theburkspot
Triumph TT600
Efter att hojjen stått still 1v sedan jag körde den sist så började den krångla. Symtomen var enl följande:
Svår startad, var tvungen att ge lite gas för att få den å tända.
Vid tomgångskörning så varvar motorn ojämnt.
Displayen glappar, siffrorna dör ut och kommer tillbaka med några sekunders mellanrum. Dock slutar detta att inträffa när jag stänger av ljusen på cykeln.
Efter att jag kört i ca 1tim så testar jag att stoppa hojjen relativt tvärt, detta resulterar i att den dör på tomgång och sedan är svår att starta. Tyckte även att motorgången var ovanligt ryckig. Efter ca 2 timmars körning så slutar samtliga avvikelser.
Min gissning är att hojjen blivit påverkad av fukten i garaget då det regnat ovanligt mycket under veckan samt när jag var ute och körde. Efter 2 timmar så släppte kanske fukten...
Är ingen riktig mekaniker så jag är oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig!
Tillägg: Tomgången stabiliserades då jag stängde av ljusen!
Svår startad, var tvungen att ge lite gas för att få den å tända.
Vid tomgångskörning så varvar motorn ojämnt.
Displayen glappar, siffrorna dör ut och kommer tillbaka med några sekunders mellanrum. Dock slutar detta att inträffa när jag stänger av ljusen på cykeln.
Efter att jag kört i ca 1tim så testar jag att stoppa hojjen relativt tvärt, detta resulterar i att den dör på tomgång och sedan är svår att starta. Tyckte även att motorgången var ovanligt ryckig. Efter ca 2 timmars körning så slutar samtliga avvikelser.
Min gissning är att hojjen blivit påverkad av fukten i garaget då det regnat ovanligt mycket under veckan samt när jag var ute och körde. Efter 2 timmar så släppte kanske fukten...
Är ingen riktig mekaniker så jag är oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig!
Tillägg: Tomgången stabiliserades då jag stängde av ljusen!
Last edited: