Har problem med min speed triple. Haft strul med att den inte startat så bytte batteri för en vecka sedan.. Hjälpte dock inte helt så igår satte vi i nya stift och nytt luftfilter.. Stiften ändrades från NGKcr9ek till NGK 8 något eftersom dessa rekommenderades av Triumph för den här modellen.. Sedan sattes ett originalfilter i och hojen startar okej men blåryker och går ojämnt.. Samt att motorlampan lyser gult.. Har iof gammal bensin i men förstår inte riktigt vad det beror på.. Avgassystemet som sitter på är triumphs egna effektsystem.. Kan ändringen av stiften ha fått någon inställning att inte lira? Kan jag ha missat nått när jag skruvade tillbaka luftburken och tanken? Fanns bland annat en lös slang som vi inte blev säkra på vad den var för.. Utgick från att det var någon form av avluftning eller liknande.. De var inte de två som går från tanken..
Har startat och stängt av den ett tiotal ggr. Men som sagt, ryckig gång och ibland slår den av.. Tomgången stegrar dessutom från 500-1200 varv..
Tacksam för alla tips!!!
Har startat och stängt av den ett tiotal ggr. Men som sagt, ryckig gång och ibland slår den av.. Tomgången stegrar dessutom från 500-1200 varv..
Tacksam för alla tips!!!