Projekt Linhai 100cc

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ziddan skrev:
Jag märker att det finns lite tvivel bakom projektet. Det verkar som att ni undrar hur våran budget ska räcka till. Tyvärr så glömde jag förmedla er om att budgeten inte täcker allt. Vi har så gott som alla material och verktyg hemma i garaget, så det enda vi behöver stå för är om något kommer ta slut, t.ex. skruvar, muttrar, pizza och läsk.

Tyvärr så är jag även bekymrad över eran trångsynthet. Vi har självklart tänkt igenom möjligheterna och vi har efter många tester lyckats framställa ett eget bränsle som bygger på helt andra kemikalier än bensin (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).

Som ni säkert kan räkna ut så är det så gott som omöjligt att nå över 80-hästar med originalcylinder och dylikt. Därför har vi producerat fram en unik cylinder (bygger dock på samma princip, men andra material för att klara av det hårda arbetet). Lite mer information om motorn kommer inom kort.

Nu kan ni ställa er frågan om detta är rent skitsnack eller inte. Vi kan tyvärr för tillfället inte bevisa något än, men vi kommer med bilder inom några dagar (troligen nästa vecka). Vi i garaget ber er att ha tålamod.
Om du ville få bort all tvivel misslyckades du nog med ditt senaste inlägg. Du lockade nog till dig ännu mer tvivel
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
antagligen snackar han skitsnack eller också har han rätt vågar inte utala mig iaf om vad jag tycker :) skulle vara kul o veta lite mer fakta om hur många atomfysiker och raketforskare ni använder till det här projektet :gnissla


:) lycka till!
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Solid snake skrev:
Tja fungerar det så är det ju kul, men jag vet inte vad jag ska tycka för tillfället, tvivlar inte direkt, men jag är inte full av förhoppningar heller.

Som sagt, kul om ni får det att fungera.


Jag är väldigt skeptisk till att det fungerar. Ta tex vilken stor motorcykeltillverkare som helst. Jag tror deras samlade kunskap övergår eran i ljusår. Så om nu ni skulle kunna kräma ut 80 HP ur 110 cc så borde de kunnat gjort detta för flera år sedan. Och det hade vart lite slagkraftigt om dom gett ut en 110 cc med 80 HP, de hade ju fått världens alla moppefucko-ögon riktade till sig. Men har de gjort de? Inte så vitt jag vet.

Fungerar det så är det kul, men som sagt tror jag inte mycket på det.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
seyou skrev:
Jag är väldigt skeptisk till att det fungerar. Ta tex vilken stor motorcykeltillverkare som helst. Jag tror deras samlade kunskap övergår eran i ljusår. Så om nu ni skulle kunna kräma ut 80 HP ur 110 cc så borde de kunnat gjort detta för flera år sedan. Och det hade vart lite slagkraftigt om dom gett ut en 110 cc med 80 HP, de hade ju fått världens alla moppefucko-ögon riktade till sig. Men har de gjort de? Inte så vitt jag vet.

Fungerar det så är det kul, men som sagt tror jag inte mycket på det.

Finns faktiskt massa byrokratiska hinder. Samma hinder gör att hayabusa inte levereras med turbo från fabrik.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
seyou skrev:
Jag är väldigt skeptisk till att det fungerar. Ta tex vilken stor motorcykeltillverkare som helst. Jag tror deras samlade kunskap övergår eran i ljusår. Så om nu ni skulle kunna kräma ut 80 HP ur 110 cc så borde de kunnat gjort detta för flera år sedan. Och det hade vart lite slagkraftigt om dom gett ut en 110 cc med 80 HP, de hade ju fått världens alla moppefucko-ögon riktade till sig. Men har de gjort de? Inte så vitt jag vet.

Fungerar det så är det kul, men som sagt tror jag inte mycket på det.
En annan anledning till att de inte gör det är nog för att det finns inte så stort användningsområde för något som kanske håller kanske 10 sek på maxvarv. Jag menar med så pass många kusar och så liten cylindervolym så lär ju alt flyga i luften hur fort som helst!
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Det låter som killarna e proffs, i alla fall bättre än mig. :tomten
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
En annan anledning till att de inte gör det är nog för att det finns inte så stort användningsområde för något som kanske håller kanske 10 sek på maxvarv. Jag menar med så pass många kusar och så liten cylindervolym så lär ju alt flyga i luften hur fort som helst!


Ok. Men jag misstänker ändå att någon tillverkare skulle kunna fixa till iallafall 50-60 kusar och ändå få schyssta grejer som håller. Nu snackar vi om helt andra metaller än som används idag. De borde iallafall kunna göra det och kanske öka priset med 10.00 eller mer. Men ingen gör det.

Sen 80 BP ur 110cc, det är ju inte bara motorn det hänger på. Kraftöverföringen till hjulen måste ju funka och alla krafter på alla delar i den mekaniska biten kommer ju att vara enorm.

Så, Jag tror det när jag ser det.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Lundgren skrev:
En annan anledning till att de inte gör det är nog för att det finns inte så stort användningsområde för något som kanske håller kanske 10 sek på maxvarv. Jag menar med så pass många kusar och så liten cylindervolym så lär ju alt flyga i luften hur fort som helst!
de lär ju typ behövas 78 cylinder skruvar som e fästa i blocket för att hålla tätt.... fast frågan är om enns de håller :3freak
med tanke på att man lär ju få skruva upp laddtrycket i turbon rätt rejält för att få ut så mycket effekt i en sån lten motor :tungan :rolleyes:

men lycka till :tummenupp e nyfiken på att se hur de går :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
seyou skrev:
Ok. Men jag misstänker ändå att någon tillverkare skulle kunna fixa till iallafall 50-60 kusar och ändå få schyssta grejer som håller. Nu snackar vi om helt andra metaller än som används idag. De borde iallafall kunna göra det och kanske öka priset med 10.00 eller mer. Men ingen gör det.

Sen 80 BP ur 110cc, det är ju inte bara motorn det hänger på. Kraftöverföringen till hjulen måste ju funka och alla krafter på alla delar i den mekaniska biten kommer ju att vara enorm.

Så, Jag tror det när jag ser det.

Jo tack en rs med 32 hästar håller ju knappt tror inte tillverkarna vill fixa 50 häst då för dom har ju visa krav på sig om garantier och sånt.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Svanen skrev:
Det håller efter hur man håller efter det :hihi

Självklart men eftersom många inte klarar att håla efter en rs hur skulle det då gå med en sån maskin?
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Ziddan skrev:
Tyvärr så är jag även bekymrad över eran trångsynthet. Vi har självklart tänkt igenom möjligheterna och vi har efter många tester lyckats framställa ett eget bränsle som bygger på helt andra kemikalier än bensin (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).

Om ni nu har frammställt ett så bra bränsle i erat garage, varför inte ta kontakt med någon ledande tillverkare och sälja iden för? eller, varför inte se till att få sponsorpengar? Borde vara ganska självklara saker att göra i eran sits.

Men visst, den dan jag ser maskinen ska jag :Bugar och pussa dina dojjor.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Seyou: Ne det är sant.

Förövrigt undrar jag varför han har döpt tråden till Projekt Linhai 100cc. Han säger ju att han har tillverkat en egen cylinder av eget material. då kallar jag det knappast en linhai längre snarar bara 100cc.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
Seyou: Ne det är sant.

Förövrigt undrar jag varför han har döpt tråden till Projekt Linhai 100cc. Han säger ju att han har tillverkat en egen cylinder av eget material. då kallar jag det knappast en linhai längre snarar bara 100cc.


Men han ska kanske ha den i samma ram :tomten

Vi kommer nog säkert få se ett nytt rekordförsök på både bulten och 402 m.




:lol :lol :lol
 

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
Inte omöjligt, som många verkar tro.

Enligt mig så är det kul att nån provar.
Och till skillnad mot resten så har jag förtroende tills
motsatsen är bevisad.

Ska bli intressant att se allting sen på bild.
För vad jag fattat det som så är detta en 4-taktare.
Själva cylindern är väl inget svår att tillverka så jag förstod inte
varför han nämnde det.
Det är värre med, kam, ventiler, kamdrivning bla bla bla..
Går ju att dra upp hur mycke som helst som inte går att köpa.
Iförsig kan man ju åka "snäll-kam" när man åker överladdat, men
resten? Vilket jag tvivlar på att det går att köpa.

och om du har material för att tillverka cylindrar, topplock osv.
Varför ska du lägga pengar på nånting alls?


Kul att alla börjar fundera på hur LÄNGE det kommer hålla,
men han har väl aldrig sagt hur länge den ska hålla, bara vad den ska prestera.
Så den behöver bara hålla tillräckligt länge för att få den bromsad, sen lägga upp bild på resultatet.

Ha det bra, och lycka till.
/Hagberg
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top