Projekt Linhai 100cc

Ziddan

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Linhai Allroad 100cc -05
Jag har; som ni troligen har fått information om, håller på med ett projekt. Målet är att komma över 80-hästkrafter, men med max 100-kubik. Detta kan låta osannolikt, men det är inte omöjligt. Jag har framför allt en budget på femtusenkronor. Om ni har läst såhår långt så kommer ni bli belönade av den information som jag nu ska förmedla er.

Trimrör

Först har jag tänkt att byta avgassystem. Vilket system som kommer användas har jag och mina kamrater i garaget grummlat över under några veckor, men vi har beslutat att vi ska producera ett eget; enbart gjort av en blanding mellan tre olika material (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).

Planing och horning

Detta är troligen det viktigaste man bör utföra under trimningsstadiet.
Vi har dock i vårat garage upptäckt en ny och förbättrad metod som kommer öka effekten med ungefär 37% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).

Borrning

Denna metod har vi; efter många tester, sammanfattat att effektökningen kommer bli på ungefär 25% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).

Turbo

Genom år av försök har vi nu lyckats framställa en egen prototyp av en turbomodell av storlek 4:17c (använd google om ni inte förstår uttrycket).
Med turbon installerad som så har vi räknat ut att effektökningen ligger på ungefär 150% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).

Slutsats

Denna trimningsprocess har vi räknat räknat ut ska funka. Om ni har några frågor angående detta så var vänlig skicka PM. Klagåmol och mekaniker undanbedes att delta i "diskussionen".

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
enligt mina beräkningar och era teoretiska värden på effektökningenså får jag det till 119 häst. Föresten är det en två takt eller en fyrtakt? Och hur har du tänkt genomföra allt detta med 5 tusen spänn?

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
Tvivlar på 80hästar på slangen.
Men genomför och bevisa och jag blir överlycklig :)
Lycka till!!

/Hagberg

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Låter spännande och seriöst(hoppas jag).

Lycka till! :tummenupp

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
150% effekt ökning :confused: öööh hur ska du lyckas med det? :va du kommer ju skuta toppen och knäcka vev å hela köret :tungan :3freak
aja men du verkar ha planerat det ganska väl :) antar att du får byta till top komponenter, om du ska få det å hålla :)
ps. vad kosta turbon?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Äntligen någon som trimmar och inte bara skruvar på lite grejer, räknar ihop den påståda effekt ökningen (tagen från hemmsidan man köpte sakerna från) Och multiplicerar med 1,25. :tungan

Tvivlar starkt på 150% på turbon men kanske 50? Ska bli riktigt kul att följa detta.

Får man fråga om er bakgrund? Vore lite roligt att veta. Altså utbildningar och praktiskt osv..

/ Jimmy.

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Ärligt, om ni lyckas med detta så måste nu kunna sälja era über metoder och über delar för hur mycket som helst. Ca 100hk på 100cc! Något som man gärna skulle vilja se i verkligheten. :tungan

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
AntiAntonAnt skrev:
Ärligt, om ni lyckas med detta så måste nu kunna sälja era über metoder och über delar för hur mycket som helst. Ca 100hk på 100cc! Något som man gärna skulle vilja se i verkligheten. :tungan

Inte bara se, utan också lyssna på och framför allt köra :yoparty

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag har uppfunnit en ny ram som håller för hastigheter på över 300km/h och väger under 10kg, men kan tyvärr inte avslöja något, garagehemlighet!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
flääääääjjjjmmmmmmmm

:corn

första gången jag gör såhär men detta var för mycket

80 häst har dom ju trimmat mycket för att få ur en rs 250

50 hästar i en 125a å du är kung (enbart riktiga tävlings cyklar)

30hästar ur en orginal sport 125a

20 hästar ur en riktigt råtrimmad 50cc

va glad om du får ur 30:)

eller sa du något om turbo, aja lycka till!

Visa bilder eller är allt så topp hemligt?

edit: 5000kr trodde du skrev 50000kr.....

Hoppas de går bra! Vad är syftet med tråden?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...