Problem med Rg 125 mkt ojämn gång

Solid snake

Guest
joker_fly skrev:
drog los kröken för att kolla om porten va öppen eller stängd och den är öppen nån sa att den alltid är stängd då hojen inte är på men dock inte min kan detta bero på att mitt batteri är slut ?och gör det något

Är den elstyrd?

Den där avgasporten alltså..
Om den är det så tycker jag att du ska fixa batteri fort som fan, har hört att man kan bränna annan elektronik som tändboxen om man kör utan batteri.

Då har du ju förklaringen till varför den går fom en påse nötter, om inte avgasporten fungerar när den är igång vill säga, är den vajerstyrd så kan du ju kolla om dom vajrarna rör sig när du gasar medhojen, dom går till en styrbox som brukar sitta under tanken.

Om den går som en påse nötter för att den inte öppnar så är det för att avgasröret inte är avstämt för de låga varven, har för mig att det är det som avgasporten gör, stämmer av avgasröret vid olika varvtal.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Men hur är avgasporten på en RG?.. På min NS så ska porten vara öppen när den är avstängd, går på låga varv. :3freak

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Solid snake skrev:
Jag vill gärna se dig sätta huvet vid avgasporten runt 5000rpm utan att kröken är på.

Avgasporten är alltid stängd när motorcykeln är avstängd.

Det ska jag prova :banana

Solid snake

Guest
whitesnake skrev:
Det ska jag prova :banana

Asså det var ju fan va du spammar ner alla trådar du skriver i, jag har nog inte sett dig skriva något vettigt en enda gång, fan skärp dig!! :fatta!

Btw, säg till när du ska göra det så jag kan filma. :hihi

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Asså det var ju fan va du spammar ner alla trådar du skriver i, jag har nog inte sett dig skriva något vettigt en enda gång, fan skärp dig!! :fatta!

Btw, säg till när du ska göra det så jag kan filma. :hihi

Tjata inte på grabben.. sånna inlägg är bra för att muntra upp stämningen ju!.. däremot är det tråkigare med folk som ska klaga och tjata.. blir bara massa dumma diskutioner å skit. :(

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
philsson skrev:
Tjata inte på grabben.. sånna inlägg är bra för att muntra upp stämningen ju!.. däremot är det tråkigare med folk som ska klaga och tjata.. blir bara massa dumma diskutioner å skit. :(

lyssna på en förståndig person nu va snake :hihi

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tror inte det är avgasporten. Och porten är inte alls alltid stängd när motorn är avstängd.
Tycker det låter som ett förgasarproblem! Du sa att stiften var svart, hur körde du innan du plockade loss det och kollade?

Solid snake

Guest
whitesnake skrev:
lyssna på en förståndig person nu va snake :hihi

Kan du nått annat än o spamma?

Förresten så klagade han när han klagade på folk som klagar. :tungan

Nisse: Låter som jätte för stort munstycke eller för mycket olja, pillade med min innan, den gick med för mycket olja, stiftet var kolsvart men nu e det fint efter bestyckning o mindre olja (hade olja i tanken)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...