Pålle skrev:
Prova att ändra utdatasignalen från S-video. Kommer inte ihåg det andra alternativet, men det fungerar på min, om polerna "råkar" vara rätt..
Kontrollera inställningarna på utsignalen, två olika PAL alternativ..
Precis!
Hade oxå detta problem...istället för att välja s-video i utsignal så välj det andra...
Men iofs...med nvidias senaste drivrutiner löste sej detta automatiskt, behövde inte göra en enda inställning för att det skulle funka. Dock rekommenderar jag att du laddar ner inte den senaste utan den näst senaste.. 42.xx tror jag. Jag har nämligen lite problem med att sträcka ut bilden med den senaste drivisen. Detta hade jag inte med den näst senaste, där kunde jag sträcka ut bilden på tv:n så att man slipper de svarta kanterna.
Sen använder jag även ett program som heter TV-tool , rekommenderas starkt.
Håller med om att det är ett bra program. Men med nvidias senaste drivisar som gör att man kan sträcka ut bilden bra på tv:n så försvann användningsområdet lite grann. Ytterligare fördelar är att man kan använda overlay kontroller, dvs när du ser på en film går den upp på fullskärm på tv:n och du kan ha ett litet fönster med filmen på datorn och samtidigt göra annat som man ser (fönstret behöver inte vara aktiverat). Perfekt när barnen skall se på film och man själv behöver jobba
.
Är det några frågor om denna lite flummiga beskrivning
så maila mej eller adda mej på msn så kan vi säkert lösa det hela.