Problem med usb-minne

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Hej! Har köpt ett 8 gig stort usb minne för att kunna tanka ner filmer jag vet att jag bara vill se en gång o slippa slösa dvd-skivor.Kopplar in det o får mickla med lösenord o andra mappar som ligger i minnet,manualer o ett komprimeringsprogram typ zip.Laddar ner en torrentfilm,öppnar den på skrivbordet som alltid,o börjar kopiera den till minnet.Allt går fint,men när jag sen sätter in det i min dvd-spelares usbingång så visar det sig att minnet processat filerna o komprimerat dom igen,vilket min dvd inte klarar att öppna igen.Ringer försäljaren o han säger att jag ska formatera minnet så det blir helt tomt.Sen ska det funka.Jag formaterar o minnet blir helt tomt.Kopierar en öppnad film till minnet,men när den kommer till 99% så dyker en ruta med texten"disken full,sätt i en ny disk"typ.Oavsett vad jag provar för film så går det ej,men musikfiler går hur bra som helst.Vet nån vad detta kan bero på? Eller vad jag kan göra åt problemet? tack på förhand//jacke

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Egentligen har jag inget konkret att komma med utan ville mest tacka för alla julrim som gjorde livet på jobbet lite bättre...

Om du testar t.ex. scandisk på minnet med funktionen att testa sektorer. Kör den igenom eller hittar den fel? (Ja, longshot men jag hänvisar till vad jag skrev tidigare).

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
Har du filer på över 4GB styck måste du formatera minnet med NTFS då FAT32 inte kan hantera så stora filer = felmeddelandet att minnet är fullt även om det inte är det.

Finns en massa tips på hur man kan komma runt problemet att XP inte gillar NTFS på USB-enheter, se t ex http://blog.eches.net/tips/how-to-format-usb-drive-with-ntfs/ som kanske fungerar (har inte testat själv då jag har en programvara som fixar det istället).

DrSwizz

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
-
Är det filer större än 4GB som du försöker kopierara till minnet? Isåfall är det minnets filsystem (FAT16) som inte klarar av så stora filer.

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
Är det filer större än 4GB som du försöker kopierara till minnet? Isåfall är det minnets filsystem (FAT16) som inte klarar av så stora filer.

FAT16 är tack och lov stenålder... 65536 byte är största storleken en fil kan vara (2^16) i FAT16. FAT32 klarar 4294967296 byte, dvs 4096 MB eller 4GB. Sedan är det stopp.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Stämmer att det är fat 32 filsystem. Men hur fan kan dom då sälja skiten som ett 8 gigs minne?? ska väl kunna spara en fil på över 4 gig då tycker man ju.Filmerna e vanligtvis runt 4,7 gig.Stort tack för svaren iaf.Kung.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Har du filer på över 4GB styck måste du formatera minnet med NTFS då FAT32 inte kan hantera så stora filer = felmeddelandet att minnet är fullt även om det inte är det.

Finns en massa tips på hur man kan komma runt problemet att XP inte gillar NTFS på USB-enheter, se t ex http://blog.eches.net/tips/how-to-format-usb-drive-with-ntfs/ som kanske fungerar (har inte testat själv då jag har en programvara som fixar det istället).
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Din länk funkade.Va lite mekk men jag fick till det iaf.En bieffekt var dock att det blir lite långsammare,men vem fan har bråttom.Råkade även formatera min externa hårddisc oxå,så nu e den blank :huvet .Men nu kan jag ju även använda den till att spela upp i dvd:n direkt.Har nämligen haft exakt samma problem med den.Fy fan va najs STORT TACK FÖR HJÄLPEN.:yoparty

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

... saxat bort ...

Fy fan va najs STORT TACK FÖR HJÄLPEN.:yoparty

Asså hur lugnt som helst. Just det där är en klassiker... Har ett 8GB minne som jag använder som flyttbar disk och hade ett h-vete att få in filer på över 4GB tills jag hittade det där programmet jag använde för att formatera skiten.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Din länk funkade.Va lite mekk men jag fick till det iaf.En bieffekt var dock att det blir lite långsammare,men vem fan har bråttom.Råkade även formatera min externa hårddisc oxå,så nu e den blank :huvet .Men nu kan jag ju även använda den till att spela upp i dvd:n direkt.Har nämligen haft exakt samma problem med den.Fy fan va najs STORT TACK FÖR HJÄLPEN.:yoparty

Vad vore livet utan SH....:) :)

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Det där trodde jag inte fungerade alls! Jag har surfat runt och försökt hitta en "hårddiskinspelare" med USB-ingång som klarar av att läsa filmer direkt från USBn, men fick för mig att de endast klarade av musik och bilder den vägen. Har jag missuppfattat helt?! Men då fungerar det uppenbarligen!!!! :)

Vad har du för DVD?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...