Har hänt en del sen i fjol. Motorn har varit helt nerplockad för översyn. Den har gått ca 10000 mil och jag har aldrig haft isär bottendelen tidigare. Lager och växellåda såg nästan som nytt ut så det blev bara att måla och skruva ihop med nya packningar och heavy duty pinnbult.
Målade motorn med Biltemas motorfärg, blev blank och fin tills jag upptäckte att färgen inte tål bensin Blir att måla om den nån gång i framtiden.
Har plockat bort oljekylaren och "loopat" anslutningarna istället.
Batteriet har fått flytta upp i fronten och blivit lite mindre.
Mesta av elprylarna har samlats i bakdelen.
Tänkte gjuta igen hålen för lyset och oljekylaren men pga tidsbrist blev det att popnita en plastbit över hålet där lyset satt och smältlimmat alunät över oljekylarhålen istället.
Har bara kört en tävling hittills i år, vår tävlingen i Piteå. Han bara köra fyra rundor mellan regn/hagel skurarna. Bästa tiden blev 9,6s / 255kmh så hojen verkar fungera som den ska. Har tänkt köpa en bredbandslambda och bestycka om till E85 innan nästa tävling.
Målade motorn med Biltemas motorfärg, blev blank och fin tills jag upptäckte att färgen inte tål bensin Blir att måla om den nån gång i framtiden.
Har plockat bort oljekylaren och "loopat" anslutningarna istället.
Batteriet har fått flytta upp i fronten och blivit lite mindre.
Mesta av elprylarna har samlats i bakdelen.
Tänkte gjuta igen hålen för lyset och oljekylaren men pga tidsbrist blev det att popnita en plastbit över hålet där lyset satt och smältlimmat alunät över oljekylarhålen istället.
Har bara kört en tävling hittills i år, vår tävlingen i Piteå. Han bara köra fyra rundor mellan regn/hagel skurarna. Bästa tiden blev 9,6s / 255kmh så hojen verkar fungera som den ska. Har tänkt köpa en bredbandslambda och bestycka om till E85 innan nästa tävling.