Projekt minimotard vattenkyld

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
MangeH skrev:
Nu är det inte så mycket svetsjobb kvar. Bara ett fäste till expansionskärlet. Har blivit ganska mycket ombyggnader pga avgasröret. Sen är det bara och börja slipa och dra en lack på den.

Jag tycker att avgasen ser riktigt bra ut! Däremot måste du fästa upp kylaren bättre, annars kommer den att brista mellan övre tanken och fästet... Ser lite trångt ut med ett luftfilter. Spännande projekt som ska bli kul att se fulländat.

Mvh Joakim
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
appelvikaren skrev:
Såg lite mongo ut med avgasröret men annars skit bra projekt :)

///jonathan

Det var ju det enda stället det gick att ha avgassystemet på!!! Antingen där eller om man vill dra det på ena sidan och använda det som "kraschpuck" varje gång man kör i... Du kanske inte har sett att det är så här det ser ut på vissa "riktiga" minimoto, därav idèn.
 

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Ort
västerås
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
MangeH skrev:
Det var ju det enda stället det gick att ha avgassystemet på!!! Antingen där eller om man vill dra det på ena sidan och använda det som "kraschpuck" varje gång man kör i... Du kanske inte har sett att det är så här det ser ut på vissa "riktiga" minimoto, därav idèn.

Jo på blata elite sitter det väll ett sådant rör om jag itne är helt ute och cyklar :D

Riktigt kul projekt detta ska jag följa :banana
///jonathan
 

Krulos

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Kinna
Hoj
Kawasaki KX500 -93
Tror du verkligen att den svingen håller? Ser ju inte ut att den kommer göra det! FÖRSTÄRK ;)

Annars är den tuff.
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Håller med. förstärk svingen. MYCKET!! det jag fundrar på är att den fjädrar och då kanske avgaset går i backen?
på en minimoto som har avgasystemet på undersidan så är det juh stum ram och plana ytor att köra på.. men jagvet juh inte vad du kör på för underlag eller hur mycket den "fjädrar"!

Blev annars skit snyggt :D
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
fahrenheit skrev:
Håller med. förstärk svingen. MYCKET!! det jag fundrar på är att den fjädrar och då kanske avgaset går i backen?
på en minimoto som har avgasystemet på undersidan så är det juh stum ram och plana ytor att köra på.. men jagvet juh inte vad du kör på för underlag eller hur mycket den "fjädrar"!

Blev annars skit snyggt :D

Den fjädrar knappt någonting. Ingenting tar i när man fjädrar ner den. Det enda som skulle behöva förstärkas är väl svingfästena som sitter i ramen.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Trådlyft

Vi tar ett ordentligt trådlyft:
Den vattenkylda motorn såldes då jag bara har haft den stående hela sommaren och inte orkat bry mig. Tänkte att det blir luftkylt ändå.

Hittade en luftkyld motor på ebay.de. Varvar 12000 rpm och ska ha 7 hk. Då slipper man kylare och div slangar. Får se hur det går denna gången!
 

Bifogat

  • Innerskärm 005.jpg
    Innerskärm 005.jpg
    132.4 KB · Visningar: 115

micke__89

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
karlstad (oslo)
Hoj
Yamaha FZR1000 1989
ser ut som ett riktigt intressant bygge det där =) förstår att du valde luftkyld motor. men jag hade nog sett framemot att se dig lösa problemen med slangar och vattenpump mm. rock on duuuude:yoparty
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
kan inte annat säga att du e skicklig....

sett både S-F-gixxern och nu minimoton..

kul att se lite gediget hantverk...

keep on going!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top