Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Forsberg skrev:
2229272 Är vi nå taggade inför imörn då!? SNUSKIGT härligt väder utlovas och så här dags har förhoppningsvis djungeltelegrafen nått ännu fler hojåkare om att det är nånting på gång ute på Rörberg! Indicier pekar på att det blir mycket folk i ALLA åldersklasser, så kom i tid för att vara säker på en plats! :)

Glöm inte att dricka mycket (vatten) i värmen!
Kommer det att säljas läsk där? Annars så får man ju packa ryggan full med vatten..
Körde en riktigt kul sväng idag(den första på 1 månad) säkert 30 mil i ''hypersporttouringtempo'' så liiite avrostad blev man ju...

By the way, torsåker-stjärnsund vägen var gryyyyym :tummenupp tror jag fick bort ''fegranden'' på däcken :tungan
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Riktigt välsorterad tjorre lär ja säga, toast å grejer. Jag tar nog bilen å åker ut å kikar imorrn. Kanske bågen å kör om jag är riktigt motiverad.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Rigge skrev:
2229626 Riktigt välsorterad tjorre lär ja säga, toast å grejer. Jag tar nog bilen å åker ut å kikar imorrn. Kanske bågen å kör om jag är riktigt motiverad.
Ta bågen vicke fall vettja, motiverad blir du ju när du är där... :)
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Hej till alla instruktörer, tyvärr kommer jag inte att vara med nu i veckan.
Är väldigt upptagen med att måla den förbannande lhg
:huvet. Snart är den klar och då kommer jag att vara med på de körningar ni har inplanerade. Hoppas ni får det bra i veckan!!!
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Dirtfighter skrev:
2229620 Kommer det att säljas läsk där? Annars så får man ju packa ryggan full med vatten..
Körde en riktigt kul sväng idag(den första på 1 månad) säkert 30 mil i ''hypersporttouringtempo'' så liiite avrostad blev man ju...

By the way, torsåker-stjärnsund vägen var gryyyyym :tummenupp tror jag fick bort ''fegranden'' på däcken :tungan

Som rigge säger, välsorterat. Det är dock oklart om den kommer hållas öppen imörn, SMK Gävle (dom som äger hela stället) har styrelsemöte under kvällen, där bland annat folket från kiosken kommer vara med, men den som lever får se! Vatten finns dock alltid att få tag på där ute :tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Forsberg skrev:
2229272 Är vi nå taggade inför imörn då!? SNUSKIGT härligt väder utlovas och så här dags har förhoppningsvis djungeltelegrafen nått ännu fler hojåkare om att det är nånting på gång ute på Rörberg! Indicier pekar på att det blir mycket folk i ALLA åldersklasser, så kom i tid för att vara säker på en plats! :)

Glöm inte att dricka mycket (vatten) i värmen!

Motarden är packad i bussen för avfärd måndag eftermiddag ner till Valbo :tummenupp
Vi ses :yoparty
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
:tummenupp :Bugar till alla instruktörer!
Hadde så jeffla kul igår att jag knappt kunde sova sen, längtar redan till den 26:e då nästa körning blir, hoppas vi har lika tur med vädret då.

Tänk om man fick köra där 1 gång i veckan.... :4skrika
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Svettigt värre var det iaf... hua har vätskebrist idag med känns som man har krökat i en vecka eller så :näsblod
Rolig bana men hade svårt med räcern då mappningen inte var den bästa :huvet

Roligt o få testa den för första gången o sedan på rörberg var ju bara ett plus!
Hoppas man hjälpte till lite som instruktör iaf.

Tack för tippset om vägen hem!
Då gick moppen lite bättre :skrämd

Ses om 2 veckor. :tummenupp
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Suvveränt kul att se så många hojar på plats i går ! :banana Imponerande hur duktiga alla är å köra !! Som det ser ut nu så kommer det att bli även varannan vecka fortsättningsvis, vi har inte ännu några fler datum planerade efter 26:e men banägaren är positiv till konceptet så fortsättning ser det ut att bli ! Vi vet förhoppningsvis mer om det efter nästa vecka.. "Problemet" är att det är svårt att få tider på banan då SMK och hyrkarten har alla tider alla dagar uppbokad + att det är begränsningar i tillgången till instruktörer, så vi mäktar nog inte med tätare körningar än v.a. vecka denna säsong.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Då ingen väckt frågan ännu....

BILDER?????

:)

Var kanonkul.. Ruskigt duktiga deltagare... Kommer gärna upp fler gånger och hjälper till.. Gäller bara att få det att funka med jobbet...

//Ezzo
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Kanonkväll!!

.. men satan vad jobbigt det var. Grymt kul att testa nya hojen också, den var ju aningen smidigare än touringbumsen. :)

Kan tipsa om Resorb, drog två stycken när jag kom hem. Funkar mot baksmälla också. :tummenupp
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Taco skrev:
2232778 Suvveränt kul att se så många hojar på plats i går ! :banana Imponerande hur duktiga alla är å köra !! Som det ser ut nu så kommer det att bli även varannan vecka fortsättningsvis, vi har inte ännu några fler datum planerade efter 26:e men banägaren är positiv till konceptet så fortsättning ser det ut att bli ! Vi vet förhoppningsvis mer om det efter nästa vecka.. "Problemet" är att det är svårt att få tider på banan då SMK och hyrkarten har alla tider alla dagar uppbokad + att det är begränsningar i tillgången till instruktörer, så vi mäktar nog inte med tätare körningar än v.a. vecka denna säsong.

Varannan vecka låter kanon det åxå :tummenupp :banana
Count me in!
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Sensei: Tack så mycket för gästspelet! :tummenupp

Vad gäller bilder så sprang lpdata omkring och fotade, kommer upp på rorberg.self.se så småningom kanske, eller vad säger du magnus? Alla som har bilder kan skicka dom till magnus@self.se, eller hur? :)

Sitter här på ganska mycket filmat material, men just nu är det lite dåligt med tid för det... Återkommer...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
2233017 Sensei: Tack så mycket för gästspelet! :tummenupp

Vad gäller bilder så sprang lpdata omkring och fotade, kommer upp på rorberg.self.se så småningom kanske, eller vad säger du magnus? Alla som har bilder kan skicka dom till magnus@self.se, eller hur? :)

Sitter här på ganska mycket filmat material, men just nu är det lite dåligt med tid för det... Återkommer...

Javisst, det är bara att mejla så slänger jag upp fotona på http://rorberg.self.se.
 

DR.Greenthumb

Linnet
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Bilder

Jag har mailat iväg en hel del bilder... Hoppas att nån av dom blev bra :näsblod Jag är kass på att fotografera :(
 

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Forsberg skrev:
2233017
Vad gäller bilder så sprang lpdata omkring och fotade, kommer upp på rorberg.self.se så småningom kanske, eller vad säger du magnus?


Jorå jag har en hög med bilder, skall försöka få iväg dom till Magnus under onsdagen

//Lasse
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Nog var det varmt alltid! Djävulskt :3freak
Kan säga en sak i alla fall att det var inte lika jobbigt att lotsa fram 112 kg. motard istället för 200 kg. sporthoj! :yoparty
Härligt med så mycket folk :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top