Project TL1000 s "streetfighter"

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
hehe jo fin instrumentering men lite klurig att installera var ju ett gäng kablar till råga på allt så tokvände vi på elschemat i hjärnkontoret hehe vi garvade en kvart :huvet vi tänkte bakvänt så när vi trodde det var klart så vid påslag hände nada så det var bara koppla om då men sen blev det riktigt nice

en annan cool grej var ju den lilla positionsbelysningen på kåpan hehe nu är det bara till att hänga upp kablaget snyggt oxå :tuttar

Bifogat

• PICT0240.JPG
    PICT0240.JPG
    68.6 KB · Visningar: 188
  • PICT0242.JPG
    PICT0242.JPG
    83.8 KB · Visningar: 140

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Älskar fighters med V-twin! :yoparty Hårdrock!

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
hehe jo fin instrumentering men lite klurig att installera var ju ett gäng kablar till råga på allt så tokvände vi på elschemat i hjärnkontoret hehe vi garvade en kvart :huvet vi tänkte bakvänt så när vi trodde det var klart så vid påslag hände nada så det var bara koppla om då men sen blev det riktigt nice

en annan cool grej var ju den lilla positionsbelysningen på kåpan hehe nu är det bara till att hänga upp kablaget snyggt oxå :tuttar

Har du nån bild på hur dendär ser ut framifrån? va inne på en sån men eftersom jag inte har någon lyktkåpa som döljer så är jag lite skepptisk till utseendet :va

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
menar du själva instrumenteringen så sitter det bara ett kontakt stycke bak som döljs av en gummidamask annars så är det inget som sticker ut men menar du hojen så är det bara gaffelben ju hehe skoja bara :D :D

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
menar du själva instrumenteringen så sitter det bara ett kontakt stycke bak som döljs av en gummidamask annars så är det inget som sticker ut men menar du hojen så är det bara gaffelben ju hehe skoja bara :D :D

HEHE ok får väl ta och kolla in nån irl..blir nog en acewell iaf, tror det passar mkt bättre iom att jag har rund lykta..

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
acewell i allära men tycker denna är smäckrare i design och form samt jag köpte min koso billigt från danmark endast 1240 svenska dollars
så prismässigt mot här i sverige så tjänar man en slant
kolla in på : www.kgi.se finns hur mycket bra fighter grejer som helst där samt att priserna är bättre där köpte även framkåpan där och den kostade bara 493:- e-märkt och allt med fäste tipssa vidare !!!
snabba leveranser tog bara 4 dar sen var det hemma

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Nu händer det ju faktiskt nått här juh:D
Min är inkopplad och injsuterad med. Tog en sväng till macken och brorsan i veckan...
Bara en lite kort tur men vá glá man blir av så lite. Lite finjsuteringar in mätaren för att den skulle göra som jag ville men annars funka den fint.
Blev lite trött på min "soppa" mätare. Innan hade jag ju bara en lampa som tändes när det började bli lite... kopplade den på EODN lampan (motor varningen)... men den lyser ju hela tiden istället.... får ta å kolla den lite tror jag:tungan

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
HAR KOPPLAT IN EODN PÅ EN LAMPA SOM KALLAS IF PÅ ORG KABLAGET SKA GE SIGNAL VID FÖR HÖG TEMP PÅ VATTEN Å OLJA TROR JAG MEN HAR OXÅ PROBLEMET ATT DET LYSER HELA TIDEN DEN LAMPAN KOPPLAT UR DEN SKA DRA IN DEN ENA TEMPGIVAREN PÅ ENA KYLARSLANGEN ISTÄLLET ,fick däremot inte hastigheten att fungera med org sensor vet ej varför klura ut ett ställe för sensorn som följde med istället suck:mad: men annars är ju mätaren riktigt cool ju häller på att hänga undan kablar å grejer nu ser ju inte klokt ut nu hehe många kablar blir det :D :D
kablarna till soppan har vi byglat ihop bägge till en till mätaren funkar bra !!

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
När du har ställt in rätt hjuldiameter (som du redan gjort antar jag) ska du ju ange rätt antal mätt punkter (magneter). Jag hade min först på 1 (standarden) och då visade mätaren typ 37km i timmen när jag körde på 5:an lite fortare... Justerade den till 6punkter men då blev han lite väl glad istället. Ligger nu på 3punkter och det ser rätt ok ut, ska bara ligga bakom en bil och mäta sen istället tänkte jag.
Fick även justera antalet kolvar från vad det egentligen var för att varvräknaren skulle visa rätt (klart att jag ändrat takten och dyl.)

Du skrev att ni bygglat ihop kablarna till soppan. Hade inte du bara en lampa som lös innan när det var dax att tanka?
Blev det givarkablen och en + du kopplade ihop då och sedan till den gröna (soppamätaren) på mätaren eller?

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
jaha då var man väl klar då för sommaräventyr med den nya fightern finns väl alltid saker å förbättra men den får duga sålänge funkar för mig som den ser ut nu:hojbusa

Bifogat

• klar hoj 1.JPG
    klar hoj 1.JPG
    108 KB · Visningar: 116
  • klar hoj 2.JPG
    klar hoj 2.JPG
    100.4 KB · Visningar: 108
  • klar hoj 3.JPG
    klar hoj 3.JPG
    96.5 KB · Visningar: 155
  • klar hoj 4.JPG
    klar hoj 4.JPG
    116 KB · Visningar: 144
  • klar hoj 5.JPG
    klar hoj 5.JPG
    48.4 KB · Visningar: 111
  • klar hoj 7.JPG
    klar hoj 7.JPG
    115.9 KB · Visningar: 102
  • klar hoj 6.JPG
    klar hoj 6.JPG
    109.5 KB · Visningar: 151

beejay

det ante mig
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
TL 1000 S fighter 98
avundsjuk

Ja nu blev jag ju inte mindre sugen..... kul för dig att vara klar,har lite pyssel kvar och sen ska jag jobba 06-21 i 2 veckor nu..men det får lösa sig
ska bli kallt och snö denna vecka:huvet

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
jo det är sant man kan skaka på huvet men ska man va ärlig mot sig själv så sitter man med 2 mindre barn och fru som kräver tid så har jag ej hunnit finna tid över för att kunna köra med hojen men det har varit kul att bygga ihop den i vinter bara hoppas någon vill ta över den :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag ska köpa hus, annars hade jag nog köpt loss den. :/

Hoppas du hittar någon lämplig köpare, utan att behöva dumpa bort den.
(vänta lite tills det blir varmare så kommer nog lite villigare köpare med pheta plånböcker :nicka )

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
jo man vill ju som inte skänka bort den ett rimligt pris för en fin hoj som har allt klart hur bra som helst

Andreask

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
-97 Suzuki TL1000s
TL1000S Streetfighter

Thenare!
Har några frågor!
Kosomätaren du köpt e de den med blått ljus i eller? (ser inte riktigt på bilden)
samt så undrar ja ifall du har kvar elschemat på kopplingen till mätaren?
hde vart gött att slippa vända ut o in på hjärncellerna för att få min mätere inkopplad!
Håller nämligen också på att göra en fighter av min tl1000s.....

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Va o tittade på denna hojjen idag i Eksjö. Håller på med körkort och ska köra upp snart och tänkte skaffa mig min första cykel nu. Hade med mig en testpilot idag som körde, men ljudet gjorde mig lite glad i byxan :)

Är de något ja bör tänka på med just denna? Nu är ju inte TwinFighter ägare av den längre så han kanske vet om nåt som han vill berätta som man kan kolla efter? Ska ta med mig skylten och handledaren o testa den på lördag är tanken, hann inte det idag.

Bra o veta?

Mvh Tegheim

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras