Projekt minichopper.

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
überjahn skrev:
Kedja monterad och klar.

Förstärkt ramen idag, den va alldeles för klen vid övre motorfästet (vek sig, men är fixat
Motorfästen svetsade och motorn ordentligt monterad, får väll hopas att det är tillräckligt förstärkt bara så att den inte viker sig i över första vägbulan. :rolleyes:

Bilder kommer!
:yoparty fan va gött, hur ska du göra med sadeln? ska du ha ensån dära som liknar cykel sadel? :)

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Hmm, rullat idag men utan resultat... måste fixa den dåliga gnistan... ingen i jkpg som har lite tänddelar till cb125t liggandes som jag bara kan låna och se vad som är fel?

Mvh Erik

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
hel rått! haft samma(SAMMA) ideé ett bra tag nu. tänker du regga in den?
borde nästan bli den första bobber cb125:an i sverige som e laglig för väg i så fall. stor tumme upp för detta projekt! vill bara se mer nu.

lycka till med resten.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
har du bara lagt 1000kr så tycker jag du ska ta reda på vad det kostar att regga in som amatörbyggt fordon med 11kw då borde du ju kunna tjäna lite pengar. Menar sälja på blocket sen:D men sätt tillbaka batteriet nu

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Hmm

Har kollat lite på det men verkar ganska krångligt + en hel del cash... men det vore grymmt :tummenupp

När jag tänker efter så är det väldigt mycket som är original, typ hjul, bromsar, motor, stor del av ramen mm...

Har även läst lite om att svetsarna inte får vara slipade men kan ju kola upp det mer nogrant...

Om någon har lite mer koll på detta så vore det kul om ni skrev hur det funkar med regbes av mc.

rallyfisken skrev:
hel rått! haft samma(SAMMA) ideé ett bra tag nu. tänker du regga in den?
borde nästan bli den första bobber cb125:an i sverige som e laglig för väg i så fall. stor tumme upp för detta projekt! vill bara se mer nu.
lycka till med resten.

Äntligen får höra ordet bobber i min tråd! :tummenupp

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Är du säker på att de inte e föratt du inte har batteriet i som göratt de blir så dålig gnista? :va min mini går inte alls å stara om man inte har batteriet i (har tästat å föra ihop sladdarna) de e inte elstart kan jag även påpeka :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
NSR_MAN skrev:
Är du säker på att de inte e föratt du inte har batteriet i som göratt de blir så dålig gnista? :va min mini går inte alls å stara om man inte har batteriet i (har tästat å föra ihop sladdarna) de e inte elstart kan jag även påpeka :)
Att föra ihop sladdarna kan väll inte va någon höjdare eller? Då blir det ju kortis...

Jag kan från ganska säkra källor meddela att erik ska köpa batteri på måndag :fakta och en otroligt duktig person ska hjälpa honom med elen (nåja, försöka hjälpa till iaf :rolleyes: )

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
NSR_Martin skrev:
Att föra ihop sladdarna kan väll inte va någon höjdare eller? Då blir det ju kortis...

Jag kan från ganska säkra källor meddela att erik ska köpa batteri på måndag :fakta och en otroligt duktig person ska hjälpa honom med elen (nåja, försöka hjälpa till iaf :rolleyes: )
haahha :tungan

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
NSR_Martin skrev:

Va? Ska han? Vem ska hjälpa honom? :tungan

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Efter mycket mekande och ett nytt batteri och med MYCKET hjälp av nsr_martin (tack ska du ha) så fick jag tillslut bra gnista på båda stiften :tummenupp

Ska provstartas imorron om jag får tag på stift ( det ena gick av vid gängan i toppen men det gick skruva ut ändå)

Och ja, jag vet...MÅSTE lägga upp lite bilder snart...tråden börjar bli väldigt tråkig :rolleyes:

Kommer innom kort.

Mvh Erik

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
überjahn skrev:
Har även läst lite om att svetsarna inte får vara slipade men kan ju kola upp det mer nogrant...

om det är problemet så lägegr du väll bara nya kanter? fixa, besiktiga och sälj den till mig :tungan ! (om priset inte är för högt...)

Vill se mer nu!

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Lite bilder...

1. Motorn.

2. Nytt motorfäste.

3 Ny kedja, passade perfekt vid svingen.

4 Elsystem...innan jag o Martin började.

5 Tändspolarna gömms under sadeln.

Har nyare, men datorerna i skolan är så sega så för över till datorn så sällan...

1 Förgasarna fick sig lite glans medans jag väntade på nått.

2 Förslag till avgasmonteringen.

Bifogat

• hej 2.jpg
    hej 2.jpg
    55 KB · Visningar: 104
  • hej234.jpg
    hej234.jpg
    45 KB · Visningar: 99
  • hej2434.jpg
    hej2434.jpg
    58.3 KB · Visningar: 112
  • hej 23.jpg
    hej 23.jpg
    43 KB · Visningar: 98
  • hej 24.jpg
    hej 24.jpg
    57.3 KB · Visningar: 110

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Bilderna är lite gammla...för över sällan

Bifogat

• hej.jpg
    hej.jpg
    47.3 KB · Visningar: 96
  • hej346.jpg
    hej346.jpg
    46.5 KB · Visningar: 183
  • hej4556.jpg
    hej4556.jpg
    25.4 KB · Visningar: 97

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
überjahn skrev:
Efter mycket mekande och ett nytt batteri och med MYCKET hjälp av nsr_martin (tack ska du ha) så fick jag tillslut bra gnista på båda stiften :tummenupp

Äh, det enda jag gjorde va ju att fixa så det blev gnista på båda stiften ;)
Alltid kul att meka hoj, började dock kännas lite hopplöst frammåt slutet ,hehe...

Ska hjälpa dig med problemet att batteriet kortsluts, får se om jag kan hitta vad det är. Sånt är ju smått omöjligt att hitta om man inte har nån multimeter med (eller inte vet hur man ska mäta med för den delen... Jag har väll lite hum om det iaf...)

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
NSR_Martin skrev:
Äh, det enda jag gjorde va ju att fixa så det blev gnista på båda stiften ;)
Alltid kul att meka hoj, började dock kännas lite hopplöst frammåt slutet ,hehe...

Ska hjälpa dig med problemet att batteriet kortsluts, får se om jag kan hitta vad det är. Sånt är ju smått omöjligt att hitta om man inte har nån multimeter med (eller inte vet hur man ska mäta med för den delen... Jag har väll lite hum om det iaf...)
så vad var felet? var de batteriet? eller var det en taskig koppling nånstans? :va
btw: de blir ju ruskigt fränt :bow :bow

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
förslag till avgasmontering.

tycker att du ska dra rören undermotorn och vinkla ut dem åt sidorna strax innan
bakhjulet, typ 10 cm innan elelr så. vore redit fett. bara du fortsätter i sama stil så komemr detta bli underbart!

Lycka till med resten!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
NSR_MAN skrev:
så vad var felet? var de batteriet? eller var det en taskig koppling nånstans? :va
btw: de blir ju ruskigt fränt :bow :bow
Det va skit bakom spakarna när det kopplades ihop ;) Hehe, nädå, men erik hade ingen möjlighet att mäta upp hur det skulle va så en sladd till ena tändspolen va felkopplad, det va felet, lösningen på att det va dålig gnista hette batteri...

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
NSR_Martin skrev:
Det va skit bakom spakarna när det kopplades ihop ;) Hehe, nädå, men erik hade ingen möjlighet att mäta upp hur det skulle va så en sladd till ena tändspolen va felkopplad, det va felet, lösningen på att det va dålig gnista hette batteri...
ok :tummenupp bra att ni löste det iallafall :)
Btw yberjahn: nån fundering på hur den ska lackas? :gnissla

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...