Problen fws 400 Sukka

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Deefred skrev:
2248192 Hejsan på dig!
Hörde av Torkel att bettan din krånglar.

Hur började detta?
Bra att veta bakgrund vid all troubleshooting vet du...
Gick den klockrent innan felet uppstod eller har det kommit gradvis?
Hade du gjort något just innan med hojen?

Kan väl bidraga med att prova att minska elektrodavtåndet på de stift där krökarna inte blir varma. Tändspolar kan ibland ge gnista när man provar stiften utanför cyllen men sedan inte orka under kompression.
Ni kanske redan har mätt sekundär och primär lindningen på spolarna?

Ett kompprov vore också bra om något har hänt med de två cyllarna som inte verkar funka.

Basic grejorna är ju bränsle, tändning, kompression

Lycka till

Fredrik i Hamburg

Tjena det var inte igår!

Den gick bra när jag köpte den, körde lite då och då. Man fick dock springa igång den redan från början om man inte körde med den dagen innan. Sen helt plötsligt gick den på tre cylindrar och dåligt under 3 000 varv. Ville inte varva ordentligt och gick segt. Kollade stiften då och nästa gång gick den bra igen.

Den verkar få bränsle och tändning, så vi ska komptesta. Har nu bytt till helt nya stift och laddat batteriet flera gånger. Ska kolla att tändkablarna sitter rätt igen, för säkerhets skull!

Ha det bra! Kom hem och lufta hojen vet ja! :)
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Hej du, Lill-prillan star i ett kompressor rum och är schabbig efter sista high-sidern pa g-asen. :huvet

Det kan mycket väl vara att du inte har haft tillräckligt ventil-spel och till slut bränns sätena och da gar det snabbt utför sedan. Det brukar börja med start svarigheter. Om ventilerna inte tätar sa kanske det räcker att hand slipa ventil sätena annars blir det dyrare om man maste göra en riktig slipning.

Ett komp prov är definitivt nästa grej att göra.
En simpel biltema komp-provare med koniskt gummi att täta i tändstift halet har dugt för mig.

Klassiker med begagnade hojar "kolla ventilerna, nää den gar ju sa tyst o fint sa"

Annars far du väl komma ner och hälsa pa och ta hem nagot nyare fran tyskland. Nu har jag faktiskt ett helt O.K boende här.

Hälsa familjen och lycka till med suzzin.

/Fredrik


Alx skrev:
2249109 Tjena det var inte igår!

Den gick bra när jag köpte den, körde lite då och då. Man fick dock springa igång den redan från början om man inte körde med den dagen innan. Sen helt plötsligt gick den på tre cylindrar och dåligt under 3 000 varv. Ville inte varva ordentligt och gick segt. Kollade stiften då och nästa gång gick den bra igen.

Den verkar få bränsle och tändning, så vi ska komptesta. Har nu bytt till helt nya stift och laddat batteriet flera gånger. Ska kolla att tändkablarna sitter rätt igen, för säkerhets skull!

Ha det bra! Kom hem och lufta hojen vet ja! :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top