Projekt Honda CB125T Streetfighter

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
hur fort går en cb orginal? har den nått vrid alls?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
kille_hojdille skrev:

125 på mätaren på en plan väg. Har pressat den röda till 130-135 i nedförsbacke 1000varv över rödmarkering... Vrid har den riktigt gott om för att vara en 125:a... Mycke bättre än de nya 4taktarna.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kille_hojdille skrev:
haft en CB. Den drog bättre än en strypt NSR faktiskt. :D toppfart 110-120 sådär. tror jag pressade upp den lille skrutten i 125-130 vid något enstaka tillfälle bluddrandes på varvstoppet, om det nu finns nåt. 16hk DIN

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
philsson skrev:
haft en CB. Den drog bättre än en strypt NSR faktiskt. :D toppfart 110-120 sådär. tror jag pressade upp den lille skrutten i 125-130 vid något enstaka tillfälle bluddrandes på varvstoppet, om det nu finns nåt. 16hk DIN

17hp :mattias ;)

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
ok...drar dom mycket soppa? hur många växlar är det? är det 6 eller 12 volt i dom? och finns det några kända problem med dom?
blir sugen även om det är ett år kvar :huvet :hihi

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
kille_hojdille skrev:
ok...drar dom mycket soppa? hur många växlar är det? är det 6 eller 12 volt i dom? och finns det några kända problem med dom?

Drar inget alls.. ca 0.3/mil, behöver aldrig tanka känns det som...

5 växlar, 6volt, Inga kända problem. Slitvargar.

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
ok...bra...hur går projektet i övrigt? ska du bygga nytt avgassystem eller ska du bara köra utan slutburkarna?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
12kw DIN = 16,08 hk :mattias
kille_hojdille skrev:
Japp som tidigare skrivet. 6 volt, 5 växlar och min hoj kom jag 50 mil på dom 10 litrarna i tanken efter lite förgasarinställningar. Alltså 0,2L milen. :tummenupp (vid snål körning) annars 0,25 :tungan

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
kille_hojdille skrev:
ok...bra...hur går projektet i övrigt? ska du bygga nytt avgassystem eller ska du bara köra utan slutburkarna?

Det går bara bra :) Det jobbigaste är ju slut nu.. att få motorn att fungera.

Kommer att bygga vidare på avgassystemet... Hur det blir får ni se senare ;)

philsson skrev:

:huvet

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:

Japp som tidigare skrivet. 6 volt, 5 växlar och min hoj kom jag 50 mil på dom 10 litrarna i tanken efter lite förgasarinställningar. Alltså 0,2L milen. :tummenupp (vid snål körning) annars 0,25 :tungan

Jag annar nått som både Him halvan och rammstein halvan av mig gillar.

Den stora frågan är HUR tråkig är den att köra?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
Jag annar nått som både Him halvan och rammstein halvan av mig gillar.

Den stora frågan är HUR tråkig är den att köra?
Hur tråkig? :rolleyes: om jag säger tråkigheten själv?
Den hojen jag hade köpte jag för 1500 riksdaler och var inte så rädd om. Den var värsta lekhojen. hoppa lite, piska grusväg och allmänt misshandla den. Det var den rätt rolig till men ska du köra som den är tänkt så är den nog inte så rolig. Går sakta, axxar slött men den har ett gött ljud med uppborrade ljuddämpare och är snål som sagt. Ingen vidare väghållning eller bromsar. Den är nästan ostabilare än en RD men bara nästan. Men den håller grymt bra att ramla i 90 med. :lol

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Skulle nog aldrig kunna ha en orginal CB som första hoj... men som komplement är det skitkul! :banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
philsson skrev:
Den hojen jag hade köpte jag för 1500 riksdaler och var inte så rädd om. Den var värsta lekhojen. hoppa lite, piska grusväg och allmänt misshandla den. Det var den rätt rolig till men ska du köra som den är tänkt så är den nog inte så rolig. Går sakta, axxar slött men den har ett gött ljud med uppborrade ljuddämpare och är snål som sagt. Ingen vidare väghållning eller bromsar. Den är nästan ostabilare än en RD men bara nästan. Men den håller grymt bra att ramla i 90 med. :lol

Glöm att jag har övervägt den.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
philsson skrev:

Hehe, hade en sådan typ -81á eller -83á, den gick i backen i princip varje dag, ständigt fullgas mitt i heta Juli, skjuts med tre pers osv INGENTING tog kål på den, bara gick & gick. Drog ingen bensin alls om man järmför med 2-takt. Å andra sidan drog den inget eller ingen heller för den delen :hihi

Coolt bygge föresten :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Chronic skrev:
Hehe, hade en sådan typ -81á eller -83á, den gick i backen i princip varje dag, ständigt fullgas mitt i heta Juli, skjuts med tre pers osv INGENTING tog kål på den, bara gick & gick. Drog ingen bensin alls om man järmför med 2-takt. Å andra sidan drog den inget eller ingen heller för den delen :hihi

Coolt bygge föresten :tummenupp
Jo de hojarna funkar bra. ;) tål att skjutsa 3 pers på också. :D
Däremot höll den inte för ett träd i 70. När jag sålde den började det med att den nya ägaren körde in i ett träd som hade vält över en väg. Ramsned efter den lilla vistelsen. Ramen är inte så robust på dem. Annars väldiga slitvarjar. Hade själv inget problem med motorn förutom att jag fick göra en ventiljustering. Inte hela världen på de hojarna.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
Håller den inte för träd? Då är det inget för mig!
Jag vet inte hur bra de håller för träd i allmänhet men dethär var en 100kg+ kille som körde. :D bromsarna funkade inte vid tillfället heller. :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
philsson skrev:
Jag vet inte hur bra de håller för träd i allmänhet men dethär var en 100kg+ kille som körde. :D bromsarna funkade inte vid tillfället heller. :tummenupp

:yoparty Okej ja väger 25 kilo mindre så de e lungt för mig då?

Att bromsarna inte fungerar när mna håller på att köra in i träd verkar vara ett standard fel på hondor. :rofl

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
hur går det med projektet? står det still?...kommer det nån film så man får höra ljudet :)

philsson skrev:
och är snål som sagt.

om man konverterar till buddis... etanol menar jag :rofl , så lär man ju komma undan rätt billigt. :banana

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA