Projekt GiXXer 1000

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Då har man varit en sväng i garaget igen vart ca 4tim idag(orkade inte mer:) )

Hojen är helt riven nu allfall, så nu ska bara däcken av sen är det dax för pulverlack under tiden ska jag beställa alla lager och packboxar så allt finns när det kommer tillbax.

img495cc35006ec3.jpg

img495cc3582169b.jpg

img495cc35c4a7df.jpg

img495cc3610d0b7.jpg

img495cc365efc6a.jpg

img495cc36a3efcd.jpg

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Snabba ryck :D
hojen har potential och med dina grymma skills ser detta lovande ut:)

Skuggan

Guest
Satan i gatan vad det rullar!! Själv är jag fortfarande bakis efter nyår och du har rivit ner hela hojjen!! Grymt..

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jävlar vilket tempo:tummenupp Kul bildserie. För varje bild tänkte jag fan, helvete, shit....sen var det bara ramen kvar:D

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Alla har vi olika metoder för att ta ur motorn på :D

Detta kommer följas lika noga som ditt förra, galna, bygge! :Bugar

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Satan i gatan vad det rullar!! Själv är jag fortfarande bakis efter nyår och du har rivit ner hela hojjen!! Grymt..

Var inte pigg själv men ca 3 Redbull och hårdrock på stereon så går det mesta av sig själv:yoparty

Glömde kamera jäveln när jag drog till garaget, ska dit en sväng idag så det kommer bilder.

Så länge slänger jag in nån bil på gammla 1137XX:en som inte alla kanske sett.

MADDAFAKKA :kär ajm in lööööv

Jo den vart bra.

Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
fan jag som hållit på hela hösten med att få iväg grejorna på lack, blir det på samma ställe denna gång? jag lämnade in mina idag, så har vi samma lack så va jag först hihihi :D

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
fan jag som hållit på hela hösten med att få iväg grejorna på lack, blir det på samma ställe denna gång? jag lämnade in mina idag, så har vi samma lack så va jag först hihihi :D

Japp självklart blir det samma ställe, har man kontakter så ska man ju använda dom osså blir det ett kanon resultat oxå.

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Japp självklart blir det samma ställe, har man kontakter så ska man ju använda dom osså blir det ett kanon resultat oxå.

Jag kan bara hålla med, han hade tydligen nån ny lack som är mörkare och med nån sorts struktur i, tänkte testa den jag, men han fick fria händer så han skulle testa på bakramen som ändå inte syns :tummenupp

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vad behövs det för behandling innan lackering? Måste ramen blästras eller? Ungefär vad kostar det? Såg att du lackat ramen på ditt förra snygga bygge också...

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Vad behövs det för behandling innan lackering? Måste ramen blästras eller? Ungefär vad kostar det? Såg att du lackat ramen på ditt förra snygga bygge också...

Japp blästring är i stort sätt det enda som måste göras innan lack, priserna kan variera ganska mkt skulle jag tro, men räkna med ca:2k för en ram.

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Detta Tom, ska bli skoj att följa. Ska bli skoj att se vad du hittar på med min gamle trotjänare:p

Lycka till!

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Tja Andreas

Kanske inte blir nått spektakulärt den här säsongen bara äckligt fin:) , men nästa då....:D

Haha. Ja den hojen går att få vääldigt mycket finare med små medel. Inte dom bästa lösningarna överallt på den kan jag säga.....

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Då var alla lager och packboxar beställda från Cycel Parts, bra mkt billigare än här i Sverige.
Bakramen, mätarhuset och toppkåpstaget är oxå på väg, föhoppningsvis så ska ramen och hjulen iväg på lack innan helgen bara det tar slut på alla röda dagar nångång.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag följde din byggtråd på cbr´n väldigt länge och tyckte de såg skitbra ut men jag såg aldrig något slutresultat förren idag då jag skummade igenom den här tråden. Jises, du ska ha all cred man! de bygget gjorde du sjukt bra!
Hade jag bara hälften av den talang du har att bygga hoj hade jag varit skitnöjd. ;) Med det sagt så tror jag även ditt nya bygge kommer bli grymt.

Köpte du förässten en banhoj som var reggad eller ska du bygga en hoj enbart för bana?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln