Hej, det låter som ditt batteri har för mycket resistans. jag tycker du ska provladda den igen och sen mäta det. är det fortfarande lågt så bör du byta batteriet. kostar inte många kronor. om inte det funkar efter det så kan det vara att generatorn inte laddar tillräkligt eller något med elen,
vad fan snackar du om?
Har du bara 9,4 volt med motorn igång laddar den inte som den ska. du skall ha 13-14 volt ungefär över polerna när motorn är igång.
skruva av generatorkåpan och skruva ur statorn så tror jag du kan se om den har gått.
har den gjort det har du oflyt för den är dyr. försök få tag på en begagnad.
förlita dig inte helt på detta dock för det kan vara ex laddregulatorn oxå. jag kommer inte ihåg hur man mäter upp det men det finns ganska många trådar om det, spec på r1or som har problem med detta.
sök lite och se om du hittar någonting, jag har för mig det vara ganska lätt att dra paralleller till min hoj ang vilka kablar man skulle mäta på.
edit: jag hade alltså en crm (samma motor) där lamporna först började cpa, till slut dog motorn. stängde jag av lamporna kunde jag köra en bit till. när de va slut då fick jag lägga mig på lägre och lägre varvtal så jag kunde masa mig hemåt.
min pajjade mitt under säsongen när vi åkte konbana på parkering typ varje dag så jag ville inte ställa hojen. åkte runt med ett extra batteri i rygsäcken och laddade båda under natten. när det ena tog slut slängde jag i det andra och började puttra sakte men säkert hemåt. slutade dock med en och annan prommenad
somliga körde soppatorsk, jag körde torsk på ström.
statorn va av på ett ställe så jag hittade en skrothoj jag köpte. som idag är det enda fordon jag ägt som gått med vinst