Program till T68

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Till min Nokia 6210 hade jag Nokia PC Suite där man kan sköta hela telefonen. Inställningar, skicka sms, komponera ringsignaler, redigera telefonbiken osv.
Till min T68i fick jag med program för att synka med outlook bara.

Är det någon som vet om det finns ett motsvarande program som till nokian som går att använda med en T68? På ericssons hemsida hittade jag bara ett program för att föra över bilder.
Kanske finns program från 3:e part?

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
dumbo skrev:
Till min Nokia 6210 hade jag Nokia PC Suite där man kan sköta hela telefonen. Inställningar, skicka sms, komponera ringsignaler, redigera telefonbiken osv.
Till min T68i fick jag med program för att synka med outlook bara.

Är det någon som vet om det finns ett motsvarande program som till nokian som går att använda med en T68? På ericssons hemsida hittade jag bara ett program för att föra över bilder.
Kanske finns program från 3:e part?
Du letade då inte speciellt noga ;)
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp...PID=9932&LM=SD_V&MN=Synchronization&noredir=1

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Är det "mobile phone monitor" som ska funka så menar du? För när jag kört installationsprogrammet till det så händer inte vidare mycket alls. Den gör något en stund, i bakgrunden, och sedan är det klart. Inga ikoner, inga menyer. Ingenting. Det händer inget om jag slår på IR-kommunikationen på telefonen heller, utom att drivisen för IR-ögat säger att det finns en T68 i närheten typ.

Det kanske är något skumt med mitt system?

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Klippt direkt från sidan:

Sony Ericsson Communication Suite 1.5.7

XTNDConnect PC for Sony Ericsson is a free software application that enables you to synchronize your contacts, calendar, and tasks between your Sony Ericsson mobile phone and Microsoft Outlook.

Man kan alltå inte göra mycket mer än att synka mobilen med (skitprogrammet) outlook.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
dumbo skrev:
Klippt direkt från sidan:

Sony Ericsson Communication Suite 1.5.7

XTNDConnect PC for Sony Ericsson is a free software application that enables you to synchronize your contacts, calendar, and tasks between your Sony Ericsson mobile phone and Microsoft Outlook.

Man kan alltå inte göra mycket mer än att synka mobilen med (skitprogrammet) outlook.
Jodå. Du måste inte installera XTNDConnect. Med i suiten så finns det exakt ett sånt program du söker.

Så var det iaf i suiten till T65:an...

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Eller förresten. Det är snarare så att suiten är det du söker. Sen har de bundlat XTNDConnect som är en 3pp. Man får välja om man även vill installera XTNDConnect när man installerat suiten. Det är ju bara att du skippar det.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Det är inte någon av dessa som finns på nerladdningssidan för T65 som du har installerade då? De är kompatibla med typ alla telefoner med lägre modellbeteckning än T68. :-/

Sony Ericsson MyPictures Version 3.01.163

Personal, enriched, mobile imaging - MyPictures is free software designed to help you design and/or download small images to use in your phone. In the beginning, there was talk and SMS... but now you can create images and send messages with full color picture animations and sound.

Full Functionality for non Outlook users

If you want to edit the phone settings and the phone book, be able to send SMS from the text message manager and to synchronize contacts, calendar, and tasks between a Sony Ericsson mobile phone and any popular PIM (Personal Information Management) application.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Jojo .. men tror du Ericsson har tagit bort den programvaran ur suiten? Verkar ju helpuckat... Nu måste jag ladda hem T68:ans suite och testa!

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
På sidan till T65:an är det ju separata programvaror. Är nog så på CD:n åxå, bara det att de installeras i samma svep?

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Ja, jag funderar på att testa. Det står ju visserligen att bara är kompatibelt med T65 och neråt typ.
Jag har sett att det finns programvara från 3:e part som löser detta, men den säljs bara ihop med ett särskilt IR-öga, som visserligen funkar ihop med andra programvaror, men jag har ju redan IR, juh. Nåja. Inte hela världen om det inte funkar, men lite trist är det ju.

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
För det första, outlook är INGET skitprogram :fakta

Ska kolla över vad jag kör för program, förresten, har du fått sporthojs temat som jag gjort??

