Cool med så seriösa kommentarer!
Nu verkar det som om sidan avstannat för fem år sedan, men om nån fortf har intresse, så har jag två Folan v90 motorer till salu.
Nya, bara provstartade!
De är från ett projekt som aldrig fick fart pga andra saker i livet, så jag vill bara ha tillbaka vad jag gav, 20 000 kr styck.
Svårt att se vad som är skäligt o inte, det krävs en hel del jobb för att ha dem i en hoj, men å andra sidan, helt nya prylar, och det är väl inte helt lätt att hitta en 1100 kubiks motor på 44 kg, så det är väl knappast dyrt heller?
Beg japsmotorer ligger väl på ca 15 000, om det nu går att resonera så, men som en jämförelse, så kanske...?
Och listpriset var väl 76 000 kr för en lös motor...en rätt dum jämförelse kanske, men det säger väl nåt om man nu vill ha en, även om det inte är sådana priser som gäller för byggare osv...
Och Mule i USA, som bygger dirttrackhojar av hög klass, han var intresserad o visste vad det var osv, men det spårade ur pga datakrångel m mail osv....o rann ut i sanden...
Även Acke Rising var väl inblandad i nåt projekt, osv osv...
Det säger väl inget rent konkret om kvalite osv, men de jobbar inte med nån skit heller...
Whatever, men de finns här om nån vill ha dem, en eller båda två, svara på min mail isf, så hör jag av mig.
Bor i Gbg, o de står här i stan.
Inte exakt Highland, men tillr nära för att kunna bygga nåt extremt kul iaf.
Jag fastnade helt för den prototypen på hojmässan för många år sedan, o vad jag minns nu så vägde den in på 126 eller 129 kg, besiktningsklar då, och var väl rätt maximal på många sätt som bushoj iaf!
Men som sagt, livet kom emellan...
Jan Petersson.
Mail:
g1g1g110@yahoo.se
Eller:
blackblade111111@gmail.com