B 12 skrev:Ser vettigt ut, jag kan till att börja med, posta på BIKE, lägga lappar på Lingvalls, Handelsboden, Motordepå, Bil och trafikskolan, vid tillfälle kanske oxå fiken på vägen mot Ockelbo/Lingbo, ska kolla med farsan var man skulle kunna lägga lappar i Söderhamn oxå... Har dock tyvärr ingen skrivare igång hemma.. Förresten så verkar Söderhamnarna ha nåt på gång däruppe http://www.smksoderhamn.com/artiklar/2005/050511a.html kanske dra dit å kika ?
Om det är uppehåll i morrn så tänkte jag åka till Rörberg å kolla lite bättre hur det ser ut där, nån som hänger på ?
storken skrev:bara ett litet tips.
när jag kommer i butiker så läser jag sällan vad det handlar om pga att det är för mycket text, jag är fokuserat på det jag ska köpa sen drar jag hem och mekar
tror att det finns flera som mig. det skulle vara bra med en överskrift liknande nånting om banåkning ev. rörken ed. så man ser på en gång vad det handlar om, fånga intresse liksom. annars är det kanon! ska mobilisera alla jag känner att ta sig ut till butiker och skriva under!
Forsberg skrev:Satsade på en retorisk fråga, kändes som att om man skriver "banåkning" eller nåt så bryr sig knappast krompråmarna och återfallsknuttarna...
Tanken med mail var ju att man inte ska behöva skicka iväg folket till butikerna, men du gör ju som du vill
Forsberg skrev:Jag har fått 2 namn i min gmail-inbox!
MrRoadSnail skrev:Kanon!
Jag fick svar av Jesper "Galne Dansken" Christensen på bmwklubben. Han skulle kontakta oss här i egenskap av trafiksäkerhetsansvarig på SMC.
Vi får se när han dyker upp. Annars får någon stalka han på Rörken.
Näe, blir nog inge hoj i dag ska ev. förnedra mej med att åka dit i bil om jag får tid..Forsberg skrev:B 12: Skippar hojåkandet idag va?
B 12 skrev:Näe, blir nog inge hoj i dag ska ev. förnedra mej med att åka dit i bil om jag får tid..
Jag tror jag drar iväg ett mail till Olsson oxå å uppdaterar henne med, eftersom hon lovat att ta upp frågan på deras styrelsemöte.. tipsar henne om ditt mail till Tina så dom kan stämma av sinsemmellan. Är väl bara bra om vi ligger på lite
Yasha skrev:Jag kanske har missat något inlägg i debatten, men jag har försökt att läsa allt innan jag lägger mig i...
Ett arrangemang som Rörken kräver inte bara deltagare, det kräver ett stort antal instruktörer eller åtminstone en eller ett par *L* instruktörer som är villiga att ställa upp regelbundet, i alla grupper och ideellt.
I Sporthojsprojektet har säkert några instruktörer kommit fram i Gävleborg och SMC har avrostningsinstruktörer, men det är nog en väldigt bra idé att ändå ha ett koncept klart, för hur många ggr man har för avsikt att köra, hur upplägget kan tänkas se ut, hur många personer som behövs för att arrangemanget ska gå runt, kanske ett förslag på vilka personer som finns i distriktet som är villiga att binda sig till projektet (prata med dem före förstås) osv.
Det går säkert att sno Rörkenkonceptet rakt av, men med tanke på resursbehovet tror jag helt klart att SMC nappar bättre om ni visar att resurserna finns, åtminstone att NI är engagerade och intresserade och villiga att dra i trådar.
Jag tycker det är en kanonidé att dra igång fler utbildningstillfällen likt Rörken, inte bara för att det är bra utan för att det är KUL! Men kom ihåg att arbetet inom SMC för det mesta är ideellt och det krävs eldsjälar för att dra igång ett så'nt projekt. Jag tror ni lyckas! Har ni Jesper med er så hjälper han helt klart till, men om ni verkligen vill att det här ska hända så måste NI visa att det finns folk som orkar driva det.
Forsberg skrev:Vi är mycket väl medvetna om att det krävs mycket arbete
Yasha skrev:
Tror ju själv, att det inte har hänt ngt tidigare just pga att det kräver resurser och stort engagemang och därför är större sannolikhet att det händer om man visar att det finns. Men det gör ni ju på sätt och vis nu, så jag håller alla tummar jag kan hitta!
