Problem med vattenpumpen

rekyl1

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
lomma
Hoj
Yamaha Aerox -02
Tja alla =D har köpt ett renoveringskitt till min vattenpump http://www.twostroke.se/product.asp?...0&sub=0&page=2
men har lite problem med att sätta i allt så jag har några frågor angående det.

Här är även min vattenpump i genomskärning enligt Easyparts(jag har Yamaha aerox -02) http://www.easyparts.nl/showdrawing/...ater_Pump.html

1: Kullagrena går inte i särskilt lätt (även om jag dränker dom i 2-takts olja) och jag tror jag måste banka i dom m.h.a en hylsa, tror ni detta är skadligt för kullagrena?eller finns det ett annat sätt?

2: den lilla packningen (nr. 16 på easyparts) som du ser längst till höger på Twostrokes renoveringskitt, hur ska den sitta? det är en slags strechbar metallring som sitter på ena sidan av den och andra sidan är platt. om jag öppnar vattenpumpen ska jag då kunna se metallringen eller den platta sidan? jag vet jag borde kollat detta när jag tog av den men glömde det =/

3: Den lilla jävla pinnbulten (nr. 2 på easyparts) vill fan inte gå i skaftet på "propellern" det är som om det vore fel storlek på den eller nåt :S ska jag slipa upp hålet lite? banka i skiten? eller köpa en ny? det är inte så att det är helt fel storlek, den går i lite grann.

4: blev litta orolig när jag såg på easyparts ritning att jag inte har nr 10,11 & 12 i min vattenpump =/ är det nåt att oroa sig över?

Tack på förhand
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu ska jag göra något som är väldigt ovanligt för sporthoj, hjälpa en moppepojke. Det finns moped forum för sånt här vet du.

1. Lägg lagren i frysen över natten, då krymper dom lite grann av kylan och är lättare att få på platts. Måste du ändå knacka in dom så ta antingen det gmla lagret eller en hylsa som passar på den yttre lagerringen. Knacka enbart på den, inte inre.

2. Det där är en packbox, den ska sitta med "släta" ytan utåt. Mer hjälp än så får du inte här för jag tvivlar på att det är speciellt många som skruvar mopeder här.

3. Slipa inte i nånting som är ntt och köpt specifikt för det ändamålet.

Dina länkar funkar inte så jag ser ingen sprängskiss.
Mitt råd: Gå till ett moppeforum.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
1. Lager brukar man alltid måsta sätta dit med mer ellir mindre våld. Lägg de i frysen eller spruta kylspray på den sedan ska du helst pressa dit det så att de inte kommer snet annars ta en hylsa och knacka försiktigt, hylsan ska passa på den ytre ringen...

4. Det är en smörj nippel som man ska pressa in fett i vet ej vad den ska smörja där men om du hittar någonstans där en sådan kan passa så skaffa dig en sådan...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top