Projekt Honda CB125T Streetfighter

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Neee, inte snart. Senaste veckan/veckorna har jag ägnat mig åt att få RG:n på rull... Men jag håller på att lägga på oljebaserad färg på frigoliten så att glasfibret och allt annat jox inte fräter sönder min fina form...

Färgen torkar skit långsamt och jag måste lägga på flera lager... Men efter det så kommer det nog att öka i tempo :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
dendär sadeln såg ju precis ut som den som sitter på RGV250 89.. du har inte snott min gamla?. :va

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
philsson skrev:
dendär sadeln såg ju precis ut som den som sitter på RGV250 89.. du har inte snott min gamla?. :va

Neee, den har jag köpt av nån som hette Adnan.

Ändra: tänkte på de gamla gixxarnas häckar när jag bestämde form och så :)

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Aaa, nu fattar jag vad du menar... Nej den kommer från RGFn... men det är ju samma som på RGVn..

niklas_gripen

need for speed...
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
kawasaki kxf 250-04
tvålen skrev:
Nuuu har jag byggt klart diodbaklyset, lackat ett avgasrör och klätt på sadeln.

Bilderna får tala för sig själva! :hoppa

Ursäkta att jag snor tråden lite här men du Tvålen, hur räknade du ut hur stort motstånd du skulle ha till dioderna i baklyset? Paralell-kopplade du dom eller i serie? Funderar nämligen på att bygga ett sådant lyse till min rgv. :yoparty

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Bakkåpan

Länge sen det hände nåt här, så nu ska ni få se!
Den är glasfibrad och frigoliten bortsmält med "lite" thinner :tungan

Tyvärr så tog sig Polyestern sig ner till frigoliten på en del ställen och gjorde så att frigoliten försvann på några ställen, som i sin tur gjorde att glasfibret blev bulligt på en del ställen. Men nu ska jag bara köpa mer polyester och förstärka på sadel delen där bultarna ska sitta och sedan glasfiberspackla hela skiten.

niklas_gripen skrev:
Ursäkta att jag snor tråden lite här men du Tvålen, hur räknade du ut hur stort motstånd du skulle ha till dioderna i baklyset? Paralell-kopplade du dom eller i serie? Funderar nämligen på att bygga ett sådant lyse till min rgv. :yoparty

Jag seriekopplade, vad för motstånd jag skulle ha var det inte jag som räknade ut :tungan Kan gå ut och kolla vad för motstånd jag har iaf..

Biiiiiiiiiiiiilder.................

Bifogat

• HPIM0892.jpg
    HPIM0892.jpg
    100.2 KB · Visningar: 219
  • HPIM0898.jpg
    HPIM0898.jpg
    91.2 KB · Visningar: 181
  • HPIM0894.jpg
    HPIM0894.jpg
    97.3 KB · Visningar: 266
Last edited:

pastillen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Suzuki ts125r
Hah..fan va fräänt! :tummenupp . Bakdelens glasfiber ser ut som något "leatherface" i "texas chainsaw massacre" skulle kunna ha fixat...han bygger ju sina masker av liknande material :lol

Riktigt snyggt :yoparty

//Anders

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Svanen skrev:
Haha fyfan vad grymt!!!!!!1!!1111 :tummenupp

pastillen skrev:
Hah..fan va fräänt! . Bakdelens glasfiber ser ut som något "leatherface" i "texas chainsaw massacre" skulle kunna ha fixat...han bygger ju sina masker av liknande material

Riktigt snyggt

//Anders

Jo jag tackar :banana

Nu behöver jag även lite hjälp... Vad för färg ska jag satsa på när jag ska lacka tanken, bakkåpan och framstänkan? Candyblå eller Candyröd? Eller ngn annan riktigt mysig färg?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Fin fint, sen vill jag se lite extrem-stuntin med den ifrån din sida!

Denkan

f.d. Dennis_DJ
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
suzuki rm 250 -01
tycker du skall måla den som denna.... så passar fälgarna in också
med candy röda flames :tummenupp

Bifogat

• rautaavasten.jpg
    rautaavasten.jpg
    32.5 KB · Visningar: 333

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
:kiss För att ni vill vara med och bestämma och att ni håller liv i tråden! :banana

attachment.php

Den är riktigt snyggt lackad!! :Bugar Kan det vara saffransgul som det är? Den där Volvofärgen? Hursomhelst var det jääävligt snyggt! Har en kompis som kan lacka hos hans farsa(lackerare) och blanda till i princip vilken färg som helst, så det ska vi nog kunna fixa... Men flames vill jag inte ha, om pengarna räcker till kan jag fixa den där candy röda på lite detaljer, typ stötdamparna, framoket osv

:banana

Over and Out

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Någon som vill se bilder på en spacklad bakkåpa? :banana

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
tvålen skrev:
Någon som vill se bilder på en spacklad bakkåpa? :banana

Jaaaag vill!!

Sen vill jag också att du ska göra en litenliten guide till hur man gör en egen kåpa, om du har tid och lust!
Det ser ju ashäftigt ut!

Hur håller en sån kåpa? Kostnad totalt?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Svanen skrev:
Jaaaag vill!!

Sen vill jag också att du ska göra en litenliten guide till hur man gör en egen kåpa, om du har tid och lust!
Det ser ju ashäftigt ut!

Hur håller en sån kåpa? Kostnad totalt?

Jag har spacklat och slipat det sista nu som en galning! Eller ja, sista å sista är det inte... Nu ska jag lacka den med en blank 1-komponentslack för att se ojämnheter och sånt så bra som möjligt. Har inte hittat kameran =/ Tappade bort den för några timmar sen så jag ska leta efter den, knäppa några kort på den innan lack och några efter. Så senare idag så kommer en fin updatering med bilder! :)

Jag skriver gärna ihop en liten guide hur man gör, självklart med bilder, när jag har tid och så. :pannkyss

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy