Projekt Honda BBT

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Blev lite gjort idag.

Började att knacka till ett litet kedjeskydd i 2 mm alu.
Förstärkte det med glasfiberväv.
Sen blev det kolfiber på toppen.
Jag säger det funka !

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    175.5 KB · Visningar: 128
  • 3.JPG
    3.JPG
    203.6 KB · Visningar: 142
  • 4.JPG
    4.JPG
    192.4 KB · Visningar: 176

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Sen fick luftfilterlocket smaka på tryckluftssågen.
Gjorde so mycket hål som det bara gick uttan att förlora för mycket styrka.
Sen blev det kolfiber på den också.
På plats !

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    107.8 KB · Visningar: 112
  • 5.JPG
    5.JPG
    215.6 KB · Visningar: 175
  • 6.JPG
    6.JPG
    201 KB · Visningar: 165

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
iof, med alla rimlighet börjar även puckens säsong då ... 1 april 2012

med tanke på att han spenderar en dag på att tillverka en makapär i kolfiber som är till för att trassla in kedjan och låsa hjulet när kedjelåset lossnar så tror jag 2014 är en bättre gissning

:)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Jaha, efter ett och ett halft år i fighterforumet så har någon kärring gnällt så mycket att min tråd har flyttat hit.
Ville ha den i fighterforumet då det är där man får bäst tips och feedback på bygget oavsett om den har en kåpa eller ej.

Resultat av detta....skiter i att uppdatera tråden mer.

Bye bye.

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
För f_n flytta tillbaka tråden blixtsnabbt. Va är det för j_vla leksaks moderator som flyttat den? Tror jag och många med mig följer denna tråd med spänning och vill inte se den avbrytas pga av detta. :mad:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För f_n flytta tillbaka tråden blixtsnabbt. Va är det för j_vla leksaks moderator som flyttat den? Tror jag och många med mig följer denna tråd med spänning och vill inte se den avbrytas pga av detta. :mad:
Det var jag som flyttade den pga. att den inte hörde hemma i Streetfighter/Caféracer forumet.
Trådplaceringen uppmärksammades och påtalades för mig. Hade tidigare sett den men inte brytt mig om den.
Men när man kollar på det så finns det inget skäl varför den skall ligga i just Streetfighter/Caféracer forumet, det är en turbomatad sporthoj med kåpor han bygger, inte en fighter eller Caféracer.
Kan ni motivera varför just detta bygge skall ligga under Streetfighter/Caféracer delen så skall jag överväga placeringen, annars hör den hemma här.

Sen att han i protest slutar uppdatera denna tråd är upp till honom.

Vill ni följa hans andra tråd om detta bygge som ligger i turboforumet (som för övrigt är rätt forumdel då han bygger en turbohoj) så finns den här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171936

Edit: Även Candymans tråd flyttades då den är en ren sporthoj (helkåpor+clipon) han bygger.

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Jaha, efter ett och ett halft år i fighterforumet så har någon kärring gnällt så mycket att min tråd har flyttat hit.
Ville ha den i fighterforumet då det är där man får bäst tips och feedback på bygget oavsett om den har en kåpa eller ej.

Bye bye.

Du är inte ensam om att bli flyttad, men jag gillar läget och fortsätter uppdatera som vanligt.
Hoppas du oxå kommer överens med det här och fortsätter uppdatera då jag diggar din hoj hårt:tummenupp kommer fortsätta följa den i turboforumet om inte annat.

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
Det var jag som flyttade den pga. att den inte hörde hemma i Streetfighter/Caféracer forumet.
Trådplaceringen uppmärksammades och påtalades för mig. Hade tidigare sett den men inte brytt mig om den........

Känns ganska meningslöst att flytta på en elva sidor lång tråd som har legat under Streetfighter/Caféracer forumet i 1½ år som du dessutom har varit aktiv i sen inlägg 4.
Som Pucken skriver så har han postat tråden här för att han känner att det är här han får bäst respons. En dialog er två emellan innan trådflytt kanske hade varit ett smidigare tillvägagångssätt?

Jag kan inte tänka mig att tråden gör någon illa bara för att den ligger i Streetfighter/Caféracer forumet. Ja förutom den lilla "forumpolis" som påtalade detta för dig då.

Usch asså, det var bättre förr. Då kunde man göra lite som man ville på nätet. Nu dyker det upp regler och bestämmelser för hur allt ska vara och utformas även här (nätet). Räcker det inte att vi har allt det där i livet utanför burken. Antar att det är lite med detta som det är med dom securitas vakter som inte kom in på polisskolan. "Jag får inte bestämma någon annanstans så nu ska ja ta mig tusan utöva lite makt på nätet". Nä nu svävar jag iväg från ämnet men det finns säkert nån "makthungrig" moderator som kan moderera mig eller rent av stänga av mig för stötande åsikter.

