Problem med tomgång på Ktm 640

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Hej alla motardfreaks :hihi
Var ute igår med hojen o hade kul. Efter ett tags körande så fanns där helt plötsligt ingen tomgång och det smattrar mycket från avgassystemet när man släpper på gasen. Konstigt tycker jag för den går bra annars när man drar på och den var inte såhär innan gårdagen Hojen är en Ktm 640 sm -03:a
Någon som har bra tips på vad det kan vara?

Tacksam för svar!

//Tobbe

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
MrxXx skrev:
2217277 Hej alla motardfreaks :hihi
Var ute igår med hojen o hade kul. Efter ett tags körande så fanns där helt plötsligt ingen tomgång och det smattrar mycket från avgassystemet när man släpper på gasen. Konstigt tycker jag för den går bra annars när man drar på och den var inte såhär innan gårdagen Hojen är en Ktm 640 sm -03:a

Tacksam för svar!

//Tobbe

kanske nån slangklämma mellan förknasare och insug har släppt`?

låter som den tjuvar luft nånstans...

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
MrxXx skrev:
2217277 Hej alla motardfreaks :hihi

Tacksam för svar!

//Tobbe
Feta smällar när man släpper på gasen brukar bara komma när soppan håller på o ta slut. verkar som att den inte får tillräckligt med soppa. kan vara att den tar tjuvluft som kille på trehjulingen skrev :D

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Hm nä tomgångsskruven har jag varit på men det hjälper inte. Får se om polaren kan lösa det åt mig. Angående "smällarna" så kan det nog vara det att det e lite soppa i tanken för den e snart nere på reserv. Hur som helst har kompisen lovat att riva ner o göra ventiljustering åt mig samt ta av förgasaren o kolla om där e skit i den. Tänkte bara att jag kollar med er oxå om ni kände till nåt speciellt "vanligt" fel. Jag tackar för svaren grabbar! Vi ses på vägarna :yoparty

//Tobbe

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Vill bara tillägga att idag kolla vi ventiler och justerade dem lite. Sen plockade vi av fuggen för att se om det satt "skit" i den och vi tänkte oxå se över blandskruven...till vår förvåning så satt där ingen blandskruv, den var borta :va Vi kliade oss i våra skallar och undrade lite över hur hojen ändå gått så pass bra som den gjort utan den. Såg att jag hade 160 i huvudmunstycke och 45 lågfart. Imorgon blir d till att ringa efter en ny skruv och andra lågfartsmunstycken.

Mvh//Tobbe

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...