Projekt GiXXer 1000

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Snyggt med svart ram, pinnar och handtag!!! :tummenupp

Jag provade att beställa dekaler på cycle-parts men frakten blev sjukt dyr. 39 $ för dekalerna och 79 $ för frakten - av två klistermärken!!! Det får nog bli orginaldekal hos handlaren... :(

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Snyggt med svart ram, pinnar och handtag!!! :tummenupp

Jag provade att beställa dekaler på cycle-parts men frakten blev sjukt dyr. 39 $ för dekalerna och 79 $ för frakten - av två klistermärken!!! Det får nog bli orginaldekal hos handlaren... :(

Jo man bör beställa en hel del om man ska tjäna på det, har du kollat vad dom tar för dekalerna här?

Shit vad snygg den blev.
Du kan din grej Candyman

Jo det tar sig:)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jo man bör beställa en hel del om man ska tjäna på det, har du kollat vad dom tar för dekalerna här?
Nej, jag lämnade in K5'an för den där ramförstärkningen idag (K5-recall) och då beställde jag en dekal på firman. Lär knappast kosta 860 spänn iaf. (hoppas jag! :D )

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Sidodekalen som kostade 29 $ + 79 $ i frakt (runt 860 kr totalt) kostade 147 kr + moms på den lokala butiken. Rätt stor skillnad! Man ska visst inte alltid gå över ån efter vatten (eller dekaler)
Sen återstår ju att se om det blir rätt dekal :)

Vad kostade din renovering då?

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Vart lite skruvat idag.

Monterat Xenon i hel och halv ljus.

img49c406959be18.jpg

Monterat en diodlampa i parkeringsljuset första vettiga diodlampan som lyser nått, inte billig men va faan.

img49c4069a077e9.jpg

Kåp och lyktglaset har äntligen hittat sin plats.

img49c4069e848be.jpg

Sidodekalen som kostade 29 $ + 79 $ i frakt (runt 860 kr totalt) kostade 147 kr + moms på den lokala butiken. Rätt stor skillnad! Man ska visst inte alltid gå över ån efter vatten (eller dekaler)
Sen återstår ju att se om det blir rätt dekal :)

Vad kostade din renovering då?

Se där ja, vart lite billigare det där:)

Har inte räknat efter än då jag inte är riktigt klar men det kommer.

Vad blev totalpriset för denna hoj nu,, om man bortser från arbete såklart, :)

Det kommer när den är helt klar.

riktigt kul att se, eftersom jag gjorde det samma på min r1:a jag fixa till från samma förutsättningar , fin som satan blev din gixxer iaf //M

här e tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99788

Ska kolla in tråden när jag har lite mer tid.

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Små grejjat lite idag, monterade bromsljuskontakten så jag kunde lufta bromsarna bak.
Monterade lite fler eloxerade skruvar, fixade laddningspoblemet så nu funkar det som det ska.
Sen satt jag sågen i mitt nya dubbelbubbelglas då jag tyckte det såg lite för touringaktigt ut som det var.
Monterade nummerplåten och belysning till den så nu är det bara att vänta in våren så man kan besiktiga.

Bara Bobbinerna som saknas nu sen är den komplett.

Hade inte kameran med mig idag så det får bli mobilbilder.

img49ce4c1b15da5.jpg

img49ce4c345e692.jpg

img49ce4c44e9464.jpg

leffa33

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
honda cbr600f -99
Små grejjat lite idag, monterade bromsljuskontakten så jag kunde lufta bromsarna bak.
Monterade lite fler eloxerade skruvar, fixade laddningspoblemet så nu funkar det som det ska.
Sen satt jag sågen i mitt nya dubbelbubbelglas då jag tyckte det såg lite för touringaktigt ut som det var.
Monterade nummerplåten och belysning till den så nu är det bara att vänta in våren så man kan besiktiga.

Bara Bobbinerna som saknas nu sen är den komplett.

Hade inte kameran med mig idag så det får bli mobilbilder.

img49ce4c1b15da5.jpg

img49ce4c345e692.jpg

img49ce4c44e9464.jpg

skitsnygg cykel,du har gjort ett kalas jobb

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har också en hotbodies undertail som Jag klappat på men den får hela häcken att peka nedåt! jag har krupit runt som en silverfisk för att försöka klura ut var den tar i men inte fasen hittar Jag något!

:mad:

Kommer du ihåg om du gjorde någet speciellt vid monteringen? Jag har slipat port packöglorna men kanske inte all svets där fast det känns som det inte är där den tar i utan längre fram på hojen och där är det ju bara plain bakram, den kan man ju inte slipa bort.

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Jag har också en hotbodies undertail som Jag klappat på men den får hela häcken att peka nedåt! jag har krupit runt som en silverfisk för att försöka klura ut var den tar i men inte fasen hittar Jag något!

:mad:

Kommer du ihåg om du gjorde någet speciellt vid monteringen? Jag har slipat port packöglorna men kanske inte all svets där fast det känns som det inte är där den tar i utan längre fram på hojen och där är det ju bara plain bakram, den kan man ju inte slipa bort.

Jag gjorde inge speciellt när jag monterade den och det vart bra på engång, så jag kan inte ge dig några tips tyvärr.

Imorrn är det besiktnings dax:)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag gjorde inge speciellt när jag monterade den och det vart bra på engång, så jag kan inte ge dig några tips tyvärr.

Imorrn är det besiktnings dax:)

Å fasen:va Den ligger inte mot bakramen i nerkant på din då? Varför ska det ALLTID skita sig för mig när jag ska göra något?

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
hehe, ja inte fan kan man tro att det är en gammal banhoj :D
Den e jättefin juh, bra jobbat!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ser supertrevlig ut. Skulle kunna tänka mig äga den själv och jag är ingen direkt sporthojs-älskare. :tummenupp

Måste fråga, hur låter den? :D

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM