Problem med påsättning av fordon

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Skulle ta fram motorcykeln i helgen, ringde till vägvÄrket och ställde på den i Fredags, struntade i att begära en bekräftan via fax eftersom jag inte orkade åka till jobbet för att hämta den. Åkte till Umeå från Sundsvall (27 mil)för att hämta motorcykeln. Väl framme ringde jag till VV för att kolla att allt var ok, får då besked om att mc:n inte är påställd, försöker ställa på den igen utan att lyckas. Får låna bil för att ta mig tillbaka till sundsvall och ringer till VV idag varpå de berättar att mc:n har varit påställd sedan i Fredags men att datasystemet inte uppdateras under helgen. ja så kan det gå när man är ute i sista sekunden.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Påsättning av fordon, de låter allt lite perverst det :rodnar

När jag känner mig sugen brukar jag ställa på fordonet :crash

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
VV har ingen järnkoll på saker. Brorsan skulle reg. besiktiga en bil. Han beställde tid och åkte dit. Väl där så berättar dom att f.o.m. idag gäller en ny fordonslag, så hela deras datorsystem hade krashat. Det visar sig sedan att både platschefen och de anställda var väl medvetna om att det brukar bli krångel med systemen då dom ändrar nåt och de flesta Bilprovningar brukar inte boka in tider just sådana här dagar. Men platschefen på det här stället hade bokat fullt lik förbannat och ALLA fick åka hem. Brorsan hade tagit ledigt från jobbet och betalt försäkring för den dagen. Han förlorade ett par tusen p.g.a. det här. Slutsats: VV och SBP suger!!

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!