Projekt färdigt? Gsxr1100, 1989

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Beroende på vilken åldersgrupp man riktar sig in på så kommer man ha olika åsikter om det. Du syftar på de som anser den utgöra ett classica-värde. Håller med dig på den fronten. Jag riktar mig in på de (inte för att jag ska sälja den nu, eller om några år, men mer som ett antagande) som vill ha något "modernt" fast inte betala den hutlösa summan som vissa försäkringar ger. Det går nog att få ut några 100 kronor extra ur en sådan människa. Och det går inte att förneka att vi har den mentaliteten av vi vill ha något dyrt, snyggt, snabbt, lyxigt, modernt för så lite pengar som möjligt. Jag försöker bara få den kvoten att bli möjlig.

Så mjaa, beroende på vilken grupp av människor man vill rika sig in mot.

fast har man inte råd med nåt snabbt, dyrt och flashigt så har man ju heller inte så mycket pengar :) Nej, jag tror det kan bli bra de där. Jag gillar den där ramen, mycket snyggare än modernare cyklar. Dessutom är det fett med öppna luftfilter :tummenupp

kafferaffe

tits or wheels will get you in trouble
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89
fast har man inte råd med nåt snabbt, dyrt och flashigt så har man ju heller inte så mycket pengar :) Nej, jag tror det kan bli bra de där. Jag gillar den där ramen, mycket snyggare än modernare cyklar. Dessutom är det fett med öppna luftfilter :tummenupp

Tummen upp betyder något bra så tack tack :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Rallyfisken, så trevligt att du tror att det är din mc och att du då måste ha rätt i dina antaganden....Men vänta nu!...Där har inte den sista delen av bakramen blivit avsågad, den är det nu.

Dock så är bakramen redan svetsat med diverse aluplattor för att bära upp konstruktionen av en gixxer 03-04 bakdel; vore trevligt att totalmodda den till de cirka 100 olika snygga bakar som finns ute på marknaden. Men jag tycker om min rumpa som den är.

Titta på dina bilder i första inlägget. Läs vad Mr Steen skrev, läs vad jag skrev.

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
De bilderna som ligger i det första inlägget, ger bakdelen en känsla av hemmameckat. För övrigt tycker jag att den ser fin ut.
Vilken "stil" som är snyggast är ju en smaksak :)
Men uppenbara konstruktionsmissar ser bara fel ut. Bakramen verkar väldigt dåligt anpassad till den nyare plasten.
Så jag skulle börja med att montera en bakram som passar (eller om det går, justera den som sitter på) för den plast du tänkt dig.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS