chrisbjork
Ny medlem
Slänger ut en fråga och hoppas på experthjälp.
Har en Kawasaki GPX 600R 1988 som jag haft sedan 2007.
Problemet
Både vid körning och vid tomgång har motorarvet svårt att minska. Om man under körning ligger på 5000 varv och drar in kopplingen borde motorvarvet jämnt minska ner till tomgångsvarvet. Istället stannar varvtalet kvar en sekund på 5000 varv och sedan minskar det ojämnt ner till tomgångsvarvet, eller ibland till 1000-1500 varv över. Om tomgången ligger på ca. 1500 varv och om man i neutral drar på gasen till t.ex. 7000 varv så minskar varvtalet långsamt till 3000-4000 varv, dvs. kommer aldrig ner till tomgång igen.
Vad kan detta bero på?
Har en Kawasaki GPX 600R 1988 som jag haft sedan 2007.
Problemet
Både vid körning och vid tomgång har motorarvet svårt att minska. Om man under körning ligger på 5000 varv och drar in kopplingen borde motorvarvet jämnt minska ner till tomgångsvarvet. Istället stannar varvtalet kvar en sekund på 5000 varv och sedan minskar det ojämnt ner till tomgångsvarvet, eller ibland till 1000-1500 varv över. Om tomgången ligger på ca. 1500 varv och om man i neutral drar på gasen till t.ex. 7000 varv så minskar varvtalet långsamt till 3000-4000 varv, dvs. kommer aldrig ner till tomgång igen.
Vad kan detta bero på?