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Hmmm..

Jag har en T68 och på min dator har jag något som heter Ericsson Phone Settings version 3.1.5.2

Verkar som det har ingått i något "Ericsson Communications Suite" eller något.. Vete tusan var jag fått det från bara, om det är något sen min g:a R380 eller om det är så att jag laddat ner det från Ericssons sida, vet iaf att jag vart där och farit runt en gång i tiden..

Iaf så kan man i dessa prg hantera inställningar m.m precis som du ville

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Bulan skrev:
Jag har en T68 och på min dator har jag något som heter Ericsson Phone Settings version 3.1.5.2
Det är samma som jag har! Alltså bör T65:ans suite även funka för T68:an.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
akora skrev:
För det första, outlook är INGET skitprogram :fakta

Ska kolla över vad jag kör för program, förresten, har du fått sporthojs temat som jag gjort??

Outlook är omständigt och rörigt och fullständigt ologiskt. (Som så mycket annat MS spottar ur sig förvisso) Inställningar som har med varandra att göra hittar på på 8 olika ställen i lika många olika menyer. Det är möjligt att man kan ta något av MS alla cetifikat för att lära sig det, men jag föredrar isf alternativ som är självförklarande och logiska.
Att det sen finns de som tom använder det som (enbart)mailklient, det övergår mitt förstånd. Det finns massor med (gratis eller nästan gratis) mailklienter som är betydligt mer kompetenta.
Nåja, det är en fråga om tycke och smak. Om man kommer överens med bristen av logik är det möjligt att det är ett kompetent program. Jag gillar det iaf inte.

Nej, det temat har jag inte fått. :)
För närvarande använder jag standardtemat, fast med en bild som jag själv tagit. Den gör sig dock inte så bra på displayen i telefonen. Det är ju lite halvdassiga färger. Jag vet inte om det är bättre på de nyare telefonerna som finns idag... Nåja. :)

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Zormin skrev:
Det är samma som jag har! Alltså bör T65:ans suite även funka för T68:an.

Jag hittar inget som heter "Ericsson Phone Settings version 3.1.5.2" på deras hemsida (T65). Letar jag bara för dåligt eller finns det inte där?
Någon av er som har lust att göra en image på skivan och dela med sig?

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
dumbo skrev:
Jag hittar inget som heter "Ericsson Phone Settings version 3.1.5.2" på deras hemsida (T65). Letar jag bara för dåligt eller finns det inte där?
Någon av er som har lust att göra en image på skivan och dela med sig?
Det står inte uttryckligen så. Det är det som beskrivs som "If you want to edit the phone settings..." i beskrivningarna över de paket man kan ladda hem på denna sida. Eftersom du inte kör Outlook (vad jag förstår) så ska du ladda hem detta paket.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Okej. Jag får testa då. Ska bara få hem min IR-adapter, som jag tillfälligt lånat ut. :)

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
dumbo skrev:
Outlook är omständigt och rörigt och fullständigt ologiskt. (Som så mycket annat MS spottar ur sig förvisso) Inställningar som har med varandra att göra hittar på på 8 olika ställen i lika många olika menyer. Det är möjligt att man kan ta något av MS alla cetifikat för att lära sig det, men jag föredrar isf alternativ som är självförklarande och logiska.
Att det sen finns de som tom använder det som (enbart)mailklient, det övergår mitt förstånd. Det finns massor med (gratis eller nästan gratis) mailklienter som är betydligt mer kompetenta.
Nåja, det är en fråga om tycke och smak. Om man kommer överens med bristen av logik är det möjligt att det är ett kompetent program. Jag gillar det iaf inte.

Nej, det temat har jag inte fått. :)
För närvarande använder jag standardtemat, fast med en bild som jag själv tagit. Den gör sig dock inte så bra på displayen i telefonen. Det är ju lite halvdassiga färger. Jag vet inte om det är bättre på de nyare telefonerna som finns idag... Nåja. :)

Ja ja, smaken är som bak.....delad :crash

Ge mig den mail så ska jag maila över temat, det gör sig faktiskt bra i T68ans display :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...