problem med NSR125R

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
men om det nu e toppa packningen varför kokade den då när vi inte hade rört termostaten?? för den kokade innan det .-... ????


och vem va d som sa att man skulle kicka och höra efter ett pysljud.... men nu e d så att där finns ingen kicke på en nsr
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Nisse Järnet skrev:
Man kan kolla om det bubblar i kylaren när den är igång, om det luktar avgaser i kylaren och om den ryker vitt, och om den trycker ut vatten och om den går varm. Några sätt :)

Ang. avgassystem så finns det nog mest i Tyskland, kolla på internet och beställ därifrån. Kolla med Olle han köpte till sin KMX där nånstans tror jag.

nisse, jag blir rörd...

www.goetz-motorsport.de

där köpte jag giannelli system till KMXen.... har sett att det finns till DT också! :tummenupp
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
hbg_speedster skrev:
men om det nu e toppa packningen varför kokade den då när vi inte hade rört termostaten?? för den kokade innan det .-... ????


och vem va d som sa att man skulle kicka och höra efter ett pysljud.... men nu e d så att där finns ingen kicke på en nsr

FAN ÄR DU TRÖGFATTAD ELLER!?

Byt munstycke till 140-150 omedelbart annars kan den där kolven snart hälsa hem, 132.5 är orginal så varför skulle det skilja på din kompis?
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Går tempmätaren upp fort samt sjunker den ovanligt fort om du dödar motorn? Om det är så så är jag 95% säker att du har ett lekage i kylsystemet. Annars kan ni prova med att ta bort kåpan för vattenpumpen och se så den snurrar när motorn snurrar (ställ upp den på cetralstödet och peta i en växel och rulla på bakhjulet och då ska skovellhjulet snurra oxå) NSR verkar ha ett enormt problem med kylningen :skrämd
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Hammet skrev:
FAN ÄR DU TRÖGFATTAD ELLER!?

Byt munstycke till 140-150 omedelbart annars kan den där kolven snart hälsa hem, 132.5 är orginal så varför skulle det skilja på din kompis?

Bara kolven? Om det endå hade vart så enkelt :rolleyes: :hej
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
jo den sjuken snabbt och stiger ännu snabbare....

men vi har satt på original luftburk nu igen ... och ställt in den så den inte pluddrar .... ska vi ha ett ännu större munstycke ändån??
ska man ha ett 120 - 130 eller nått då???
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
hbg_speedster skrev:
säg vad du vill... men d satt ett 65 munstycke i .... jag tog själv av den ...

men en topplockspackningen då..... e du helt säker på d ...?????


för d låter ente som d....

Den förra ägaren kanske inte hade så mkt pengar till bensin ? :D
Hur som helst, sätt i ett munstycke som är lite större än ORGINAL, dvs 132.5 eller vad det nu var :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Förresten: Han kan ha satt i nåt lustigt munstycke, som har ett mindre tal, men i själva verket är större. Jag skulle köpa ett orgmunstycke i alla fall.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
CayLe skrev:
Går tempmätaren upp fort samt sjunker den ovanligt fort om du dödar motorn? Om det är så så är jag 95% säker att du har ett lekage i kylsystemet. Annars kan ni prova med att ta bort kåpan för vattenpumpen och se så den snurrar när motorn snurrar (ställ upp den på cetralstödet och peta i en växel och rulla på bakhjulet och då ska skovellhjulet snurra oxå) NSR verkar ha ett enormt problem med kylningen :skrämd

Eller så öppnar man locket till kylaren och ser att det rör sig :)
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
oki.... men den nöp för ett tag sen när killen glömde hälla i olja ... :notme men sen fick den ordentligt med olja och gick jämt och fint sen igen ....
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Eftersom att tempen sjunker fort så är jag nu säker på att det är antingen luft i systemet eller ett lekage. På min NSR så hade jag samma fel, jag bytte topplockspackning och det blev bra. sen sköt jag den igen, och 4ggr till. någon av gångerna så lämnade jag in den till en mcverkstad och dom konstaterade att topplockspackningen var tät (jag var VÄLDIGT less på hojen då) men att en kylslang inte satt ordenligt så det läkte där vilket medförde att trycket skönk och då gick den varm av någon anledning? Iaf, Skruva på alla slangklämmor som har med kylningen att göra och om inte det hjälper så byt topplockspackningen, dom kostar runt 150:- om det nu är topplockspackningen som var slut så kolla även så att toppen är plan då den brukar ha en benägenhet att bli skev.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
cRoC skrev:
Eller så öppnar man locket till kylaren och ser att det rör sig :)

Påfyllningshålet sitter under tanken, och om man väl orkar ta sej dit så ser man endå inte om det rör på sej.
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
om det är en taskig topplockspackning så borde man kunna kolla det genom att skruva på en komp-provare! dom är inte så dyra. 130:- på biltema!
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
vi har bestämmt oss för att byta toppapackningen och mär vi även har av toppen ska den skickas iväg för planing :tummenupp
och så ska vi ta o brotcha upp munstycket till 140 - 150 någonting...

hoppas att den ska gå bra nu ....
men tack för hjälpen...... :bow :bow :bow :bow :bow :bow :hej
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top