte värmenypit då mätaren är på vanlig arbetstemperatur. Chokar lite och så efter lite om och men startar den faktist.... Därefter körde jag sakta hem och nu står den i garaget...
Någon som har en aning var felet kan vara? Kan de vara förgasaren som spökar?