Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den där blir grymt läcker sen när du får ihop den igen (den är iofs redan nu grymt läcker )
600/750/1100/1200 är lika breda.Men blir den inte mycket bredare med en 1100 motor (antar att det är en sån som är uppborrad) jämfört med 750?
Hojen funkade bra vid provkörningen, pigg och jämn effektkurva och ett stadigt chassie, lite mjuk i framgaffeln och hård i bak.....
Efter nermontering så konstaderades att framgaffeln läckte i p-boxar och Öhlinaren behövde renovering, så dett är åtgärdat, Panta Wallin på biscaya grävde fram packboxar och gaffeln fick ny olja och lite mer förspänning.
Bromskivor fram ( PM 330 mm ) plockades isär och gjordes rena, motorn lackades, hjulen är på lack och får nya lager, så ihopplockandet är igång.
Har lyckats få hem kåpor tack vare att gjutformarna från 86 fanns kvar.....
Fantastisk läcker bajk. Jag har en gsxr750 -87 som jag tänkt rejsa med i classic.
Undrar var man får tag på en racekåpa till så här gamla maskiner?
Fantastisk läcker bajk. Jag har en gsxr750 -87 som jag tänkt rejsa med i classic.
Hello.....tgit en stund hos lackerarn men nu har jag provkört och det funkar, körde även lite dragracing ( för att häda lite ) .. ..
Saknar lite dekaler sadel och småfix......
mvh H
Hello.....tgit en stund hos lackerarn men nu har jag provkört och det funkar, körde även lite dragracing ( för att häda lite ) .. ..
Saknar lite dekaler sadel och småfix......
mvh H
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |