kille_hojdille skrev:hur fort går en cb orginal? har den nått vrid alls?
haft en CB. Den drog bättre än en strypt NSR faktiskt. toppfart 110-120 sådär. tror jag pressade upp den lille skrutten i 125-130 vid något enstaka tillfälle bluddrandes på varvstoppet, om det nu finns nåt. 16hk DINkille_hojdille skrev:hur fort går en cb orginal? har den nått vrid alls?
philsson skrev:haft en CB. Den drog bättre än en strypt NSR faktiskt. toppfart 110-120 sådär. tror jag pressade upp den lille skrutten i 125-130 vid något enstaka tillfälle bluddrandes på varvstoppet, om det nu finns nåt. 16hk DIN
kille_hojdille skrev:ok...drar dom mycket soppa? hur många växlar är det? är det 6 eller 12 volt i dom? och finns det några kända problem med dom?
blir sugen även om det är ett år kvar
12kw DIN = 16,08 hktvålen skrev:
Japp som tidigare skrivet. 6 volt, 5 växlar och min hoj kom jag 50 mil på dom 10 litrarna i tanken efter lite förgasarinställningar. Alltså 0,2L milen. (vid snål körning) annars 0,25kille_hojdille skrev:ok...drar dom mycket soppa? hur många växlar är det? är det 6 eller 12 volt i dom? och finns det några kända problem med dom?
blir sugen även om det är ett år kvar
kille_hojdille skrev:ok...bra...hur går projektet i övrigt? ska du bygga nytt avgassystem eller ska du bara köra utan slutburkarna?
philsson skrev:12kw DIN = 16,08 hk
philsson skrev:12kw DIN = 16,08 hk
Japp som tidigare skrivet. 6 volt, 5 växlar och min hoj kom jag 50 mil på dom 10 litrarna i tanken efter lite förgasarinställningar. Alltså 0,2L milen. (vid snål körning) annars 0,25
Hur tråkig? om jag säger tråkigheten själv?prulle skrev:Jag annar nått som både Him halvan och rammstein halvan av mig gillar.
Den stora frågan är HUR tråkig är den att köra?
philsson skrev:Hur tråkig? om jag säger tråkigheten själv?
Den hojen jag hade köpte jag för 1500 riksdaler och var inte så rädd om. Den var värsta lekhojen. hoppa lite, piska grusväg och allmänt misshandla den. Det var den rätt rolig till men ska du köra som den är tänkt så är den nog inte så rolig. Går sakta, axxar slött men den har ett gött ljud med uppborrade ljuddämpare och är snål som sagt. Ingen vidare väghållning eller bromsar. Den är nästan ostabilare än en RD men bara nästan. Men den håller grymt bra att ramla i 90 med.
philsson skrev:Hur tråkig? om jag säger tråkigheten själv?
Den hojen jag hade köpte jag för 1500 riksdaler och var inte så rädd om. Den var värsta lekhojen. hoppa lite, piska grusväg och allmänt misshandla den. Det var den rätt rolig till men ska du köra som den är tänkt så är den nog inte så rolig. Går sakta, axxar slött men den har ett gött ljud med uppborrade ljuddämpare och är snål som sagt. Ingen vidare väghållning eller bromsar. Den är nästan ostabilare än en RD men bara nästan. Men den håller grymt bra att ramla i 90 med.
Jo de hojarna funkar bra. tål att skjutsa 3 pers på också.Chronic skrev:Hehe, hade en sådan typ -81á eller -83á, den gick i backen i princip varje dag, ständigt fullgas mitt i heta Juli, skjuts med tre pers osv INGENTING tog kål på den, bara gick & gick. Drog ingen bensin alls om man järmför med 2-takt. Å andra sidan drog den inget eller ingen heller för den delen
Coolt bygge föresten
philsson skrev:Däremot höll den inte för ett träd i 70. .
Jag vet inte hur bra de håller för träd i allmänhet men dethär var en 100kg+ kille som körde. bromsarna funkade inte vid tillfället heller.prulle skrev:Håller den inte för träd? Då är det inget för mig!
philsson skrev:Jag vet inte hur bra de håller för träd i allmänhet men dethär var en 100kg+ kille som körde. bromsarna funkade inte vid tillfället heller.
philsson skrev:och är snål som sagt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |