Ziddan
Ny medlem
Jag har; som ni troligen har fått information om, håller på med ett projekt. Målet är att komma över 80-hästkrafter, men med max 100-kubik. Detta kan låta osannolikt, men det är inte omöjligt. Jag har framför allt en budget på femtusenkronor. Om ni har läst såhår långt så kommer ni bli belönade av den information som jag nu ska förmedla er.
Trimrör
Först har jag tänkt att byta avgassystem. Vilket system som kommer användas har jag och mina kamrater i garaget grummlat över under några veckor, men vi har beslutat att vi ska producera ett eget; enbart gjort av en blanding mellan tre olika material (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Planing och horning
Detta är troligen det viktigaste man bör utföra under trimningsstadiet.
Vi har dock i vårat garage upptäckt en ny och förbättrad metod som kommer öka effekten med ungefär 37% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Borrning
Denna metod har vi; efter många tester, sammanfattat att effektökningen kommer bli på ungefär 25% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Turbo
Genom år av försök har vi nu lyckats framställa en egen prototyp av en turbomodell av storlek 4:17c (använd google om ni inte förstår uttrycket).
Med turbon installerad som så har vi räknat ut att effektökningen ligger på ungefär 150% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Slutsats
Denna trimningsprocess har vi räknat räknat ut ska funka. Om ni har några frågor angående detta så var vänlig skicka PM. Klagåmol och mekaniker undanbedes att delta i "diskussionen".
Trimrör
Först har jag tänkt att byta avgassystem. Vilket system som kommer användas har jag och mina kamrater i garaget grummlat över under några veckor, men vi har beslutat att vi ska producera ett eget; enbart gjort av en blanding mellan tre olika material (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Planing och horning
Detta är troligen det viktigaste man bör utföra under trimningsstadiet.
Vi har dock i vårat garage upptäckt en ny och förbättrad metod som kommer öka effekten med ungefär 37% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Borrning
Denna metod har vi; efter många tester, sammanfattat att effektökningen kommer bli på ungefär 25% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Turbo
Genom år av försök har vi nu lyckats framställa en egen prototyp av en turbomodell av storlek 4:17c (använd google om ni inte förstår uttrycket).
Med turbon installerad som så har vi räknat ut att effektökningen ligger på ungefär 150% (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Slutsats
Denna trimningsprocess har vi räknat räknat ut ska funka. Om ni har några frågor angående detta så var vänlig skicka PM. Klagåmol och mekaniker undanbedes att delta i "diskussionen".