Det jag vill ha sagt är att jag vill att Pucken ska fortsätta posta här och om han inte gör det pga trådflytten så kommer jag skylla det på trådflytten inte på Pucken.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Trådplaceringen uppmärksammades och påtalades för mig. Hade tidigare sett den men inte brytt mig om den.
Men när man kollar på det så finns det inget skäl varför den skall ligga i just Streetfighter/Caféracer forumet, det är en turbomatad sporthoj med kåpor han bygger, inte en fighter eller Caféracer.
Kan ni motivera varför just detta bygge skall ligga under Streetfighter/Caféracer delen så skall jag överväga placeringen, annars hör den hemma här.

Sen att han i protest slutar uppdatera denna tråd är upp till honom.

Vill ni följa hans andra tråd om detta bygge som ligger i turboforumet (som för övrigt är rätt forumdel då han bygger en turbohoj) så finns den här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171936

Edit: Även Candymans tråd flyttades då den är en ren sporthoj (helkåpor+clipon) han bygger.

Som jag tidigare skrev i tråden då dess placering förut ifrågasats var att i Fighterforumet läset flest personer som kan bidra med kunskap och tips.

Precis som jag har en tråd i Turboforumet angående motorn på hojen.

På så sett kan alla som antingen gillar turbomatning eller hojpimpning i största allmänhet läsa om det som just faller dom i smaken.

Det här "hojbyggarforumet" ligger bakom, bortom, långt ifrån så det besöks väldigt sällan.
Är övertygad om att jag inte lärt känna alla dom männinskor som hjälpt mig om tråden legat här.

Wiseguy gör bara sitt jobb men håll med om att ibland blir det lite väl löjligt.
Ska varenda hoj som ligger i fighterforumet nu granskas så lär det bli en jävla massa flyttande.

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Känns ganska meningslöst att flytta på en elva sidor lång tråd som har legat under Streetfighter/Caféracer forumet i 1½ år som du dessutom har varit aktiv i sen inlägg 4.
Nu är ju forumet uppdelat i olika avdelningar för att det skall vara enkelt att navigera runt det hela. Vill man läsa om hojbyggen så denna del av forumet bra för det. Vill man läsa om turbos så är turboforumet rätt plats. Samma sak med Fighters/Caféracers i dess avdelning.
Sen aktiv och aktiv, jag har nog gjort inlägg i de flesta trådar som finns i SF/CR-delen utan att anse mig som aktiv i majoriteten av dem.

Som Pucken skriver så har han postat tråden här för att han känner att det är här han får bäst respons. En dialog er två emellan innan trådflytt kanske hade varit ett smidigare tillvägagångssätt?
Det är alltid trevligt att folk finner att de får mer respons hos fighterbyggarna.
Sen är det mycket möjligt att det hade lett till något men frågan är om det hade ändrat något..? Tråden hörde ju helt enkelt inte hemma i den forumdelen.

Jag kan inte tänka mig att tråden gör någon illa bara för att den ligger i Streetfighter/Caféracer forumet. Ja förutom den lilla "forumpolis" som påtalade detta för dig då.
Jag är glad att folk påtalar felaktigheter eller problem för mig. Då kan jag åtgärda dem. Man hinner inte alltid läsa alla trådar eller uppmärksamma alla fel. I det här fallet så hade jag iofs hunnit läsa det hela men inte åtgärdat det.

Usch asså, det var bättre förr. Då kunde man göra lite som man ville på nätet. Nu dyker det upp regler och bestämmelser för hur allt ska vara och utformas även här (nätet). Räcker det inte att vi har allt det där i livet utanför burken. Antar att det är lite med detta som det är med dom securitas vakter som inte kom in på polisskolan. "Jag får inte bestämma någon annanstans så nu ska ja ta mig tusan utöva lite makt på nätet". Nä nu svävar jag iväg från ämnet men det finns säkert nån "makthungrig" moderator som kan moderera mig eller rent av stänga av mig för stötande åsikter.
Var det menat som en pik mot mig får du nog försöka bättre än så...
:sissy

Det jag vill ha sagt är att jag vill att Pucken ska fortsätta posta här och om han inte gör det pga trådflytten så kommer jag skylla det på trådflytten inte på Pucken.
Pucken väljer själv om han vill fortsätta driva båda trådarna som han gjort hittills eller hur han vill göra.
Det är helt och hållet hans beslut.
Hoppas givetvis att han fortsätter då det är intressant läsning och framför allt inspiration för framtida byggen.

Wiseguy gör bara sitt jobb men håll med om att ibland blir det lite väl löjligt.
Det finns ganska många saker här på SH jag har varierande åsikter om, men dem får vi ta privat någon gång.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Bye bye.

Du är välkommen, som du vet :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...