Projekt minifighter (gsxr 400)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
matte_mannen skrev:
Senaste tillskottet är ett par stålomspunna slangar från hydrascand i göteborg. Stället rekomenderas verkligen: hjälpsam personal och vettiga priser, =fick punga ut 200:- /st.
Var det "kopior" av originalslangarna? Inklusive banjobultar? Riktigt billigt i så fall!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
hållundan skrev:
Var det "kopior" av originalslangarna? Inklusive banjobultar? Riktigt billigt i så fall!
.
Hade ju tre slangar på min orginal, men tänkte slakta ett par gram :D och skita i mellankopplingen så jag körde med bara på två slangar och dubbelbanjo. Hört att det blir bättre bromsverkan också.. Annars är det samma som orginal. Fick inte med banjobulten eftersom jag inte visste vilken gänga och gängstigning det ska vara. Annars hade han garanterat skickat med en.

När jag fixade min oljeslangar där så hade jag räknat fel på längden första gången, inga problem - fick nya utan att betala ett öre.

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Lillgixxern är fetare än fetast
img43465ea82e649-thumb.jpg

Man kanske skulle skicka på en turbo när man ändå håller på :banana

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
don_tomazo skrev:
Lillgixxern är fetare än fetast
img43465ea82e649-thumb.jpg

Man kanske skulle skicka på en turbo när man ändå håller på :banana

Tjena tomazo!

Vad händer med din lillgixxer? Är det seriös pimpning på G?
Motorn borta = turbokonventerin? :yoparty

Låt mig veta vad som händer!

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
matte_mannen skrev:
Tjena tomazo!

Vad händer med din lillgixxer? Är det seriös pimpning på G?
Motorn borta = turbokonventerin? :yoparty

Låt mig veta vad som händer!

Nej jag rev ner motorn för att justera ventilerna när den vägrade starta. Fortfarande seg som fan att starta men nu går det iaf. Har nästan fått ihop alllt nu. Ska bara göra några finjusteringar. Hur är din när du startar den? Kanske allmänt känt att just den är svår att starta?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
don_tomazo skrev:
Nej jag rev ner motorn för att justera ventilerna när den vägrade starta. Fortfarande seg som fan att starta men nu går det iaf. Har nästan fått ihop alllt nu. Ska bara göra några finjusteringar. Hur är din när du startar den? Kanske allmänt känt att just den är svår att starta?

Tog du av spisen bara för att justera ventilerna? Det räcker ju att bara ta bort tanken och ventilkåpan och drenera kylvätskan.

Min är inte svår att starta. Kanske har du nån skit i fuggarna. Chokemunstyckerna är ju sjukt små, kanske har det fastnat nån skit där?

Ska du inte passa på att lämna in ramen på pulverlack nu när motorn ändå är borta? :D

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
matte_mannen skrev:
Tog du av spisen bara för att justera ventilerna? Det räcker ju att bara ta bort tanken och ventilkåpan och drenera kylvätskan.

Min är inte svår att starta. Kanske har du nån skit i fuggarna. Chokemunstyckerna är ju sjukt små, kanske har det fastnat nån skit där?

Ska du inte passa på att lämna in ramen på pulverlack nu när motorn ändå är borta? :D

Ja visst är det så men det var inte bara det som gjordes. Massa annat skit. Hade bla. gängpaj på ettans tändstift.
Nålarna är kollade.
Nej tanken är att den ska försvinna innom en snart framtid här. Har ingen användning för den. Min Gixxer 1000 går mkt snabbare :)

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Plockar upp en gammal tråd och förgyller med lite bilder...

Jobbigast har varit att fixa instrumenteringen. Har fräst ut alting ur ett plastblock. Tog ett bra tag innan passformen blev 100. Ska dessutom sätta dit en alu skiva som döljer allt "omkring"...

I vinter blir det ny lack (ordentlig) då biltemalacken som är på nu krackelerat.

