Mc Nörd
Ny medlem
Har ett delikat problem,
har bytt från vaccum förgasare till vajerförgasare på en 1600 wildstar, problemet som uppstått är att den gamla förgasaren har en sk TPS sensor (elektronisk trottel positions sensor) vilket saknas på den nya.
den nya har dock uttag för sk VOES (vaccumstyrd kontakt).
detta är viktigt för att tändsystemet skall kunna ändra tändningen vid gas pådrag.
som det är nu utan TPS styrning så kör jag med en fixerad tändkurva som är något "framställd" för att undvika spikning på låga varv, detta försämrar effekten på höga varv.
någon som vet hur man konverterar till vaccumstyrd kontakt, är det bara av och på i vaccumkontakterna eller är det någon potentiometer historia inblandat???
hoppas någon vet!
har bytt från vaccum förgasare till vajerförgasare på en 1600 wildstar, problemet som uppstått är att den gamla förgasaren har en sk TPS sensor (elektronisk trottel positions sensor) vilket saknas på den nya.
den nya har dock uttag för sk VOES (vaccumstyrd kontakt).
detta är viktigt för att tändsystemet skall kunna ändra tändningen vid gas pådrag.
som det är nu utan TPS styrning så kör jag med en fixerad tändkurva som är något "framställd" för att undvika spikning på låga varv, detta försämrar effekten på höga varv.
någon som vet hur man konverterar till vaccumstyrd kontakt, är det bara av och på i vaccumkontakterna eller är det någon potentiometer historia inblandat???
hoppas någon vet!