Vilka märken kör med kodade nycklar?
Har sett Yamaha och Ducati nämnas i tråden.
Vilka andra märken?
hade bara 2 svarta nycklar till min succa och fick 2 nu till kawan.
Vilka märken kör med kodade nycklar?
Har sett Yamaha och Ducati nämnas i tråden.
Vilka andra märken?
hade bara 2 svarta nycklar till min succa och fick 2 nu till kawan.
Vilka märken kör med kodade nycklar?
Har sett Yamaha och Ducati nämnas i tråden.
Vilka andra märken?
hade bara 2 svarta nycklar till min succa och fick 2 nu till kawan.
Lugn i stormen...
Vad står på köpekontraktet? Står det nåt om att alla nycklar medföljer eller att alla originaldelar medföljer eller nåt liknande?
Har ni inte nämnt någonting om ovan så behöver du inte bry dig om detta för fem öre.
Det finns en anledning till att man skriver att kontrakt (avtal) när man köper och säljer nåt. Är man helt fri från rättigheter/skyldigheter så finns ju ingen anledning till ett köpekontrakt, eller har jag fel?
Hondas kodade systemvet jag heter HISS och Yamaha system heter IMMOBILIZER.
Ja har för mig att Yamaha tar nånstans 15-20000 för att byta ut ECU och delar som skall bytas ifall man saknar master key och tapapr dom andra nycklarna
motorcykeln i fråga är en yamaha FZ6-s -05 och är utrustad med startspärr. Så det är nog rimligt med allt mellan 10-25 tusen för att byta hela detta "säkerhets-system". Jag förstår ju säljarens frustration helt klart men då jag har varit ovetande om detta så kan jag ändå inte se det som mitt ansvar. Även om jag inte är en ond människa så kan jag inte liksom skänka 10-25 tusen till honom för att vara schyst..
hotet i fråga blir stämning om jag förstått honom rätt. Det står ingenting om antal nycklar i kontraktet. Frågan är, kan man vända på det? Kan man se det som en självklarhet att denna nyckeln ska medfölja och då inte behöver bifoga information i kontraktet angående ex antal nycklar? Kan det ses som ett dålt fel med tanke på nyckelns funktion?
Isåfall, kan jag stämma föregående ägare för att han i sin tur inte skickade med nyckeln? Hur långt kan man dra det?
En övrig parantes: Ägen har servat motorcykeln och besiktighets-kontrollerat den samt plockat bort strypning samt omreggat den. Så han vill givetvis ha tillbaks varenda krona som han har lagt ut på den (inkl. hans utgifter i hans ägande) Så kravet är alltså att jag köper tillbaka motorcykeln med ett ökat pris på ca 5-10 tusen.
motorcykeln i fråga är en yamaha FZ6-s -05 och är utrustad med startspärr. Så det är nog rimligt med allt mellan 10-25 tusen för att byta hela detta "säkerhets-system". Jag förstår ju säljarens frustration helt klart men då jag har varit ovetande om detta så kan jag ändå inte se det som mitt ansvar. Även om jag inte är en ond människa så kan jag inte liksom skänka 10-25 tusen till honom för att vara schyst..
hotet i fråga blir stämning om jag förstått honom rätt. Det står ingenting om antal nycklar i kontraktet. Frågan är, kan man vända på det? Kan man se det som en självklarhet att denna nyckeln ska medfölja och då inte behöver bifoga information i kontraktet angående ex antal nycklar? Kan det ses som ett dålt fel med tanke på nyckelns funktion?
Isåfall, kan jag stämma föregående ägare för att han i sin tur inte skickade med nyckeln? Hur långt kan man dra det?
En övrig parantes: Ägen har servat motorcykeln och besiktighets-kontrollerat den samt plockat bort strypning samt omreggat den. Så han vill givetvis ha tillbaks varenda krona som han har lagt ut på den (inkl. hans utgifter i hans ägande) Så kravet är alltså att jag köper tillbaka motorcykeln med ett ökat pris på ca 5-10 tusen.
Sicken dåre
Hur länge har han stått som ägare på hojen?
"Sålde en yamaha fz6-s för en månad sen och nu hörde köparen av sig"
Nästan alla nyare hojar med immobilizersystem har en extra "kodnyckel".
Det handlar alltså inte om att fräsa fram nyckelämnen, det handlar om att få datorn att "snacka"....
Kawa har det bla. från 06 på sina modeller.
/ Jens
hotet i fråga blir stämning om jag förstått honom rätt. Det står ingenting om antal nycklar i kontraktet. Frågan är, kan man vända på det? Kan man se det som en självklarhet att denna nyckeln ska medfölja och då inte behöver bifoga information i kontraktet angående ex antal nycklar? Kan det ses som ett dålt fel med tanke på nyckelns funktion?
Isåfall, kan jag stämma föregående ägare för att han i sin tur inte skickade med nyckeln? Hur långt kan man dra det?
En övrig parantes: Ägen har servat motorcykeln och besiktighets-kontrollerat den samt plockat bort strypning samt omreggat den. Så han vill givetvis ha tillbaks varenda krona som han har lagt ut på den (inkl. hans utgifter i hans ägande) Så kravet är alltså att jag köper tillbaka motorcykeln med ett ökat pris på ca 5-10 tusen.
En övrig parantes: Ägen har servat motorcykeln och besiktighets-kontrollerat den samt plockat bort strypning samt omreggat den. Så han vill givetvis ha tillbaks varenda krona som han har lagt ut på den (inkl. hans utgifter i hans ägande) Så kravet är alltså att jag köper tillbaka motorcykeln med ett ökat pris på ca 5-10 tusen.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |