Problem med Monstret!

Hult_Jkpg

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Ducati Monster 620 Dark
Tjena!

Igår när jag kom hem efter lite övningskörning med min Ducati Monster 620 och hade stängt av den, testade jag att starta den igen. Den försökte och det gick ritktigt trögt. Fick aldrig igång den och försökte igen. Då "klickade" det bara. Försökte fler gånger och det bara "klickade" hela tiden.

Idag var jag och köpte en nytt batteri och testade igen. Samma sak. Jag kan rulla igång den och då går den som en klocka.

Vad har hänt? :rolleyes:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hmm...hade exakt samma med min SP1 förra veckan, visade sig att batteriet lagt av pga dålig underhållsladdning över vintern, det ordnade sig med nytt batteri.
I ditt fall låter det som att likriktaren (laddrelät) KAN ha gett upp.

MEN börja med att ladda ditt nya batteri så det är helt fräscht! tror problemet ligger där...dåligt batteri / dåligt laddat ger upphov till att den bara "klickar"

Lycka till...:tummenupp

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Du kan ju testa att starta med hjälp av startkablar från en bil... Då kommer du kunna utesluta batteriet iaf.

Jag råkade ut för att mitt monster vägrade starta med jämna mellanrum utan att jag lyckades se något samband. Till slut visade det sig helt enkelt vara en kontakt som börjat glappa.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Klickandet låter som om du har dåligt med kräm i batteriet.
Ladda upp ditt nya batteri helt innan du provar igen.

Hult_Jkpg

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Ducati Monster 620 Dark
Hmm...hade exakt samma med min SP1 förra veckan, visade sig att batteriet lagt av pga dålig underhållsladdning över vintern, det ordnade sig med nytt batteri.
I ditt fall låter det som att likriktaren (laddrelät) KAN ha gett upp.

MEN börja med att ladda ditt nya batteri så det är helt fräscht! tror problemet ligger där...dåligt batteri / dåligt laddat ger upphov till att den bara "klickar"

Lycka till...:tummenupp

Det nya batteriet jag köpte kollade vi. Det var full kräm o allt i. Får väl börja rycka lite i sladdarna och se om det är glapp någonstans.

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Det nya batteriet jag köpte kollade vi. Det var full kräm o allt i. Får väl börja rycka lite i sladdarna och se om det är glapp någonstans.

Går den tungt fastän batteriet är fullt så är det troligen startmotorn som e paj, inte den första på ducce isåfall.

/jonas.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Går den tungt fastän batteriet är fullt så är det troligen startmotorn som e paj, inte den första på ducce isåfall.

/jonas.

Kolla jordanslutningar på block och kablar till startomotorn resp. startrelä. Klickar det i inte startmotorn utan bara i startrelät så kan det vara relät som pajjat.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lägg era tekniktrådar i rätt forum!

Vad är det som inte läsbart med den stora röda texten när man klickar för att starta ny tråd och skriver sitt ämne?

Tråd flyttad.

Hult_Jkpg

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Ducati Monster 620 Dark
Lägg era tekniktrådar i rätt forum!

Vad är det som inte läsbart med den stora röda texten när man klickar för att starta ny tråd och skriver sitt ämne?

Tråd flyttad.

Sorry....relativt ny på forumet. Även fast jag registrerade mig för längesedan. Kom precis upp från garaget och var lite het på tangentbordet :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...