Projekt Suzuki GSXR 750RR -00 (-10649 gram)
Hade under drygt 20år en Moto Speed trimmad Suzuki GSXR1100 -86
Den var lite lätt modifierad för att bli lagom trevlig borrad till 1108cc med
RS 36r, nya kammar, ljudligt V&H system mm. Lättad från 227Kg till ca 215Kg
fulltankad vikt med ca 160Hk i motorn. Den döptes till GSXR1100R.
Dock så var det nån som stal den under våren 2016
Så nu är det dax för en Gixxer igen projektet är döpt till GSXR750RR.
Hojen är en Suzuki GSXR 750Y alltså från -2000
Hyfsat skick & har gått ca 2300mil.
Tanken är en maskin byggd som jag vill ha den så det blir ordentlig lättning.
Den väger i originalskick 180,10kg utan bensin men för övrigt körklar.
Målet är att minska vikten med 20kg till 160Kg samt fixa till väghållningen.
Motorn lämnas i första skedet orörd då 140 originalhästarna får räcka tills vidare.
Det som hänt hittills är följande.
-Ett GRMoto slipon i rostfritt från GSXR1000 K5/K6. -928g
-Lion FE batteri -2772g
-Passagerarforpinnen vänster sida demonterad. -308g
-Original verktygssaten bortplockad. -678g
-Styrändsvikter bortplockade -178g
-Luftfiltret utbytt mot K&N filter.
-Slitagepinnarna på förarfotpinnarna demonterade -24g
-Modifierad kåpa till kopplingsarmen -19g
-Framskärm i kolfiber -120g
-Höger & vänster hälskydd i kolfiber -34g
-Avgashängare modifierad för att passa system från GSXR1000K5/K6 -146g
-Nytt bakdrev 45T520(original 42T525) -316g
-Nytt framdrev 16T520(nuvarande 17T525) -79g
-Ny X-ring kedja 520(original 525 kedja)
-Miniblinkers fram
-Modifierad hållare bakre bromsoket -26g
-Demonterad kylfläkt -978g
-Ny justerbara broms & kopplingsgrepp +11g
-Nya bättre bromsslangar -184g
-Bakre stötdämpare från GSXR750 K6/K7 -362g
-Grenrör i titan från GSXR1000 K5/K6 -2736g
-Lättvikts bromsskiva bak -416g
-Nya däck Michilin Pilot Power 2CT
-Bytt ut original rutan mot en Puig bubblescreen -58g
-Bytt ut passagerardynan mot enkelsits cuts -291g
Så vikten i daxläget ligger på 169,458Kg(körklar utan bensin)fulltankad 182,558Kg
Då denna typ av maskin för mej endast är för solokörning kommer det bli lättad
bakram & solosadel.
Delar på ingång är följande.
-Bakram för modifiering.
-Enkelsits i glasfiber.
-Samt massvis med alu & titanskruvar.
-Showa BPF gaffel (L1-L5) bästa oem gaffeln om man inte bygger om samt lätt.
-Fram & bakhjul från (L1-L5) lättare hjul
-Brembo monoblock bromsok fram (K8-L7)
-K3/K4 swing (lättare samt slipper staget till bakbromsen)
-K3/K4 bakre bromsok & hållare
Vägda originaldelar.
Bakdrev 42T 525 :631g
5st muttrar till bakdrev :46g
Bromsskiva bak :961g
En bild på utgångsobjektet.
Hade under drygt 20år en Moto Speed trimmad Suzuki GSXR1100 -86
Den var lite lätt modifierad för att bli lagom trevlig borrad till 1108cc med
RS 36r, nya kammar, ljudligt V&H system mm. Lättad från 227Kg till ca 215Kg
fulltankad vikt med ca 160Hk i motorn. Den döptes till GSXR1100R.
Dock så var det nån som stal den under våren 2016
Så nu är det dax för en Gixxer igen projektet är döpt till GSXR750RR.
Hojen är en Suzuki GSXR 750Y alltså från -2000
Hyfsat skick & har gått ca 2300mil.
Tanken är en maskin byggd som jag vill ha den så det blir ordentlig lättning.
Den väger i originalskick 180,10kg utan bensin men för övrigt körklar.
Målet är att minska vikten med 20kg till 160Kg samt fixa till väghållningen.
Motorn lämnas i första skedet orörd då 140 originalhästarna får räcka tills vidare.
Det som hänt hittills är följande.
-Ett GRMoto slipon i rostfritt från GSXR1000 K5/K6. -928g
-Lion FE batteri -2772g
-Passagerarforpinnen vänster sida demonterad. -308g
-Original verktygssaten bortplockad. -678g
-Styrändsvikter bortplockade -178g
-Luftfiltret utbytt mot K&N filter.
-Slitagepinnarna på förarfotpinnarna demonterade -24g
-Modifierad kåpa till kopplingsarmen -19g
-Framskärm i kolfiber -120g
-Höger & vänster hälskydd i kolfiber -34g
-Avgashängare modifierad för att passa system från GSXR1000K5/K6 -146g
-Nytt bakdrev 45T520(original 42T525) -316g
-Nytt framdrev 16T520(nuvarande 17T525) -79g
-Ny X-ring kedja 520(original 525 kedja)
-Miniblinkers fram
-Modifierad hållare bakre bromsoket -26g
-Demonterad kylfläkt -978g
-Ny justerbara broms & kopplingsgrepp +11g
-Nya bättre bromsslangar -184g
-Bakre stötdämpare från GSXR750 K6/K7 -362g
-Grenrör i titan från GSXR1000 K5/K6 -2736g
-Lättvikts bromsskiva bak -416g
-Nya däck Michilin Pilot Power 2CT
-Bytt ut original rutan mot en Puig bubblescreen -58g
-Bytt ut passagerardynan mot enkelsits cuts -291g
Så vikten i daxläget ligger på 169,458Kg(körklar utan bensin)fulltankad 182,558Kg
Då denna typ av maskin för mej endast är för solokörning kommer det bli lättad
bakram & solosadel.
Delar på ingång är följande.
-Bakram för modifiering.
-Enkelsits i glasfiber.
-Samt massvis med alu & titanskruvar.
-Showa BPF gaffel (L1-L5) bästa oem gaffeln om man inte bygger om samt lätt.
-Fram & bakhjul från (L1-L5) lättare hjul
-Brembo monoblock bromsok fram (K8-L7)
-K3/K4 swing (lättare samt slipper staget till bakbromsen)
-K3/K4 bakre bromsok & hållare
Vägda originaldelar.
Bakdrev 42T 525 :631g
5st muttrar till bakdrev :46g
Bromsskiva bak :961g
En bild på utgångsobjektet.
Last edited: