Problem med Skinnställ från JOFAMA?

roander

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2012
Hoj
KTM Duke 690 -08
Hallå alla!

Jag köpte ett nytt skinnställ från JOFAMA av märket Lindstrands förra året och har använt det soliga dagar och det har bara blivit 300 mil med det och det är välskött inoljat förra hösten och i våras.

Undrar om det är någon mer än jag som som har fått att skinnet har börjat flagnat/blivit nött?

Har varit i kontakt med JOFAMA och dom fick stället uppskickat till sig där dom färga på skinnet det syns fortfarande och lär ju bli likadant igen.

Har bekanta som använder skinnställ av märket Lindstrands var därför jag köpte mitt och dom har ej samma problem och deras är flera år gamla.

Dom påstod att det var nötmärken från tanken.

Jag kör en KTM Duke 690.

Efter en lång mail konversation där jag försöker förklara att jag sitter upprätt på min Duke och inte nuddar tanken ligger ärendet hos ARN.

Är jäkligt jobbigt att man ska behöva lägga en massa energi på sådant här köpte ett skinnställ som jag trodde skulle hålla lite kvalité.

/Robban

mojja83

Guest
Har du några bilder?

Kör själv med Lindstrands ställ och även en del kompisar till mig kör med deras ställ och vi verkar vara nöjda hela bunten.

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Har du stompgrips eller motsvarande? Jag upplever att mitt nya ställ slits väldigt mycket på insida lår, och jag har gjort kopplingen till mina stompgrips som är nya för säsonngen...

Bara en tanke! :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
ser ut som du åkt med stånd, och gnidit det mot tanken.
:glömdet

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har åkt många tusen mil med Jofama, Halvarsson och Lindstarnd skinnställ i regn, rusk, + och -.

Jag tvättar skinnställen i tvättmaskinen när dom blir för skitiga.

Det som gäller är Fiskarsmorning (när stället är lite fuktigt) och Läderbalsam (när stället är torrt) = inga synbara nötmärken och vattentätt :tummenupp

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Ser verkligen ut som slitage. Hur har du fått det om du inte gnidit jackan mot tanken? Inget ifrågasättande utan bara en uppriktig fråga. Om stället ska tåla den gnidning det har fått är ju omöjligt att veta när vi inte vet vad det gnidit emot och i vilken omfattning. Precis samma fråga borde ARN ställa sig när de ska besluta...

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag tycker det ser ut som normalt slitage. Inget att jaga upp sig över enligt mig. Lite patina bara.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Ser ut som mina skinnställ brukar göra. Har säkert haft 10 st och jag tror att samtliga blivit lite skavda av att man sitter mot tanken. Normalt slitage skulle jag kalla det.

moddlaren

Guest
Tja jag gav 2000 spänn för ett svart tvådelat Jofa skinnställ o till det priset kan man väl kanske inte kräva att det aldrig skall synas på stället att man använder det.
mitt har varit ute i denna helgens j-LA regn och jag är kanon nöjd med det,, jag var torr o fin utom vid midje dragkedjan där kom det in lite fukt.

men skillnaden på Jofat o Goretex stället var väldigt liten och förvånansvärt positivt för detta billiga Jofa stället.

Jag är mer än nöjd med detta skinnstället, Har du smörjt stället ordentligt någon gång sedan du köpte det? Tänkte mest att det kanske har torkat lite i sol o vind.

mvh

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...