Mer troligt den höjer tändningen, ökar förtändningen, dvs. längre från/före tdc.K-Micke skrev:Den flyttar tändpulsen närmare TDC (top dead center),
Visst, men det finns nog många icke-sprut motorer som enbart har varvtalsstyrd tändförställning.XJR skrev:Hur fasen kan en hoj gå bra utan TPS ?
Boxen måste väl på nåt sätt få veta antingen Trottelläge eller tryck i insuget, annars ... funkar det ju inte, eller ??
/ XJR
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |