Även om den inte tillför så mycket så gör den väl heller ingen skada?
Därom tvistar såväl de lärde som vi tyckare.
Kanske räcker att plocka länkaget? Ett lätt test då ju.
Även om den inte tillför så mycket så gör den väl heller ingen skada?
Därom tvistar såväl de lärde som vi tyckare.
Kanske räcker att plocka länkaget? Ett lätt test då ju.
Hjulen kan man ju använda som bojsänken, så att jaga lättare hjul kan nog göra under. Gillar inte riktigt vad 17" gör med proportionerna på ett vackert fordon men några 80-tals supersport från senare hälften hade ju 18". GSXR och tidiga FZR 1000.
Hade hellre satsat på dessa saker än att svetsa i ramen, kanske mest för att jag inte kan...
Hm, försöker jag kanske få dig att bygga hojen jag vill ha?
Får fortfarande ingen ordning på gaffeln, visade sig att det var progressiva fjädrar så jag vände på dem och tyckte att det blev bättre, men den krånglar fortfarande.
Tror inte att det går att montera hjulet fel, men det är ju värt att kolla.Lite långsökt och Cb-n har väl ett ganska säkert system men....det kan inte vara så att du monterar hjulet så att benen "går ihop" nertill. Det är inte antidyken som spökar då? Du har ju 4 lägen, är det samma oavsett? Är "kulan" rörlig som du ser när du plockar bort främre bulten på hundbenet/länkaget från oket?
Lite långsökt och Cb-n har väl ett ganska säkert system men....det kan inte vara så att du monterar hjulet så att benen "går ihop" nertill.
Det var precis vad jag gjort. Tre veckors grubblerier, en isärrivning av gaffeln i onödan och mycket kladd med olja.
Men då har man väl lärt sig nåt iallafall. Man är ju glad att den funkar, fast lite korkad känner man sig ju....
Jag är inte helt nöjd med sadeln, inte helt säker på att det blir den slutliga. Men kort vill jag ha den, och det blir tunn stoppning. Är lite inne på att försöka bygga en själv i glasfiber, men det är ju det där med tiden också, skulle ju vilja köra lite i sommar också.Den blir inte lite väl kort sadeln? det bygger väl minst 3 cm upp och fram när du fixar stoppning
Jag är inte helt nöjd med sadeln, inte helt säker på att det blir den slutliga. Men kort vill jag ha den, och det blir tunn stoppning. Är lite inne på att försöka bygga en själv i glasfiber, men det är ju det där med tiden också, skulle ju vilja köra lite i sommar också.
Det var precis vad jag gjort. Tre veckors grubblerier, en isärrivning av gaffeln i onödan och mycket kladd med olja.
Men då har man väl lärt sig nåt iallafall. Man är ju glad att den funkar, fast lite korkad känner man sig ju....
Hej, tycker att det är ett intressant bygge du sysslar med. Du har inte lust att förklara lite närmare vad felet var med den nedsjunkna framgaffeln? Jag har en nyinköpt cb900f som också verkar vara väldigt ihopsjunken.
Mvh
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari