Problem!

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Åland
Hoj
Yamaha FZR 600
ModiN skrev:
blev du av med den i 10 dagar??? har jag fan alldrig varit med om...:va men du kunde väl bara ha nekat och sagt att den var snodd eller nåt? :D :arsele

Av med körkortet i 10 dagar... Åland... :yoparty :yoparty
Men mamma sa te dom där dumma blåkeppsade gubbarna att jag var ut och körde för 10min sen... borda haft en bättre hoj så man skulle kunnat wheela i dom där hastigheterna... så skulle herrblå inte lyckats knycka regnr :tummenupp
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
talib skrev:
Av med körkortet i 10 dagar... Åland... :yoparty :yoparty
Men mamma sa te dom där dumma blåkeppsade gubbarna att jag var ut och körde för 10min sen... borda haft en bättre hoj så man skulle kunnat wheela i dom där hastigheterna... så skulle herrblå inte lyckats knycka regnr :tummenupp

Du får ju säga till morsan ju! "Mamma jag var absolut inte ute och körde mc för 10min sedan" :p
 

DLSpec

Ny medlem
Gick med
14 May 2004
Ort
Helsingborg/Bjuv
Hoj
Ar 125 + Golf 2,0i
prise skrev:
Tjena!

Har ett litet problem med min Aprilia Rs125! Den vill nämligen inte varva ordentligt på 1:ans växel därför är det svårt att komma igång med den. Varje gång man börjar närma sig 4000varv så istället för att gå högre så stryper den sig själv... Någon som har en idé vad de kan bero på?

För litet bränslemunstycke/för mkt luft!

Testa att ge den mer bensin.

(GRABBAR! SKA NI HA EN RIDE UTAN PROBLEM SÅ ÄR MITT TIPPS ATT TANKA I 98 OKTANIG BENSIN ISTÄLLET/BLIR LÄTTARE ATT STARTA RIDEN NÄR DEN ÄR KALL I DOM FLESTA FALLEN!)
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
haha chansen att bli tagen är lite halvstor eftersom man kör fortfarande som en idiot (symptom från moppeåldern) men har du bara rätt utrustning och snckar vettigt med dom så klarar du biffen, jag blev tagen efter att ha kört mellan 120 - 130 i typ en mil , glömde kolla bak :( , så fort de stannat mig o sagt till mig att jag inte fick ha blått neonljus varken fram eller bak så ville dom se på lappen, sen kom utskällningen och sen kom lappen :tummenupp , o sen vare full gas igen :D
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
prise skrev:
hehe, svårt att förklara....

alltså om du ska iväg från stillastående så måste du varva motorcyckeln något helt sjukt vi snackar kanske 9000-10000 varv innan du kan släppa upp kopplingen lite försiktigt... Om du inte varvar så extremt så går det inte att komma iväg eftersom motorn stryper sig själv när man närmar sig 4000varv. Vrider du på mer gas för att komma över dem så dör den bara...



pröva slira på kopplingen :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top