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    45.7 KB · Visningar: 139
  • ins.JPG
    ins.JPG
    46.5 KB · Visningar: 160
  • 1.JPG
    1.JPG
    49.4 KB · Visningar: 68
Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Hell yeah alltså!
Skitfint Matte. Min kommer aldrig bli sådär fin. Orkar ju inte me den längre :)
En fundering bara, vad har du för dimention på däcken (fram å bak). Finns Power i 130-140?!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
matte_mannen skrev:
1983210
Senaste tillskottet är ett par stålomspunna slangar från hydrascand i göteborg. Stället rekomenderas verkligen: hjälpsam personal och vettiga priser, =fick punga ut 200:- /st.

Hur får man tag i dom?
hittar inget på nätet...

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
don_tomazo skrev:
2556316 Hell yeah alltså!
Skitfint Matte. Min kommer aldrig bli sådär fin. Orkar ju inte me den längre :)
En fundering bara, vad har du för dimention på däcken (fram å bak). Finns Power i 130-140?!

Tack, tack! Pilot sport finns i 150/60-17 vilket jag haft på mina senaste bakdäck. Funkar fint!

Paser skrev:
2556360 Hur får man tag i dom?
hittar inget på nätet...

Ligger i biskopsgårdens industriområde. Mina slangar har funkat kanon! Mina oljeslangar därefrån har jag dock fått byta, gratis naturligtvis.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
matte_mannen skrev:
2556291 Plockar upp en gammal tråd och förgyller med lite bilder...

Jobbigast har varit att fixa instrumenteringen. Har fräst ut alting ur ett plastblock. Tog ett bra tag innan passformen blev 100. Ska dessutom sätta dit en alu skiva som döljer allt "omkring"...

I vinter blir det ny lack (ordentlig) då biltemalacken som är på nu krackelerat.

Skitsnygg hoj!:tummenupp
Skulle vara kul att ha en fin orginalminigixxer i mint condition!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
matte_mannen skrev:
2556385
Ligger i biskopsgårdens industriområde. Mina slangar har funkat kanon! Mina oljeslangar därefrån har jag dock fått byta, gratis naturligtvis.

Tack tack!

Har du möjligtvis ngt telenummer?

S_Leon

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GsxR
Den såg riktigt fin ut.Vad har du lackat på den då? Tycker den ser bra ut i lacken med.

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
S_Leon skrev:
2556608 Den såg riktigt fin ut.Vad har du lackat på den då? Tycker den ser bra ut i lacken med.

Tack,

Lacken ser helt ok ut på bilderna men är "sliten" och har mattats ned på flera ställen. Hade ingen erfarenhet alls när jag lackade den förra gången. Var skinsnyggt ett tag men biltemalack är biltemalack...

Fundarar på något liknande som jag har. Blir tvåfärgat i alla fall. Kanske rött och svart? Denna gång med riktig 2k färg och färgspruta.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Kul bygge :D

Engelsmännen bygger fighter av det mesta.. Men då brukar det ju ibland råka hamna lite värre och nyare knotor mellan rambenen med..

Z550 med GSX600R knota? :) Går det att besikta sådana byggen i sverige ens en gång?

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Tjena brorsan!
Kul att se att du ar aktiv med hoj-fixandet! Hur gar det med lackningen forresten, har du testat att lacka med kompressorn? Hade sa himla garna varit med och lekt men jag far val ge mig till tals tills jag kommer hem fran "indianland". Imorgon ska jag och Joel hyra cross-hojar forresten! En 650 och en 250 (har paxat 650n!) Vadret att aka ar ju LITE battre har nere an i Svedala! Om du borjar lacka sa slang upp bilder sa fort som mojligt sa kanske man kan halla sig uppdaterad om vad som hander!

Ha det gott brodern!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Trevligt projekt. Hoppas att du får till det med färgen och instrumenteringen.
Ska du byta ut bakdelen på den elelr ska du behålla orginalet? Blev faktiskt ytterst förvånad över hur bra orginalet såg ut.
Byta ut fälgarna? Typ gsx 500 fälgar, de helgjutna 3 ekrade från nya modellen.

Lycka till i höstmörkret.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...