Yasha skrev:och instruktör kan nästan vem som helst bli har jag hört... *retas lite*
Jepp, Olsson informerad och uppdaterad. Ställde oxå en fråga, via henne, om någon av styrelsemedlemmarna i Gävle skulle vara intresserade av att träffa oss för ett snack innan deras styrelsemöte..Forsberg skrev:Gör så!
Lika bra att vi underrättar SMC-folket nu, när det fortfarande finns möjlighet att göra besök på Rörken, och om vi gör detta nu så kan man ju snacka om det på mötet, kanske finns mer chans att det blir nåt då...
Det är väl oxå så att vi inte förväntar oss att vår idé kan startas med samma frekvens/organisationstorlek som på Rörken, man får väl vara tacksam om det går att starta nåt överhuvudtaget vad det sedan skulle kunna leda till återstår att se..Yasha skrev:Ett arrangemang som Rörken kräver inte bara deltagare, det kräver ett stort antal instruktörer eller åtminstone en eller ett par *L* instruktörer som är villiga att ställa upp regelbundet, i alla grupper och ideellt.
Det går säkert att sno Rörkenkonceptet rakt av, men med tanke på resursbehovet tror jag helt klart att SMC nappar bättre om ni visar att resurserna finns, åtminstone att NI är engagerade och intresserade och villiga att dra i trådar.
B 12 skrev:Jepp, Olsson informerad och uppdaterad. Ställde oxå en fråga, via henne, om någon av styrelsemedlemmarna i Gävle skulle vara intresserade av att träffa oss för ett snack innan deras styrelsemöte..
Det är väl oxå så att vi inte förväntar oss att vår idé kan startas med samma frekvens/organisationstorlek som på Rörken, man får väl vara tacksam om det går att starta nåt överhuvudtaget vad det sedan skulle kunna leda till återstår att se..
Vi tror oxå att det är nödvändigt att SMC finns med tidigt i disskutionen för att ta viktiga kontakter osv i egenskap av etablerad och respekterad organisation. Är nog svårt för oss att bedöma resurser när, hur, omfattning osv innan vi ens vet om vi kan få tillgång till lämplig bana..
B 12 skrev:Jepp, Olsson informerad och uppdaterad. Ställde oxå en fråga, via henne, om någon av styrelsemedlemmarna i Gävle skulle vara intresserade av att träffa oss för ett snack innan deras styrelsemöte..
Det är väl oxå så att vi inte förväntar oss att vår idé kan startas med samma frekvens/organisationstorlek som på Rörken, man får väl vara tacksam om det går att starta nåt överhuvudtaget vad det sedan skulle kunna leda till återstår att se..
Vi tror oxå att det är nödvändigt att SMC finns med tidigt i disskutionen för att ta viktiga kontakter osv i egenskap av etablerad och respekterad organisation. Är nog svårt för oss att bedöma resurser när, hur, omfattning osv innan vi ens vet om vi kan få tillgång till lämplig bana..
Mycket tacksamma för dina och Yasha´s erfarenheter, tips och råd..vi lyssnar och noterar ! Fortsätt kommentera ! Det hjälper oss att fila på/utveckla vår idé..och engagemanget! Hoppas vi kan ta lite mer detaljerat/konkret resonomang när vi förhoppningsvis har lite mer klart med grundförutsättningarnakortstubina skrev:
Rörken hade inte den omfattningen som den har nu det första året.
kanske 5-10 deltagare per kväll, i början iaf.
Det var när det blev mer folk vi fick ordna grupper, första åren körde vi med 20 minuters pass. Vilket märktes på hur trötta förarna blev.
då sänkte vi tiden till 15 minuter det var den första förändringen sedan skaffade vi västar för att se grupperna på ett annat sätt.
Instruktörer behövs ett X antal per kväll. Helst 2 stycken i varje grupp 3 i gula gruppen någon som fixar med anmälan och betalningen samt 1-2 på teori delen, i början på kvällen. samt inte att förglöma...
Ni måste ha dryck till åkarna. En varm kväll är det extra tröttsamt att köra och man blir lätt yr i skallen.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|