Problem med skinnställ!

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Om du inte får det bytt eller sålt:

skrev jag ju!

Kopierat från pejers sida :)
"Essos sätt när skinnstället har blivit för trångt. Ner i badkaret med några innerslangar inne i skinnstället. Sen är det bara att pumpa upp!!
Jag måste nog göra samma sak med mina skinnställ! SP"

Om du sedan fettar in det när det är fuktigt blir det i princip vattentätt!

Bifogat

• badkar.jpg
    badkar.jpg
    2.4 KB · Visningar: 434
Last edited:

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
:gnissla Jag har problemet att de är för stor istället

Hmm nu låter jag som världens tjockis men men :tummenupp

Jag köpte ett arlen ness två delat ställ förra året och det är st 54 och jag är 179 och väger 80kg. När jag testade stället fick jag knappt på mig det riktigt slim. Men nu har byxorna blivit stora i låren och över :arsele . Men jackan är perfekt med ryggskydd.

Kan man sy in byxorna eller förminska dom :tungan

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
frågan är om man ska testa och blöta ner den och fetta in den innan man åker dit och visar och klagar?? erl ska man åka dit på en gång??

DojDoj

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
Honda CR500AL
Du måste varit jävligt envis i början för att komma i ett så litet ställ :). Jag är 1,83 80 kg och jag drar 48-50 beroende på vilken modell jag väljer. Att du ska kunna byta är nog inte troligt erbjud isåfall att du säljer stället och att dom får ge dig ett riktigt dump pris på ett nytt ställ.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
åk dit först

annars är min erfarenhet att skinnkläder töjer sig med tiden. och ett par rejäla regnskurar kan göra underverk. som nämnt tidigare, var noga att fetta in ordentligt efteråt så ska det nog gå bra.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Har ett delat A-stars GPU strl 46, mina 180/69 passar väldigt bra däri. Har hittills inte testat något som sitter bättre. Klart att det var trångt i början, efter några ordentliga regnskurar ordnade det sig, kunde knappt äta en hamburgare och få igen dragkedjan i början...

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Jag är 181 lång och väger in på ca 60 kg! I mitt fall sitter mitt 46-ställ perfekt, och då är jag ändå smal som en sticka! Längden är väll aningen för kort men det kanske löser sig iom uttänjning då jag bara använt det 1 gång hittils! :gnissla

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
tacksam för hjälp![/QUOTE]

Jag är 183cm 75 kg liten. Strlk 50 sitter som gjutet på mig. Med reservation för vissa märken som diffar lite.

Lycka till!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
gå till handlarn säg att du vill byta ut stället pga dålig rekommendation, vill handlarn inte så säger du, ja är på rätt bra humör, du köper tillbaka stället för 50% av ställets säljpris å så köper jag nytt ställ av dig som passar bättre.

att få ett helt nytt ställ å slippa lägga ut pengar går nog inte men gör så gott du kan utav det å handla aldrig igen av dem.

holman85

Honda CBR 600 RR - movistar
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR Movistar
låter litet faktistk, men jag är 173 lång och väger 85kg och har strl. 52 och det satt tajt på mig när ja köpte det men nu sitter det hur bra som helst, men sen är ja ganska stor i överkroppen,! :yoparty

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Jag är minst 186cm och har ett berik storlek 52.
Första gången fick jag inte på mej det utan hjälp, fick inte i armarna.

Efter att ha kört en säsong med det i både solsken och regn samt fettat in det så sitter det som ett smäck!

Det är lite jobbigt att stå upp i det, men det är ju gjort för att sitta bra när man är på hojjen så.

Din storlek låter iofs extremt liten i mina ögon, men skiljer väl lite mellan märkena också.

R6_wruuum

Varför låter det konstigt på 3:ans växel
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
R6
asså...skinn töjer sig....problemet är bara att du måste använda det ganska mycket och väldigt ofta för att skinnet ska ge med...ju mer du använder det dessto bättre blir det...
men jag antar att du tar av dig skinnstället så fort du får chans

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
Jag är 181 lång och väger in på ca 60 kg! I mitt fall sitter mitt 46-ställ perfekt, och då är jag ändå smal som en sticka! Längden är väll aningen för kort men det kanske löser sig iom uttänjning då jag bara använt det 1 gång hittils! :gnissla

ett ställ töjer sig väl inte på längden? eller rätta mig om jag har fel

IronMike

Guest
asså...skinn töjer sig....problemet är bara att du måste använda det ganska mycket och väldigt ofta för att skinnet ska ge med...ju mer du använder det dessto bättre blir det...
men jag antar att du tar av dig skinnstället så fort du får chans
men det kan ju inte vara humant med 46'... jag e lika lång runt 180, men lite mer välhängd, 96 pannor. 54 va trångt när jag chaka det. Men ranson på mjöd och vilja, så gav det sig. 46 låter dock över-ambitiöst för ens en taiwanesisk marathonlöpare att komma i?

R6_wruuum

Varför låter det konstigt på 3:ans växel
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
R6
men det kan ju inte vara humant med 46'... jag e lika lång runt 180, men lite mer välhängd, 96 pannor. 54 va trångt när jag chaka det. Men ranson på mjöd och vilja, så gav det sig. 46 låter dock över-ambitiöst för ens en taiwanesisk marathonlöpare att komma i?

asså man får ju känna efter själv...strunta i vad säljaren säger och tänk efter lite själv liksom...sitter de för tajt så ta en storlek större

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag är 184 o väger 77, jag provade ett 50-ställ nyligen som jag knappt kunde andas i. 46 låter för litet.

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Har du provat fler modeller i samma storlek? Tänkte då du säger att det är sömmarna som är problemet och de gör ont. Iof så tycker jag det låter lite litet, 48 skulle nog sitta bättre. Man ska ju inte å ont av stället...

Jag har ett delat Dainese ställ i storlek 52, är 185cm och 95kg lätt. För mig satt vissa modeller konstigt och klämde på framsidan av axlarna, men hittade till slut ett som inte gör det.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Visst är det piss när personalen rekomenderar fö tighta grejer, men det är i slutändan du själv som tar beslutet att köpa eller inte...

Att hävda att man har rätt att byta ett användt plagg för att man själv har gjort ett dåligt val, måste vara bland det barnsligaste o mest blåögda jag någonsin hört...

Hade du känt o klämt lite på det hemma och inte användt det så ska du ju självklart få byta till en annan storlek, hade du inte fått det, DÅ hade man kunnat börja racka ner på butiken där du köpte det!

Däremot så kan du ju försöka få riktigt bra rabatt på ett nytt skinnställ me tanke på att du bränt 100 000kr+ på den firman...
Sen sälja det som DU valde i fel storlek på blocket...

Surt sa räven, nu blir jag väl lynchad av "ryggdunkarklubben" men nån måste ju vara rak på sak ;)

Man lär sålänge man lever :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM