Projekt lättad busgixxer

mickelin

Guest
Lite fler bilder.

Skitigt var det här....

Jag vet att det bästa är att låta bli att borra gaffelkronan men jag förstärker kraftigt för att förhindra konstiga, förnedrande och överraskande händelser.

Bifogat

• DSC00106.JPG
    DSC00106.JPG
    107.2 KB · Visningar: 106
  • DSC00107.JPG
    DSC00107.JPG
    62.5 KB · Visningar: 149
  • DSC00104.JPG
    DSC00104.JPG
    96.5 KB · Visningar: 122

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
mickelin skrev:
2518778 Nu kommer jag att bli betraktad som knäpp men jag tycker en hoj inte ska behöva väga mer än 150-160 kg våt. Wish me luck så får vi se hur långt jag kommer ner...

cirkus va min lilla parvel till hoj väger...
Med våt menar du allt utan bensin i så fall, inte omöjligt!
Fulltankad kan det bli svårare!

mickelin

Guest
matte_mannen skrev:
2518959 cirkus va min lilla parvel till hoj väger...
Med våt menar du allt utan bensin i så fall, inte omöjligt!
Fulltankad kan det bli svårare!

Jepp, utan bensin. Din hoj är väl rätt rolig att köra? Om du ska fighta den så lär den bli riktigt underhållande! Som en motard ungefär...

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
mickelin skrev:
2519053 Jepp, utan bensin. Din hoj är väl rätt rolig att köra? Om du ska fighta den så lär den bli riktigt underhållande! Som en motard ungefär...

Jepp, den är nu fightad officially! Grymt kul hoj. Har länge tänkt byta mig till något större och kraftigare, men jag kan inte släppa taget om lillgixxern.
Skulle vara kul och väga in den... Orginal ligger den strax över 150 med alla kåpor, kåpställningar och skit.

Fortsätt posta bilder och så!:tummenupp

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
mickelin skrev:
2518713 Skruvar som sitter original på japanska hojar (kan inte uttala mig om övriga världens hojtillverkare) väger vääääldigt mkt i förhållande till storlek. Någon som vet vilket material dom tillverkas i? Det lär inte vara duralalu iaf....

Vägde skruvarna som jag hittils plockat bort och kom upp i fantastiska 2.3 kg!!!! Det inkluderar några stag och annan bråte men det är skruvarna som väger.
Var köpa lättare skruvar så jag kan byta på större delen av hojen?

Tasty-nuts har Titan och aluskruv. Jättebra att handla av.

mickelin

Guest
matte_mannen skrev:
2521412 Jepp, den är nu fightad officially! Grymt kul hoj. Har länge tänkt byta mig till något större och kraftigare, men jag kan inte släppa taget om lillgixxern.
Skulle vara kul och väga in den... Orginal ligger den strax över 150 med alla kåpor, kåpställningar och skit.

Fortsätt posta bilder och så!:tummenupp

Jag har upptäckt att det ofta är roligare med mindre vikt istället för mycket effekt. Framför allt är det billigare till en viss gräns...
Posta gärna vikten på din hoj så att jag får veta. Tips är att använda två badrumsvågar, då kan man även väga in balans på hojen.
Mer bilder kommer...

heliac skrev:
2521423 Tasty-nuts har Titan och aluskruv. Jättebra att handla av.

Glömde bort dom, ska kolla imorgon, tack för tipset! Hur går det med ditt bygge?

Last edited:

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
No money, no boost. Nädå..det går framåt men lite för sakta. Tyvärr får ekonomin styra tempot.

mickelin

Guest
heliac skrev:
2523280 No money, no boost. Nädå..det går framåt men lite för sakta. Tyvärr får ekonomin styra tempot.

Du får fixa lite spons, gå på HK i vårt östra grannland så ska det väl kunna lösa sig? Hoppas du får ihop hojen iaf, det lär bli ett häftigt bygge.
Hittade tidningen med reportaget om en likadan hoj som din, jag nämnde den tidningen för länge sedan. Jag skickar den på posten den här veckan så kanske du får lite mer bra ideér.

mickelin

Guest
lasse kongo skrev:
2550904 kan nog bli bra!!

va kostade hojjen ?

Tackar! Hojen gav jag 23" för. Då inkluderade det några småfel. Ska stoppa i en 750-motor så fort som jag får tummen ur. Efter det är det bara bucklan på ramen som behövs åtgärdas.
Siktar på iskörning inom några veckor....

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Hur går det med bygget? börjat att pilla in stora motorn? Svetsat något på ramen?
Är själv grymt meksugen men nu är det tyvärr tentatider:huvet

Var har du för tankar när det gäller lampa och sånt?

Följer bygget med spänning (fast jag borde plugga:rolleyes: )

keep us updated!

mickelin

Guest
matte_mannen skrev:
2570764 Hur går det med bygget? börjat att pilla in stora motorn? Svetsat något på ramen?
Är själv grymt meksugen men nu är det tyvärr tentatider:huvet

Var har du för tankar när det gäller lampa och sånt?

Följer bygget med spänning (fast jag borde plugga:rolleyes: )

keep us updated!

Lägesrapport från stugan i skogen:

Hojen har det inte hänt så mkt med, lite vajerdragning är det enda. För tråkigt för att dokumentera....
Har påbörjat två vinterprojekt som gör att hojbygget hamnar lite i skuggan framåt nyår.
Dels blir det däck för vinteråka och dels blir det garagebygge. Sedan kommer det hända massor med saker! Garaget kommer bli trettio kvm stort så det blir nog en svarv och lite annat skoj där inne, nu kommer det inte bli några sönderfrusna fingrar mer...

Lamptankar syns på en av de första bilderna i tråden, där står en framlampa från en GSXR K3 (?) och väntar. Sedan vet jag inte om det kommer bli den lampan då det blir lite klumpigt. Har funderingar på ngn form av toppkåpa som inte blir så stor och klumpig. Det vore isåfall mot mina principer så vi får se. Det finns ju alltid små projektorlysen att köpa som man kan gömma var som helst.

Ska försöka jobba på lite trots de andra projekten och lägga upp bilderna här.

PS. Lycka till med tentorna, matte_mannen! DS.

mickelin

Guest
Kamikaze kid skrev:
2575584 Hur går det med dubbarna?

Jag har fått ner lyftarna i plattan!
Ja nästan..
Formarna hade gett sig så dom går inte ner ordentligt me det får ju nån annan lösa! :)

Dubbar, ja. Såg du istäcket som täckte oss imorse? Nu är det nära, dubbar får du på ons om min planering klickar. Fick hem dom i fredags.

Lite tråkigt med lyftarna men du är nära nu, snacka om häftigt! Våldgästar ev imorgon, har fortfarande inte sett ISR-kronan.... :hördu

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
mickelin skrev:
2577883 Dubbar, ja. Såg du istäcket som täckte oss imorse? Nu är det nära, dubbar får du på ons om min planering klickar. Fick hem dom i fredags.

Lite tråkigt med lyftarna men du är nära nu, snacka om häftigt! Våldgästar ev imorgon, har fortfarande inte sett ISR-kronan.... :hördu

Ja det var kallt här! :D

Är nog hemma i morgon och inventerar lite Blackbird delar!

ISR kronan ligger och gosar till sig inför nästa projekt!
Hade du nån dämpare till övers till RäserCBRen?

mickelin

Guest
Kamikaze kid skrev:
2577887 Ja det var kallt här! :D

Är nog hemma i morgon och inventerar lite Blackbird delar!

ISR kronan ligger och gosar till sig inför nästa projekt!
Hade du nån dämpare till övers till RäserCBRen?

Trodde inte kallt kunde vara bra men... :tummenupp

Vad för sorts dämpare? Har bak till en gixxer 750 -97 över.... Klura till imorgon...
Menar du slip-on har jag hur många som helst! Ange material och märke så tar jag med mig...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
mickelin skrev:
2577896 Trodde inte kallt kunde vara bra men... :tummenupp

Vad för sorts dämpare? Har bak till en gixxer 750 -97 över.... Klura till imorgon...
Menar du slip-on har jag hur många som helst! Ange material och märke så tar jag med mig...

Nått som passar på 900an och är lättare än det hemmabyggda i plåt!
Ta med några så får vi se vad som passar!

mickelin

Guest
SCRAP skrev:
2626330 Hur går det med lättningen?
Vi vill ha bilder!

Det blev ett oplanerat garagebygge mitt i alltihop. Ska göra ett ryck inom snar framtid och få fart på tråden igen. Kanske i slutet på veckan???

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA