Viktor L
Moderator
Ja då var ett objekt införskaffat. Lagom låga mil, bra pris, lagom sunkig, bra årsmodell.
Vad ska göras med härken då? Jo! Den ska få en extreme makeover och bli en sportig lättviktare istället för den touringsläde den är idag. Främsta inspiration är nog denna maskin.
Huruvida hojen i slutändan kommer likna den låter jag vara osagt.
Vad kommer då att göras med maskinen?
Detta projekt kommer följa devisen "Keep it simple stupid." och således kommer jag inte grejja med nåt elektriskt förutom att byta blinkers och framlyse och inget motortrim förutom förgasare + avgassystem.
Helgens projekt blir att städa upp lite i garaget och försöka se om det går att klämma dit Ducati svingen.
Vad ska göras med härken då? Jo! Den ska få en extreme makeover och bli en sportig lättviktare istället för den touringsläde den är idag. Främsta inspiration är nog denna maskin.
Huruvida hojen i slutändan kommer likna den låter jag vara osagt.
Vad kommer då att göras med maskinen?
- Bort med allt fläsk.
- Bort med ännu mer fläsk.
- Ducati 1098 enkelsving.
- Showa / Öhlins framgaffel.
- Schyssta bromsar.
- Showa / Öhlins bakdämpare.
- Förstärkning av ram / ombyggnad av bakram.
- Racefit avgassystem.
- Racefit endurance tanklock till tanken.
- Keihin FCR förgasare.
- Lite fina grejjer från Japan.
Detta projekt kommer följa devisen "Keep it simple stupid." och således kommer jag inte grejja med nåt elektriskt förutom att byta blinkers och framlyse och inget motortrim förutom förgasare + avgassystem.
Helgens projekt blir att städa upp lite i garaget och försöka se om det går att klämma dit Ducati svingen.